کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

واگذاری ۵۸ هزار خط VDSL در تهران

17 آبان 1400 ساعت 14:03

ایتنا - مدیر مخابرات منطقه تهران با تاکید بر لزوم افزایش تعرفه‌های مخابراتی به‌دلیل هزینه‌های نگهداری از تلفن ثابت، گفت: تا کنون در تهران حدود ۵۸ هزار خط VDSL واگذار شده و برای توسعه بیشتر، نیازمند افزایش حق نگه‌داری هستیم.




سیدعلی ملک‌جعفریان امروز در نشست خبری مخابرات منطقه تهران، با بیان اینکه در ۱۵ سال گذشته هزینه‌ها و درآمدهای مخابراتی تعادل نداشته است، اظهار کرد: برای توسعه همگون کشور و بهبود زیرساخت‌ها، نیازمند سرمایه‌گذاری هستیم. شرکت‌هایی مانند گاز و برق در این سال‌ها تا ۱۶۰۰ درصد هم افزایش داشته، اما با وجود خریدهای سنگین مخابراتی، درآمدهای ما ثابت مانده است، به همین دلیل در هماهنگی با سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی، در تلاش برای منطقی کردن اعداد دریافتی متناسب با تورم هستیم.

به گزارش ایتنا از ایسنا، مدیر مخابرات منطقه تهران با اشاره به پیشنهاد مخابرات ایران به سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی درباره تغییر و اصلاح تعرفه‌های مخابراتی گفت: پیشنهاد شده هزینه‌ای حدود ۲۶ تا ۳۰ هزار تومان که مطابق با فرمول شورای رقابت محاسبه می‌شود، تحت عنوان هزینه نگهداری شبکه از کاربران دریافت شود. کاربران تا سقف این مبلغ می‌توانند در شبکه داخلی مکالمه داشته باشند و مبلغ اضافه بر این در قبض مشترکان محاسبه می‌شود. در صورتی که با دریافت حق نگهداری شبکه موافقت شود، حق اشتراک خط تلفن حذف خواهد شد.

درصورت عدم پرداخت قبض دو دوره، خط تلفن قطع می‌شود
مدیر مخابرات منطقه تهران با بیان اینکه نگهداری و توسعه شبکه مخابراتی کشور نیازمند پرداخت هزینه است و از این جهت شرکت مخابرات ایران خواستار افزایش نرخ نگهداری شبکه است، افزود: متوسط درآمد از هر مشترک خط ثابت در تهران ۲۰۰۰ تومان است و با توجه به هزینه بالای نگهداری هر خط و مطابق با قوانین سازمان تنظیم مقررات، در صورتی که مشترکی در یک دوره، قبضی که بالای ۸۰ هزار تومان است را پرداخت نکند و یا درصورتی که بدهی یک مشترک در دو دوره پرداخت نشود، خط وی قطع خواهد شد.

ملک‌جعفریان با بیان اینکه برای نوسازی و توسعه شبکه مخابرات طی پنج سال آینده، به ۲ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری نیاز داریم، گفت: در حال حاضر ۵۸ هزار کاربر در سطح استان از اینترنت VDSL استفاده می‌کنند و در صورتی که سرمایه‌گذاری مناسبی در این بخش صورت گیرد، می‌توانیم این فناوری را به شکل جدی‌تری دنبال کنیم اما هم‌ اکنون هزینه‌های رایج را نمی‌توانیم پاسخگو باشیم و باید به سمت نوسازی شبکه با افزایش حق نگهداری برویم.

وی با اشاره به توسعه FTTH در تهران نیز بیان کرد: ما علاقه‌مند به توسعه شبکه دسترسی فیبر نوری نیز هستیم تا بتوانیم اینترنت با سرعت یک گیگابیت‌برثانیه به مشترکان عرضه کنیم. هم‌اکنون حدود ۸۰ هزار کاربر از اینترنت روی فیبر در تهران استفاده می‌کنند. البته عملیات فیبرکشی سخت است، اما امیدواریم با افزایش سرمایه‌گذاری و اصلاح تعرفه‌ها، بتوانیم شبکه زیرساخت شهری را نیز توسعه داده و سرویس فیبر را برای کاربران ارائه کنیم.

مخابرات ۱۸ میلیارد تومان از سرقت تجهیزاتش ضرر کرده است
مدیر مخابرات منطقه تهران با اشاره به سرقت تجهیزات مخابراتی اظهار کرد: مخابرات از سرقت سیم مسی و تجهیزات مخابراتی در سال گذشته ۱۸ میلیارد تومان متضرر شده است که در این زمینه جلساتی با نیروی انتظامی داشته‌ایم و یک شعبه قضایی نیز به بحث‌های مربوط به سرقت‌های مخابراتی اختصاص یافته است و در حال حاضر وقت زیادی از انرژی مخابرات صرف محکم‌کاری تجهیزات برای جلوگیری از دزدی می‌شود.

ملک‌جعفریان در مورد وجود انحصار در استفاده از امکانات مخابراتی و اعتراض شرکت‌های اینترنتی از در اختیار قرار نگرفتن این تجهیزات گفت: هم‌اکنون در تهران دو میلیون و ۳۰۰هزار مشترک باند پهن وجود دارد و یک میلیون و ۱۰۰ هزار مشترک در شرکت‌های FCP از فضای مخابراتی و زوج سیم مسی ما استفاده می‌کنند. مسئله انحصار به هیچ عنوان واقعی نیست بلکه مخابرات در یک فضای مشارکتی به شرکت‌ها سرویس می‌دهد. هم‌اکنون انتقال پرسرعت به اپراتورهای موبایل و ارتباط سیم مسی برای شبکه‌هایی مانند شبکه شاد توسط مخابرات انجام می‌شود. همچنین تمامی پلتفرم‌های ویدئویی از زیرساخت‌های مخابراتی استفاده می‌کنند.


کد مطلب: 66723

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/66723/واگذاری-۵۸-هزار-خط-vdsl-تهران

ايتنا
  https://www.itna.ir