۱
۰
plusresetminus
پنجشنبه ۶ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۳۱
آیا زارع‌پور موافق طرح صیانت است؟

وزیر ارتباطات در قم: فضای مجازی قانون خاص خود را می‌خواهد

ایتنا - زارع‌پور: در هیج کجای دنیا فضای مجازی را به حال خود رها نمی‌کنند، هم اکنون گمنامی کاربران چالش جدی است و مسائل فضای مجازی در ایران هنوز حل نشده است.
وزیر ارتباطات در قم: فضای مجازی قانون خاص خود را می‌خواهد
وزیر ارتباطات در سخانی که به تازگی در شهر مذهبی قم ایراد کرد، بر "لزوم تدوین قانون خاص برای فضای مجازی" تاکید کرد.
وی در این خصوص گفت: فضای مجازی باید دارای قوانین و مقررات خاص خود باشد. هم اکنون گمنامی کاربران چالش جدی است؛ مسائل فضای مجازی در ایران هنوز حل نشده است.

گفتنی است وزیر ارتباطات تاکنون در خصوص طرح جنجالی نمایندگان مجلس تحت عنوان "طرح صیانت"، نظر صریحی به شکل عمومی ابراز نکرده است و این سخنان جدید وی در قم، می‌تواند به نوعی دیدگاه مثبت وی نسبت به این طرح جنجالی تلقی گردد.

به گزارش ایتنا از ایرنا، عیسی زارع پور در سفر به قم در جمع کمیسیون سیاسی و اجتماعی دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه فضای مجازی مانند یک شمشیر دولبه است، افزود: در حوزه فرهنگ‌سازی آسیب‌ها، چالش‌ها و فرصت‌های موجود در این فضاها جدی گرفته نشده است.

وزیر ارتباطات گفت: در هیج کجای دنیا فضای مجازی را به حال خود رها نمی‌کنند و حتی آنهایی که این فضاها را بوجود آورده  درصدد فرهنگ‌سازی و جلوگیری از آسیب‌های آن برآمده‌اند.
زارع پور اظهار داشت: طراحان گوگل امروزه با توجه به آسیب‌های موجود در این فضا اجازه هر گونه استفاده‌ای به نوجوانان خود نمی‌دهند و سازوکارهایی برای جست‌وجوی ایمن و اخلاق‌مدار در آن پی‌ریزی کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: از نظر ما فضای مجازی یک حوزه فرصت‌ساز است و مزیت‌های آن بیشتر از آسیب‌ها است و این فضا امروزه با تمام ابعاد زندگی مردم گره خورده و به ویژه بعد از شیوع کرونا حضور این فضا در زندگی مردم بیشتر شده است.
وزیر ارتباطات ابراز داشت: در دوره جدید پلتفرم‌ها زندگی بشر را مدیریت می‌کنند و حکمرانی به دست آنها افتاده است و امروز مرز کشورها جایی است که این پلتفرم‌ها وجود داشته و کاربر می‌گیرند.

گفتنی است وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه سفر به قم با مراجع مذهبی مانند آیات علوی گرگانی، نوری همدانی و مکارم شیرازی،‌ و نیز مسئولین مذهبی چون اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه و سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) دیدار و گفت‌وگو می‌کند.
 
کد مطلب: 66566
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
«نظر ما فضای مجازی یک حوزه فرصت‌ساز است و مزیت‌های آن بیشتر از آسیب‌ها است و این فضا امروزه با تمام ابعاد زندگی مردم گره خورده و به ویژه بعد از شیوع کرونا حضور این فضا در زندگی مردم بیشتر شده است.»
دقیقا مسئله همین است ، اما انگاری عده ای نمی خواهند اینرا بپذیرند ، و به عناوین مختلف سعی در عدم دسترسی مردم به اینتزنت دارند ، عدم استفاده از اینترنت مانند عدم استفاده از خودرو به بهانه خطر تصادف است ، به عبارتی عده ای را اگر منع نکنی میگن با الاغ سفر کنید که خطر تصادف ندارد!!!!
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام