۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۲۳

سقوط ده درصدی ارزش بیت‌کوین

ایتنا - قیمت بیت کوین، بزرگترین ارز دیجیتال جهان، طی چند روز گذشته پس از رسیدن به رکورد تاریخی خود یعنی نزدیک به ۶۹۰۰۰ دلار، حدود ۱۰ درصد کاهش یافت.
سقوط ده درصدی ارزش بیت‌کوین

قیمت بیت کوین، بزرگترین ارز دیجیتال جهان طی چند روز گذشته پس از رسیدن به رکورد تاریخی خود یعنی نزدیک به 69000 دلار، حدود 10 درصد کاهش یافت.

به گزارش ایتنا از تسنیم، ارقام پایگاه CoinDesk نشان می دهد که این ارز دیجیتال روز جمعه با کاهش حدود 10 درصدی به 62321.50 دلار رسید.

بر اساس داده های این پایگاه اینترنتی، بیت کوین با رسیدن به این قیمت، 9.7 درصد نسبت به رکورد خود یعنی 68990.90 دلار کاهش نشان می‌دهد.

پس از آنکه این ارز دیجیتال به پایین ترین حد روزانه خود سقوط کرد، به حدود 64500 دلار نزدیک شد و در زمان نوشتن این مقاله زیر 64000 دلار معامله شد.

نشریه فوربس همچنین در بخشی از گزارش خود هشدار داد: سرمایه‌گذاری در زمینه رمزارزها یا توکن‌ها بسیار سوداگرانه است و بازار تا حد زیادی غیرقابل نظارت است. هر کسی که در فکر سرمایه گذاری باشد باید برای از دست دادن کل سرمایه خود آمادگی داشته باشد.

به دنبال آخرین نوسانات این رمزارز، تحلیلگران متعددی نظر خود را در مورد آنچه معامله گران فنی باید بدانند ارائه کردند.

جیک ووجاستیک، تحلیلگر ارشد بازار TrendSpider گفت: بیت‌کوین پس از رسیدن به رکوردهای جدید در روز چهارشنبه (برای استانداردهای بیت‌کوین) عقب‌نشینی جزئی داشت.

وی گفت: این حرکت به شدت با روند کاهشی بازارها در روز چهارشنبه مرتبط بود، چرا که بازارهای اصلی در مورد اخبار مربوط به شرکت اِوِرگراند نگران بودند.

بیت کوین یک سیستم غیرمتمرکز ارز رمزنگاری شده مبتنی بر فناوری بلاکچین است. این رمزارز توسط هر کاربر عضو این سیستم قابل صدور است.

مفهوم این سیستم در نوامبر 2008 اعلام شد اما در سال های اخیر محبوبیت زیادی را به دست آورده است.
کد مطلب: 66770
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام