کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سرورهای ایمیل FBI برای هدف قرار دادن یک محقق امنیتی هک شد

سايت خبری ايتنا , 1 آذر 1400 ساعت 0:04

ایتنا- سرورهای ایمیل اف بی آی در بامداد 13 نوامبر به منظور ارسال ایمیل‌های جعلی در رابطه با حملات سایبری به برخی نهادها مورد حمله قرار گرفتند.


سرورهای ایمیل FBI در بامداد 13 نوامبر به منظور ارسال ایمیل‌های جعلی در رابطه با حملات سایبری به برخی نهادها مورد حمله قرار گرفتند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، به نظر می‌رسد که FBI به تازگی قربانی جنگ بین هکرها و محققان امنیتی شده است. FBI تایید کرده است که افراد مخرب در ساعت‌های اغازین 13 نوامبر سرورهای ایمیل این سازمان امنیتی را هدف قرار داده و با ارسال پیام‌های جعلی مدعی شده اند که دریافت کنندگان در خطر دزدی اطلاعات قرار دارند. در این ایمیل‌ها از حملات غیر واقعی به وینی ترویا به عنوان رهبر شرکت‌های امنیتی NightLion و Shadowbyte نیز یاد شده بود.
 
سازمان مردمی Spamhaus به سرعت متوجه جعلی بودن این پیام‌ها شد. هکرها برای انجام این حملات از سیستم‌های قانونی FBI استفاده کرده و آدرس‌های ایمیل را از پایگاه داده‌های منابعی نظیر رجیستری آمریکایی شماره‌های اینترنتی یا ARIN استخراج کردند. در دو موج حمله اخیر بیش از 100 هزار ادرس ایمیل‌های جعلی دریافت کردند.
 

 
 
FBI این حمله‌ها را به عنوان یک شرایط ادامه دار تعریف کرد و اطلاعات زیادی در اختیار خبرنگاران قرار ندارد. این سازمان از دریافت کنندگان ایمیل‌های جعلی خواست که پیام‌های این پنینی را به مرکز شکایات جرایم اینترنتی یا آژانس امنیت زیرساختی و سایبری گزارش کنند. ترویا در این رابطه اظهار داشت که ممکن است عاملان این حمله با شخصی به نام "پومپوورین در گذشته چندین حمله به این محقق امنیتی را راهبری کرده است، مرتبط باشند.
 
دشمنی بین هکرها و جامعه امنیتی اتفاق چندان جدیدی نیست و در ماه مارس نیز برخی از مهاجمان با سو استفاده از سرورهای مایکروسافت اکسچنج سعی کردند برایان کربس (روزنامه‌نگار امنیتی) را با استفاده از یک دامنه مخرب تهدید کنند. با این حال به ندرت پیش می‌آید که هکرها از دامنه‌های واقعی یک سازمان دولتی مانند FBI در جهت پیشبرد اهداف خود استفاده کنند.
 
البته انجام چنین اقدامی اگرچه ممکن است از حد معمول مؤثرتر باشد (پس از این حادثه از سوی مدیران دریافت کننده ایمیل‌ها تماس‌های زیادی با FBI گرفته شد) اما در عین حال این احتمال وجود دارد که واکنش سریعی را به دنبال داشته باشد و بدون هیچ ترحمی با مجرمان برخورد شود.
 


کد مطلب: 66777

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/66777/سرورهای-ایمیل-fbi-هدف-قرار-دادن-یک-محقق-امنیتی-هک

ايتنا
  https://www.itna.ir