کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مایکروسافت؛ ارزشمندترین کمپانی جهان

8 آبان 1400 ساعت 10:18

ایتنا - ​​​​​​​اپل بالاخره جایگاه برتر خود را به عنوان ارزشمندترین شرکت جهان از دست داد و مایکروسافت به جای اپل این عنوان را از آن خود کرد.



کاهش ۱.۸ درصدی ارزش سهام اپل نقش مهمی در این زمینه ایفا کرده است. اپل در سه ماهه چهارم سال مالی گذشته به علت مشکلاتی که در زمینه تأمین تراشه‌ها و سخت افزارهای مورد نیاز برای تولید آیفون داشت با زیان جدی مواجه شد و شش میلیارد دلار ضرر کرد.

به گزارش ایتنا از مهر، تیم کوک مدیر عامل اپل می‌گوید زیان ناشی از کمبود نیمه هادی و تراشه برای تولید آیفون طی ماه‌های بعد و به خصوص در فصل فروش تعطیلات کریسمس بیشتر خواهد شد.

سقوط ۱.۸ درصدی ارزش سهام اپل باعث شده ارزش هر سهم این شرکت به ۱۴۹.۸۰ دلار کاهش یابد و ارزش آن در بازار به ۲.۴۸ تریلیون دلار برسد. در مقابل ارزش سهام مایکروسافت با افزایش ۲.۲ درصدی به ۳۳۱.۶۲ دلار به ازای هر سهم رسید. بنابراین ارزش مایکروسافت در بازار سرمایه به ۲.۴۹ تریلیون دلار افزایش یافته است.

ارزش سهام اپل برای اولین بار در سال ۲۰۱۰ از مایکروسافت پیشی گرفته بود، زیرا محبوبیت آیفون، اپل را به برترین شرکت فناوری در جهان تبدیل کرد. اپل در سال ۲۰۲۰ ارزشمندترین شرکت تجاری جهان بود.


کد مطلب: 66598

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/66598/مایکروسافت-ارزشمندترین-کمپانی-جهان

ايتنا
  https://www.itna.ir