کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آموزش‌: راه های افزایش آنتن دهی وای.فای

سايت خبری ايتنا , 19 آبان 1400 ساعت 1:00

ایتنا - یکی از مشکلاتی که ممکن است اکثر ما با آن روبرو شویم، مشکل آنتن دهی وای فای می باشد که این مشکل گاهی برای مودم های تک آنتن و یا دو آنتن در خانه های بزرگ رخ می دهد که از یک مشکل ساده می تواند به یک مشکل سخت تبدیل شود.



یکی از مشکلاتی که ممکن است اکثر ما با آن روبرو شویم، مشکل آنتن دهی وای فای می باشد که این مشکل گاهی برای مودم های تک آنتن و یا دو آنتن در خانه های بزرگ رخ می دهد که از یک مشکل ساده می تواند به یک مشکل سخت تبدیل شود.
 

اما اگر بخواهیم 3 مورد اصلی که در این مشکل دخیل هستند را مشخص کنیم، می توان به موارد ذیل اشاره کرد؛
- مودم وای فای
- شرکت ارائه دهنده سرویس
- دستگاه متصل شده به وای فای

با این وجود راه برای رفع این مشکل وجود دارد و شما خیلی ساده می توانید با برخی نکات روتین اقدام به رفع مشکل آنتن دهی وای فای اقدام کنید. به همین دلیل در این گزارش شما را با روش های کاربردی برای رفع مشکل آنتن دهی وای فای آشنا  می کنیم که عبارتند از؛

1. تغییر جایگاه مودم
اولین کاری که شما باید جهت افزایش آنتن دهی وای فای انجام دهید، تغییر جایگاه مودم می باشد. برای مثال تصور کنید که خانه شما دارای 4 اتاق با فاصله چند متر از هم می باشد و شما صرفا بیشتر وقت خود را در 2 اتاق می گذرانید و افرادی که در 2 اتاق دیگر سکونت دارند، از وای فای استفاده بخصوصی ندارند. از این رو اگر منطقی به این موضوع نگاه کنیم، مودم وای فای باید به دو اتاقی که از آن استفاده می کنند، نزدیک باشد. با این وجود این مثال ساده برای تغییر جایگاه مودم بود که شما می توانید با استفاده از آن موقعیت مناسبی را برای مودم خود مشخص کنید.

2. خاموش/روشن کردن مودم
گاهی اوقات مشکل آنتن دهی مودم می تواند توسط این راه حل برطرف شود. از این رو اگر شما به مدت طولانی از مودم استفاده می کنید، می تواند دچار مشکل مقطعی شود که در این شرایط توصیه می شود مودم را خاموش روشن کنید. اما توجه داشته باشید که بعد از خاموش کردن مودم به مدت 10 الی 20 دقیقه صبر کنید و سپس اقدام به روشن کردن آن کنید. به احتمال زیاد مشکل مودم شما در این مرحله رفع شود و اما اگر هنوز این مشکل پابجا مانده است، روش های بعدی را تست کنید.

3. آپدیت نرم افزار مودم
لازم به ذکر است که هر مودم دارای نرم افزار مخصوص خود می باشد که شما این نرم افزار را باید در بازه های مختلف آپدیت کنید. از این رو اگر شما این نرم افزار را آپدیت نکنید، ممکن است مشکلاتی برای شما رخ دهد که از مهم ترین مشکلات می توان به آنتن دهی وای فای اشاره کرد که می تواند مشکل ساز شود. به همین دلیل توصیه می شود که نرم افزار مودم را هر چند یکبار از محیط Admin panel بررسی کنید تا اگر آپدیت جدید برای آن منتشر شده است، اقدام به نصب آن کنید.

4. تماس با ISP
با وجود راه حل های بالا اگر هنوز مشکل آنتن دهی وای فای شما برطرف نشده است، می توان این احتمال را داد که مودم شما مشکلی ندارد و مشکل از ISP یا همان شرکت ارائه دهنده سرویس می باشد که هم اکنون از سرویس اینترنت آن در حال استفاده هستید. از این رو با شماره مربوطه تماس حاصل نمایید و سپس به اپراتور متصل شوید و مشکل را با اپراتور درمیان بگذارید تا اقدام به بررسی مشکل شما کند. مدت زمان رفع مشکل شما می تواند بین 1 دقیقه تا 24 ساعت طول بکشد. بنابراین کمی صبور باشید تا مشکل برطرف شود.

