۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۵۶

موزیلا محبوب‌ترین افزونه‌های فایرفاکس را به دلایل امنیتی حذف می‌کند

ایتنا- تیم سازنده مرورگر موزیلا فایرفاکس با مسدود کردن دسترسی به افزونه‌های محبوب اما مخرب کاربران را شگفت زده کرده است.
موزیلا محبوب‌ترین افزونه‌های فایرفاکس را به دلایل امنیتی حذف می‌کند
تیم سازنده مرورگر اینترنتی موزیلا فایرفاکس با مسدود کردن دسترسی به شماری از افزونه‌های محبوب اما مخرب، کاربران را شگفت زده کرده است.
 
به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از وب‌سایت  خبری تحلیلی techradar، موزیلا به تازگی در تصمیم جنجالی خود بسیاری از افزونه‌های پرکاربرد فایرفاکس را به دلایل امنیتی مسدود کرده است.
 
هنوز دلیل اصلی انجام این کار مشخص نیست، اما برخی توسعه دهندگان اظهار داشته‌اند که این افزونه‌های مخزب از پروکسی API موجود در این مرورگر که مسئول مدیریت نحوه اتصال به اینترنت است، سوءاستفاده می‌کردند و کاربران را در خطر قرار می‌دادند.
 
راشل تابلیتز و استوارت کالویل هر دو از موزیلا در این رابطه توضیح داده‌اند که این افزونه‌ها از پروکسی API یاد شده برای ایجاد تداخل در قابلیت به‌روزرسانی این مرورگر سوءاستفاده می‌کنند و به این ترتیب، کاربران این افزونه، از دانلود به‌روزرسانی این مرورگر منع می‌شدند و حتی نمی‌توانستند به هرگونه محتوای پیکربندی شده مایکروسافت دسترسی داشته باشند.
 
 
 
اما موزیلا به محض کشف این ترفند، افزونه‌های مقصر را به سرعت حذف کرد و همچنین تأییدیه‌های افزونه‌هایی را که به API پروکسی متکی بودند را متوقف کرد تا از مسدود کردن به‌روزرسانی‌ها تا زمان ارائه یک اصلاحیه برای کاربران جلوگیری کند.
البته این اصلاحیه با فایرفاکس 91.1 برای کاربران عرضه شد.
 
علاوه بر این، توسعه دهندگان تاکید کردند که یک افزونه سیستمی جدید به نام Proxy Failover را در فایرفاکس جایگذاری کرده‌اند که هرگونه افزودنی اضافه را در نسخه‌های فعلی و قدیمی فایرفاکس حذف می‌کند. آنها همچنین به کاربران توصیه کردند که از جدیدترین نسخه فایرفاکس استفاده کنند.
 
کد مطلب: 66591
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام