کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گزارش مسئولان از حمله به سامانه سوخت قانع کننده نیست

16 آبان 1400 ساعت 12:03

ایتنا - کمیسیون امنیت ملی مجلس از توضیحات مسئولان سازمان پدافند غیرعامل و سایر مسئولان در این زمینه قانع نشد.


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: گزارش مسئولان درباره اختلال سامانه سوخت کلی، ناقص و نامتقاعد کننده بود و اعضای کمیسیون پاسخ سوالاتشان را دریافت نکردند.

به گزارش ایتنا مرتضی محمودند در گفت‌وگو با خانه ملت با اشاره به توضیحات مسئولان سازمان پدافند غیرعامل و سایر مسئولان در کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره اختلال سامانه سوخت کشور گفت: این نشست که با حضور تمام مسئولین مربوطه برگزار و گزارشات واصله درباره علل رخ دادن این حادثه بررسی شد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: گزارشات ارائه شده پاسخگوی سوالات مطرح شده از سوی اعضای کمیسیون نبود لذا به نظر می‌رسد که جای بیشتری برای بررسی این حادثه وجود دارد.

      در این زمینه بخوانید:
      - آسیب‌پذیری شرکت توزیع سوخت اطلاع داده شده بود
      - اختلال در جایگاه‌های بنزین نتیجه حمله سایبری یک کشور خارجی بود


وی افزود: به منظور پاسخگویی واحد درباره حملات سایبری به زیرساخت‌های کشور نیازمند به حوزه‌بندی هستیم لذا باید در بحث سازماندهی تشکیلات، تجدید نظر کنیم.
محمودوند بیان کرد: دستگاه‌های مختلف کشور هر یک دارای پتانسیل‌های بالایی هستند اما باید تحت یک سازمان مرکزی قرار بگیرد تا قادر به پیگیری مشکلات کشور در حوزه سایبری و پاسخگویی واحد باشند.

وی ابراز کرد: یکی از معضلات امروز دستگاه‌های اجرایی ارائه گزارش‌های کلی است و نمی‌تواند اهمیت موضوع و راه حل آن را ارائه کند به همین خاطر پاسخ مسئولان درباره اختلال سامانه سوخت برای کمیسیون امنیت کامل و قانع کننده نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: با همفکری، اتحاد و استفاده از تمام ظرفیت‌های علمی دانشگاه‌ها در راستای دفاع از زیرساخت‌های کشور گام برداریم.
 


کد مطلب: 66697

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/66697/گزارش-مسئولان-حمله-سامانه-سوخت-قانع-کننده-نیست

ايتنا
  https://www.itna.ir