کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

به زودی امکان همگام سازی وان درایو با ویندوز 7 و 8 برداشته می‌شود

1 آذر 1400 ساعت 11:48

ایتنا- مایکروسافت اعلام کرده است که امکان همگام سازی وان درایو با نسخه‌های 7، 8 و 8.1 سیستم عامل مایکروسافت در طی ماه‌های آینده برداشته خواهد شد.


شرکت مایکروسافت اعلام کرده است که امکان همگام‌سازی وان درایو با نسخه‌های 7، 8 و 8.1 سیستم عامل مایکروسافت در طی ماه‌های آینده برداشته خواهد شد.
 
به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی engadget، مایکروسافت در پی آن است که با اعمال محدودیت‌های جدید، افراد بیشتری را به استفاده از نسخه‌های به‌روز‌تر سیستم عامل ویندوز سوق بدهد.
گزارش‌های به دست آمده در همین راستا حاکی از آن است که مایکروسافت اخیرا اخطار داده است که نرم‌افزار دسکتاپ وان درایو از تاریخ 1 مارس 2022 با کامپیوترهای شخصی مجهز به ویندوز 7، 8 و 8.1 همگام سازی نمی‌شود.
علاوه بر این، نرم‌افزار یاد شده از اول ژانویه به‌روزرسانی دریافت نخواهد کرد.

با این حال کاربران هنوز‌ می‌توانند از طریق وب و به صورت دستی فایل‌های خود را انتقال بدهند، اما دسترسی دائمی به فایل‌های ابری از طریق کامپیوترهای قدیمی این روزها به دردسری نه چندان کوچک تبدیل شده است.
 
مشتریان نسخه تجاری ویندوز نیز از این محدودیت در امان نخواهند بود. با این حال به این دسته از کاربران ویندوز 7 و 8.1 تا 10 ژانویه 2023 مهلت داده شده است و از این تاریخ به بعد همگام سازی وان درایو با ویندوزی که استفاده‌ می‌کنند ممکن نخواهد بود. البته کاربران ویندوز 8 نیز از این قاعده مستثنی نیستند.
 

 
 
توسعه دهندگان وان درایو در رابطه با علت اتخاذ این تصمیم نیز اعلام کرده است که انجام این کار موجب‌ می‌شود که منابع روی پلتفرم‌ها و فناوری‌های ویندوز جدیدتر متمرکز شوند. به بیان دیگر مایکروسافت واقعا‌ می‌خواهد کاربرانش نهایتا به ویندوز 10 یا 11 به روز شوند.
 
البته این اقدام مایکروسافت چندان دور از ذهن نبود و این کمپانی به حدی از متقاعد کردن مشتریان خود برای به روز شدن باز مانده بود که حتی برخی از دولت‌ها و کمپانی‌ها ترجیح میدادند به جای استفاده از گزینه به‌روزرسانی، برای ردیافت پشتیبانی اختصاصی بیشتر از جانب مایکروسافت پول بپردازند.
 
در هر حال اقداماتی از این دست موجب‌ می‌شود که برخی از کاربران نسخه‌های قدیمی‌تر ویندوز که هنوز دلیل موجهی برای به روز رسانی سیستم خود پیدا نکرده اند، بخواهند بالاخره کامپیوتر خود را به نسخه‌های جدیدتر و تحت پشتیبانی مایکروسافت به روز کنند.
 


کد مطلب: 66705

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/66705/زودی-امکان-همگام-سازی-وان-درایو-ویندوز-7-8-برداشته-می-شود

ايتنا
  https://www.itna.ir