۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۳۶

حمله هکرهای پاکستانی به کاربران فیس‌بوک در افغانستان

ایتنا - ​​​​​​​هکرهایی از پاکستان در زمان تصرف افغانستان به دست طالبان، از فیس بوک برای هدف گرفتن افرادی که در افغانستان با دولت قبلی ارتباط داشتند، استفاده کردند.
حمله هکرهای پاکستانی به کاربران فیس‌بوک در افغانستان


فیس بوک اعلام کرد این گروه که در صنعت امنیتی به عنوان "ساید کاپی" شناخته می شود، لینکهای وب سایتهایی را به اشتراک می گذاشت که بدافزارهایی میزبانی می کردند که می توانستند از دستگاههای کاربران جاسوسی کنند. افرادی که هدف این هکرها قرار گرفتند، اعضای دولت، ارتش و مقامات اجرایی در کابل بودند.

فیس بوک اعلام کرد "ساید کاپی" را در اوت از پلتفرم خود حذف کرده است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، این شرکت رسانه اجتماعی که اخیرا نام خود را به "متا" تغییر داده است، اعلام کرد این گروه شخصیتهای ساختگی از زنان جوان را برای فریفتن و جلب اعتماد قربانیان خود برای کلیک روی لینکهای فیشینگ یا دانلود اپلیکیشنهای چت آلوده ایجاد کرده بود. همچنین وب سایتهای معتبر را آلوده کرده بود تا بتواند افراد را برای دادن اطلاعات حساب کاربری فیس بوک خود فریب دهد.

مایک دویلیانسکی، مدیر تحقیقات جاسوسی سایبری فیس بوک در این باره گفت: گمانه زنی درباره هدف نهایی عوامل تهدید برای ما همواره دشوار بوده است. ما دقیقا نمی دانیم چه کسی این اقدامات را انجام داده یا نتیجه نهایی آنها چه بوده است.

پلتفرمهای آنلاین بزرگ و فراهم کنندگان خدمات ایمیل شامل فیس بوک، توییتر، گوگل و لینکدین مایکروسافت اعلام کرده اند در زمان تصرف افغانستان از سوی طالبان در تابستان، اقداماتی را برای قفل کردن حسابهای کاربران افغان و حمایت از آنها انجام دادند.

بر اساس گزارش رویترز، فیس بوک اعلام کرد به دلیل نگرانی از امنیت کارمندانش در این کشور و نیاز به انجام تحقیقات بیشتر از این شبکه، پیش از این عملیات هک مذکور را که در فاصله آوریل تا اوت اوج گرفته بود، افشا نکرده بود. این شرکت اطلاعات را هنگامی که به پاکسازی این فعالیت اقدام کرد، با وزارت خارجه آمریکا در میان گذاشت.
کد مطلب: 66795
برچسب ها: هکر افغانستان
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام