۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۰۳:۲۰

اندروید 12L، تازه‌ترین تلاش گوگل در عرصه تبلت‌ها

ایتنا - عجیب آنکه از مستندات گوگل برای این شبیه‌ساز اینگونه پیداست که کاربر گزینه Pixel C را در طبقه‌بندی Tablet برای یک دستگاه تست مجازی جدید انتخاب می‌کند. همچنین توسعه‌دهنده می‌تواند گزینه 7.6 اینچی تاشو با نمایشگر بیرونی (7.6inch Fold-in with outer display) را نیز در طبقه‌بندی گوشی انتخاب نماید.
اندروید 12L، تازه‌ترین تلاش گوگل در عرصه تبلت‌ها
گوگل از نسخه جدیدی از اندروید به نام اندروید 12L، با نگاهی به نمایشگرهای بزرگ، رونمایی کرد. این شرکت از یک سو می‌گوید که در اندروید 12L «یک قابلیت ویژه حذف شده است»، و از سوی دیگر گفته است که اندروید 12L «یک سیستم عامل بهینه‌سازی‌شده برای نمایشگرهای بزرگ» است. گوگل همچنین اعلام کرد که اندروید 12L «پالایشی در رابط کاربری سیستم» اندروید 12 انجام داده است، که باعث شده تا اندروید 12 برای آینده موج بعدی نمایشگرهای بزرگ و تغییرشکل دستگاه‌های صفحه‌بزرگ آماده باشد.  
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، این نسخه از این جنبه منحصر‌به‌فرد است که گوگل در حال حاضر دستگاهی ندارد که مجهز به سخت‌افزار کاملی باشد که این نرم‌افزار بر روی آن اجرا شود. در حالت نرمال، گوگل نسخه جدیدی از اندروید را نشان می‌دهد، سپس نرم‌افزار مذکور را در یک Developer Preview (پیشنمایش توسعه‌دهنده) منتشر می‌کند تا دستگاههایی همچون گوشی Pixel بتوانند این سیستم‌عامل را برای عموم اجرا کنند.
 


از آنجا که در حال حاضر هیچ دستگاه اندروید 12 صفحه‌بزرگی وجود ندارد که گوگل بتواند برای این نرم‌افزار هدف قرار دهد، این شرکت آن را برای توسعه‌دهندگان به عنوان یک شبیه‌ساز با Android Studio منتشر کرده است. به این ترتیب یک توسعه‌دهنده این سیستم‌عامل را به صورت یک دستگاه مجازی بر روی کامپیوتر دستکتاپش، با نرم‌افزار Device Manager گوگل، اجرا کند.
 
عجیب آنکه از مستندات گوگل برای این شبیه‌ساز اینگونه پیداست که کاربر گزینه Pixel C را در طبقه‌بندی Tablet برای یک دستگاه تست مجازی جدید انتخاب می‌کند. همچنین توسعه‌دهنده می‌تواند گزینه 7.6 اینچی تاشو با نمایشگر بیرونی (7.6inch Fold-in with outer display) را نیز در طبقه‌بندی گوشی انتخاب نماید. از همین‌ها می‌توان به طور بالقوه حدس زد که گوگل قرار است از آن برای نخستین دستگاه تاشو خود استفاده کند – ولی گوگل هنوز به واقعیت پیوستن چنین دستگاهی را تایید نکرده است.
 


توسعه‌دهندگان از هم‌اکنون می‌توانند به صفحه مستندات اندروید 12L مراجعه کنند تا از مزیت دسترسی زودهنگام پیش از رونمایی رسمی‌تر آن در اوائل سال 2022 بهره‌مند شوند. علاقه‌مندان امیدوارند که این بار دیگر تجربه به‌هم‌ریخته Android 3.0 Honeycomb تکرار نشود که در آن سازندگان دستگاهها و توسعه‌دهندگان برای استفاده از قابلیتهای "tablet" برای اسمارتفون‌هایشان، فارغ از سایز نمایشگر، تلاش می‌کردند.
کد مطلب: 66612
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام