کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تلاش بیش از حد مایکروسافت برای ترغیب کاربران به استفاده از ویندوز 11

18 آبان 1400 ساعت 12:30

ایتنا- مایکروسافت با نصب خودکار نرم افزاری برای بررسی پیش‌نیازهای سیستمی ویندوز 11 روی کامپیوترهای مجهز به ویندوز 10 کاربران را به استفاده از این سیستم عامل ترغیب می‌کند.


شرکت مایکروسافت با نصب خودکار نرم افزاری برای بررسی پیش‌نیازهای سیستمی ویندوز 11 روی کامپیوترهای مجهز به ویندوز 10 کاربران را به استفاده از این سیستم عامل ترغیب می‌کند.
 
به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از وب‌سایت  خبری تحلیلی techradar، مایکروسافت در جدیدترین به‌روزرسانی سیستم عامل ویندوز 10 نرم‌افزاری را تحت عنوان PC Health Check روی کامپیوترهای افراد نصب کرده است.
این نرم‌افزار به این منظور طراحی شده است که در سریع‌ترین حالت ممکن به کاربران اطلاعات بدهد که آیا کامپیوتر آنها نیازمندی‌های سخت‌افزاری ویندوز 11 را در اختیار دارد یا خیر. که البته به دلیل سخت گیری‌های مایکروسافت در این زمینه پیش نیازهای ویندوز 11 بیشتر کامپیوترها پاسخ منفی دریافت می‌کنند.
 
همچنین گزارش‌ها حاکی از آن است که این نرم‌افزار به صورت خودکار به‌روز می‌شود و نیازی به به‌روزرسانی دستی آن نیست. همچنین لازم به ذکر است که نصب این به‌روز رسانی کاملا اختیاری است و شما می‌توانید آن را نادیده بگیرید یا در صورتی که به‌روزرسانی خودکار را فعال کرده‌اید، از سیستم خود بخواهید که این به‌روزرسانی را انجام بدهد.
 
مایکروسافت در صفحه پشتیبانی خود توضیح داده است که: «این به‌روزرسانی نرم‌افزار PC Health Check را روی دستگاه‌های مجهز به ویندوز 10 نسخه 2004 و بالاتر نصب می‌کند. با این حال ما PC Health Check را روی دستگاه‌های مجهز به ویندوز 11 نصب نمی‌کنیم. PC Health Check حاوی اطلاعات تشخیصی در رابطه با سلامت مانیتور و عیب یابی برای بهبود عملکرد از طریق یک داشبورد راحت و واحد است. »
 

 
 
البته بر خلاف گفته مایکروسافت، تصور می‌شود که کار اصلی این نرم‌افزار تشویق کاربران به به‌روزرسانی دستگاهشان به نسخه جدید سیستم عامل، یعنی ویندوز 11 است، چرا که اگر این نرم‌افزار تنها برای حفظ سلامت مانیتور و عیب‌یابی بود پس حتما دستگاه‌های مجهز به ویندوز 11 نیز از آن برخوردار می‌شدند.
 
البته دلیل مقاومت کاربران برای عدم به‌روزرسانی به ویندوز 11 نیز منطقی به نظر می‌رسد. بسیاری از کامپیوترهای مجهز به پردازنده‌های‌ای ام دی رایزن پس از نصب این سیستم عامل با مشکل افت عملکرد مواجه شده‌اند و همچنین نیازهای به شدت سختگیرانه ویندوز 11 موجب شده است که حتی بسیاری از سیستم‌های قوی نیز نتوانند به این نسخه ارتقا پیدا کنند.
 
به هر حال باید در نظر داشت که کاربران بر خلاف مایکروسافت برای به‌روزرسانی به ویندوز 11 نباید عجله‌ای داشته باشند زیرا ویندوز 10 همچنان تا سال 2025 پشتیبانی می‌شود.
در هر صورت شاید بهتر باشد ارتقای سیستم خود به منظور استفاده از ویندوز 11 در سال‌های آتی را در پس ذهن خود داشته باشید.
 


کد مطلب: 66590

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/66590/تلاش-بیش-حد-مایکروسافت-ترغیب-کاربران-استفاده-ویندوز-11

ايتنا
  https://www.itna.ir