۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۰۵:۰۰

عرضه نسخه‌ای جدید از اندروید 12 برای تبلت‌ها

ایتنا- کمپانی گوگل به زودی از نسخه جدید سیستم عامل اندروید که برای صفحه نمایش‌های بزرگ‌تر نظیر تبلتها و تلفن‌های همراه تاشو طراحی شده است، رونمایی خواهد کرد.
عرضه نسخه‌ای جدید از اندروید 12 برای تبلت‌ها
کمپانی گوگل به زودی از نسخه جدید سیستم عامل اندروید که برای صفحه نمایش‌های بزرگ‌تر نظیر تبلتها و تلفن‌های همراه تاشو طراحی شده است، رونمایی خواهد کرد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، نسخه جدید سیستم عامل اندروید که برای دستگاه‌های مجهز به صفحه نمایش‌های بزرگ طراخی شده است، اندروید 12L نام دارد. این نسخه در واقع حاوی قابلیت‌های فعلی اندروید 12 است که تنها برای صفحه نمایش‌های بزرگ‌تر بهینه سازی شده است.
 
نسخه پیش نمایش توسعه دهنده این محصول هم اکنون به صورت یک فایل SDK در سایت گوگل قرار دارد و به این ترتیب برنامه نویسان می‌توانند برخی از قابلیت‌های جدیدی که ممکن است تجربه کار با نرم‌افزار آنها را تحت تاثیر قرار بدهد را تست کنند. نسخه عمومی اندروید 12L نیز در سال آینده میلادی همراه با موج جدیدی از تبلتها و تلفن‌های تاشوی مجهز به اندروید 12 عرضه خواهد شد.
 
اگرچه اندروید در حال حاضر از تجربه چند پنجره‌ای پشتیبانی می‌کند اما هنوز هم برخی از رابط‌های کاربری این سیستم عامل انگار نسخه بزرگ شده سیستم عامل موبایلی هستند و عملا هیچ گونه کاربری جدیدی برای فضای بزرگ تری که در اختیار دارند ایجاد نمی‌کنند.
 
 
 
به این ترتیب یکی از قابلیت هایی که به زودی به همراه اندروید 12L معرفی خواهد شد، طراحی دو ستونی برای نوار اعلانات و لاک اسکرین است. گوگل اظهار داشته است که سایر بخش‌ها و نرم افزارهای این سیستم نیز به زودی از این نوع قابلیت برخوردار خواهند شد.
 
از دیگری ویژگی‌های این نسخه از اندروید می‌تواند به نوار ابزاری در قسمت پایینی صفحه نمایش‌های بزرگ اشاره کرد که کاربر با استفاده از آن می‌تواند نرم افزارها را با سرعت بیشتری باز کند. این بخش همچنین فرایند راه اندازی نرم افزارها را در حالت تقسیم صفحه نمایش را آسان‌تر می‌کند و کاربران با درگ و دراپ کردن یک آیکون از نوار ابزار یاد شده می‌توانند این کار را انجام بدهند. گوگل نیز به تمامی نرم افزارها صرف نظر از برخورداری از قابلیت تغییر سایز، امکان استفاده از قابلیت تقسیم صفحه نمایش را داده است.
 
علاوه بر این گوگل ابزار جدیدی را به اندروید 12L افزوده است که توسعه دهندگان به کمک آن می‌توانند ظاهر نرم‌افزار خود را در حالت‌های مختلف مشاهده و پنجره‌های متنوع بهتر کنند. آنها می‌توانند از رنگها و قالب‌های شخص سازی شده برای باکس متن استفاده کرده یا با افزودن گوشه‌های دایره‌ای و تغییر موقعیت پنجرهها به نرم‌افزار خود ظاهر جذاب تری بدهند.
 
البته قابلیت‌های این سیستم عامل به اینجا ختم نمی‌شود و ویژگی‌های بسیار زیاد دیگری نیز به همراه آن عرضه شده است که توسعه دهندگان با استفاده از آنها می‌توانند نرم افزارهای خود را جذاب‌تر کرده و البته کاربران هم می‌توانند ازصفحه نمایش بزرگ‌تر خود بهترین بهره را ببرند.
 
کد مطلب: 66593
برچسب ها: گوگل تبلت
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام