۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۱۸

ساخت هدفونی که با نور خورشید شارژ می‌شود

ایتنا- کمپانی اوربنیستا به تازگی از سری جدید هدفون‌های 200 دلاری خود با امکان شارژ با استفاده از نور خورشید رونمایی کرده است.
ساخت هدفونی که با نور خورشید شارژ می‌شود
کمپانی اوربنیستا به تازگی از سری جدید هدفون‌های 200 دلاری خود با امکان شارژ با استفاده از نور خورشید رونمایی کرده است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، کمپانی اوربنیستا به تازگی از هدفون‌های جدید خود با امکان شارژ از طریق نور خورشید رونمایی کرد. این هدفونها که به نام لس آنجلس به بازار عرضه شده اند، از سلول‌های خورشیدی ویژه‌ای به نام “Powerfoyle” بهره مند شده اند که می‌توانند دستگاه را حتی در داخل خانه نیز شارژ کنند.
 
البته سرعت شارژ در محیط خارجی و در روزهای آفتابی افزایش می‌یابد و ممکن است پس از استفاده طولانی مدت دریابید که شارژ این هدفونها حتی از اول هم بیشتر شده است.
 
هدفون لس انجلس از لحاظ ظاهری کاملا از سبک اسکاندیناویایی کلاسیک پیروی می‌کند و البته به لحاظ سوتی نیز چندان شگفتی آفرین نیست. با این حال صوت خروجی این هدفون اگرچه اندکی بم است اما وضوح بسیار مناسبی دارد و گوش را اذیت نمی‌کند. روش اتصال این هدفون تنها با استفاده از بلوتوث است و گزینه اتصال سیمی در دسترس نیست.
 
به صورت کلی ادعای اصلی این هدفون و نقطه برتری آن تجربه صوتی بی وقفه است که البته درست هم از اب در آمده است. این هدفون به خودی خود حتی در شرایط نور کم نیز شارژ می‌شود اما هنوز ممکن است در برخی شرایط استثنایی برای شارژ به کابل یو اس بی و منبع برق نیاز بشود.
 
 
 
با این حال کاربرانی که این هدفون را به صورت مداوم در محیط داخلی خانه استفاده می‌کنند، ممکن است محبور شوند آن را مانند هدفون‌های عادی دائما شارژ کنند. این امر به خاطر آن است که اگرچه ادعای شارژ این هدفونها در محیط کم نور داخلی درست است اما بسیار زمان بر است. البته اگر هدفون را در جایی مانند کنار پنجره قرار بدهید سرعت شارژ افزایش می‌یابد اما همچنان به کامل نیاز خواهید داشت.
 
البته نرم‌افزار ساده‌ای هم برای این هدفون طراحی شده است که کاربران می‌توانند با نصب آن روی تلفن همراه خود میزان شارژ ورودی و خروجی را در قالب چارتهای دایره‌های فانتزی زیبایی مشاهده کنند. میزان شارژ ورودی با شرایطی نظیر قرار گرفتن در زیر نور خورشید و شارژ خروجی در شرایطی نظیر روشن بودن هدفون و پخش موسیقی تغییر می‌کند.
 
به صورت کلی این پروژه موفقیت آمیز از آب در آمده است. پیش از این نیز جی بی ال پروژه مشابهی را آزمایش کرده بود اما به دلیل محدودیت‌های کرونایی نتوانست آن را به سر انجام برساند. در هر صورت این شروع خوبی برای اوربنیستا تلقی می‌شود و می‌تواند حرکتی که از این نقطه آغاز کرده است را روز به روز پیشرفت بدهد.
 
کد مطلب: 66592
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام