۱
۰
plusresetminus
شنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۴۸

نماینده مجلس: طرح صیانت هرگز به نتیجه نخواهد رسید

ایتنا - احمد علیرضابیگی: طرح صیانت به سرانجام نخواهد رسید، مردم شاید بدون آب بتوانند زندگی کنند و با صرفه‌جویی در مصرف آب بتوانند مدتی تحمل کنند، اما بدون اینترنت به هیچ عنوان نمی‌توانند زندگی کنند و همه ابعاد زندگی افراد با اینترنت گره خورده است.
نماینده مجلس: طرح صیانت هرگز به نتیجه نخواهد رسید

یک عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی شانسی برای موفقیت در مجلس ندارد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، احمد علیرضابیگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توئیتر، نوشت:

« طرح صیانت هرگز به نتیجه نخواهد رسید!

مدافعان طرح در اقلیت هستند و اکثریت مجلس، آگاه و کنار مردم است؛ مجلس تسلیم جوسازی نخواهد شد و این طرح شانسی برای موفقیت ندارد.»

به گزارش ایسنا، طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی از چندی پیش در مجلس کلید خورد و از همان روزهای ابتدایی با موجی از انتقادات همراه بود. منتقدان این طرح معتقد هستند که اجرای چنین طرحی در کشور محدودیت دسترسی کاربران به فضای مجازی و آسیب به کسب و کارهای مجازی را به دنبال دارد.

از سوی دیگر موافقان این طرح هرگونه محدودسازی دسترسی کاربران به فضای مجازی را تکذیب کرده اند و تاکید دارند که این طرح صرفا به دنبال ساماندهی فضای مجازی و صیانت از حقوق کاربران است.

این طرح اکنون با موافقت نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر اساس اصل ۸۵ قانون اساسی در کمیسیونی ویژه در دست بررسی است که جلسات این کمیسیون نیز به صورت آنلاین و زنده پخش می شود.
کد مطلب: 66755
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
«طرح صیانت به سرانجام نخواهد رسید، مردم شاید بدون آب بتوانند زندگی کنند و با صرفه‌جویی در مصرف آب بتوانند مدتی تحمل کنند، اما بدون اینترنت به هیچ عنوان نمی‌توانند زندگی کنند و همه ابعاد زندگی افراد با اینترنت گره خورده است.»
دقیقا ، عده‌ ای قلیل ، انگاری در این دنیا نیستند و یا خودشان را به خواب زدند ، امور بانکی ، مرسولات پستی ، دریافت قبوض آب ، برق ، گاز و پرداخت ، محاسبات سوخت خودرو ، امور مکاتبات دانشجویی ، ارتباط وزارتخانه ها ، امور بیمه های شخصی و پزشکی ، کنترل میزان تولید و توزیع برق ، چاپ و نشر کتب و روزنامه ، ارتباط مدیران با پرسنل ، حجم بسیار بالای خرید و فروش انواع کالا ، صدور بلیط های مسافرتی و کنترل خطوط هوایی و زمینی و دریایی ، و........همه و همه به نوعی وابستگی ضروری و جبری به اینترنت دارد ، نفی اینترنت ، کاهش پهنای باند و سرعت ، تلاش در مسدود سازی ها و...... در نهایت موجب آشفتگی امور و در آخر لطمات ، اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی خواهد بود . بجای مقابله با تکنولوژی های نوین ، بهترین راه تعامل ، یادگیری و تسلط در استفاده صحیح می باشد . به عبارت ساده یک کارد میوه خوری ساده می تواند عامل مرگ و یا پوست کندن سیبی شیرین باشد ، اما به واسطه تیز بودن تیغه نمی توان آنرا نفی کرد و به گوشه ای انداخت و استفاده مفید نکرد. تلاش های مقابله با اینترنت ، به نوعی مقابله با علوم روز است که وابستگی انکار ناپذیر با شبکه های کامپیوتری و اینترنت جهانی دارد.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام