کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

فورتنایت اواخر ماه نوامبر در چین تعطیل خواهد شد

سايت خبری ايتنا , 29 آبان 1400 ساعت 2:00

ایتنا - در اعلامیه تنسنت درباره تعطیلی این بازی در چین دلیلی برای این تصمیم اعلام نشده است، ولی ممکن است حداقل تا حدودی به بحث درآمدزائی آن مربوط باشد.


وبسایت‌های تنسنت و Epic Games فاش ساختند که دسترسی به بازی بتل رویال پرطرفدار Fortnite  در اواخر ماه جاری میلادی در چین متوقف خواهد شد. این خبر در یک پیام کوتاه و غیرمنتظره در وبسایت ورژن چینی این بازی منتشر شد. اطلاعرسانی چندانی به دوستداران این بازی انجام نشده است، و دانلودها و ثبت‌نامهای جدید برای این بازی حذف شده و بازکنان فقط دو هفته دیگر برای لذت بردن از این بازی فرصت دارند.  
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، تصمیم به تعطیلی فورتنایت در چین در 31 اکتبر اعلام شد؛ ثبت‌نامها و پورتالهای جدید دانلود این بازی از تاریخ 1 نوامبر (10 آبان) آفلاین شده‌اند و سرورهای این بازی از 15 نوامبر (24 آبان) آفلاین خواهند شد. به این ترتیب تعطیلی این بازی بتل رویال درست در حدود دو سال پس از سالگرد افتتاحش در چین رخ خواهد داد، هرچند که این بازی همچنان در بسیاری از کشورهای دیگر پرطرفدار مانده است.
 
ورژن چینی فورتنایت با آنچه بازیکنان دیگر در کشورهای دیگر مانند اروپا و قاره‌های آمریکا تجربه می‌کنند متفاوت است. برخی ویژگیهای مکانیکی بازی در ورژن چینی این بتل رویال اضافه شده‌اند، از جمله یک میله سلامت جداگانه ویژه توفان. همچنین، و برخلاف مابقی ژانر بتل رویال، بازیکنان متعدد می‌توانند یک ویکتوری رویال را در ورژن چینی فورتنایت به دست بیاورند.
 


اگرچه چین دارای جمعیت عظیمی از گیمرها است، ولی چندان به صنعت گیم روی خوش نشان نمی‌دهد که این موضوع، از جمله، می‌تواند پول در آوردن از بازی را دشوار کند. فورتنایت اولین بازی بتل رویالی نیست که در این کشور به مشکل برخورده است؛ بازی پابجی (PlayerUnknown's Battlegrounds) امکان کسب درآمد نداشت تا اینکه خود را به یک عنوان بسیار متفاوت – و به مراتب میهن‌پرستانه‌تر – به نام Game for Peace تغییر داد.
 
در اعلامیه تنسنت درباره تعطیلی این بازی در چین دلیلی برای این تصمیم اعلام نشده است، ولی ممکن است حداقل تا حدودی به بحث درآمدزائی آن مربوط باشد. فورتنایت در چین شامل هیچ پرداخت درون برنامه‌ای نمی‌شود. یک دلیل بالقوه دیگر ممکن است به مقررات جدیدا اعلام شده و به مراتب سختگیرانه‌تر شده چین برای افراد زیر 18 سال مربوط باشد.


کد مطلب: 66677

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/66677/فورتنایت-اواخر-ماه-نوامبر-چین-تعطیل-خواهد

ايتنا
  https://www.itna.ir