5. تغییر اشتراک اینترنتی
اشتراکی که شما خریداری می کنید در میزان بسته و میزان سرعت متفاوت می باشد. از این رو در حین خرید اشتراک اینترنت به این موضوع توجه ویژه کنید چرا که اگر سرعت پایین خریداری کنید، قطعا سرعت لود پایین تری خواهید داشت. اما اگر می خواهید سرعت بیشتری داشته باشید، باید در اشتراک اینترنت خود تجدید نظر کنید و بصورت غیر حضوری و آنلاین اقدام به تعویض اشتراک اینترنت خود کنید تا سرعت دریافتی شما بیشتر باشد.
 


6. اسکن دستگاه با آنتی ویروس
ویروس ها می توانند در پشت پرده سرعت لود پایین و آنتن دهی ضعیف وای فای دخیل باشند و این در حالی است که شاید هیچ مشکلی در روتر و یا در ارائه دهنده سرویس وجود نداشته باشد. از این رو توصیه می شود حتما دستگاه خود را با استفاده از برنامه های آنتی ویروس بررسی کنید تا اگر فایل ویروسی در دستگاه شما وجود دارد، برای همیشه حذف شود. بعد از فرایند ویروس کشی توصیه می شود گوشی را به مدت چند دقیقه خاموش کرده و سپس آنرا مجددا روشن کنید.

7. اتصال با سیم
اگر می خواهید تا اتصال قوی تری داشته باشید، لازم به ذکر است که اتصال با سیم بسیار قدرتمندتر از اتصال با استفاده از وای فای می باشد که شما با استفاده از اتصال باسیم می توانید تمام پهنای دریافتی را تنها در یک دستگاه داشته باشید. از این رو اگر کار فوری دارید و مشکل کندی سرعت اینترنت و ضعف آنتن دهی وای فای برای شما رخ داده است، توصیه می شود از پشت مودم دکمه مشخص شده برای وای فای را خاموش کنید و سپس با استفاده از کابل لن اتصال را میان کامپیوتر و مودم برقرار کنید تا تمام پهنای باند را برای یک دستگاه کنید.

8. مرورگر خود را عوض کنید
مرورگرها یکی از برنامه های روتین گوشی ها و کامپیوترها هستند که می توانند خیلی ساده کش کنند. بدین معنا که شاید یک سایت مشکلی نداشته باشد و از آنجایی که مرورگر دستگاه شما کش کرده است، مشکل از مرورگر می باشد و هیچ مشکلی در فرایند اتصال به اینترنت وجود ندارد. از این رو توصیه می شود مرورگر جدیدی را امتحان کنید. برای مثال اگر مرورگر کروم استفاده می کنید، مرورگر فایرفاکس را دانلود و نصب کنید و با استفاده از این مرورگر وارد وب سایت های مدنظر شوید.

9. دستگاه خود را آپدیت کنید
زمانی که یک آپدیت برای گوشی، تبلت، کامپیوتر و... منتشر می شود بدین معناست که هم تغییرات جدید در آپدیت می باشد و هم اینکه باگ های موجود در نسخه قدیمی رفع شده است.  از این رو ممکن است در نسخه نرم افزاری که هم اکنون از آن در حال استفاده هستید، باگی در بخش وای فای وجود داشته باشد که از اتصال صحیح به مودم خودداری می کند و در نهایت با مشکل ضعف آنتن دهی وای فای روبرو خواهید شد. به همین دلیل توصیه می شود آپدیت جدید را دانلود و نصب کنید تا باگ موجود در دستگاه شما برطرف شود.

10. خرید روتر به روز
اما اگر با استفاده از راه حل های بالا هنوز موفق به رفع مشکل آنتن دهی وای فای نشده اید و در تماس با اپراتور، مشکل بخصوصی در اینترنت شما دیده نشده است، ممکن است مشکل از مودم شما باشد و توصیه می شود اگر برای شما مقدور است مودم جدیدتری را خریداری کنید تا مشکل شما برای چندین سال برطرف شود.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا


کد مطلب: 66734

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/66734/آموزش-راه-های-افزایش-آنتن-دهی-وای-فای

ايتنا
  https://www.itna.ir