۱
۰
plusresetminus
چهارشنبه ۵ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۵۳

ایلان ماسک با ۲۸۷ میلیارد دلار ثروتمندترین انسان تاریخ شد!

ایتنا - ایلان ماسک، کارآفرین و موسس شرکت‌های تسلا و اسپیس‌اکس با حدود ۲۸۷ میلیارد دلار ثروتمندترین انسان در تاریخ شد.
ایلان ماسک با ۲۸۷ میلیارد دلار ثروتمندترین انسان تاریخ شد!

ایلان ماسک، کارآفرین و موسس شرکت‌های تسلا و اسپیس‌اکس با حدود ۲۸۷ میلیارد دلار ثروتمندترین انسان در تاریخ شد.

به گزارش ایتنا و به نقل از بی‌بی سی، ارزش دارایی‌هایی او فقط در روز دوشنبه پس از افزایش ۱۲،۷ درصدی سهام شرکت خودروسازی تسلا ۳۶ میلیارد دلار افزایش یافت. ارزش کل سهام تسلا هم با این جهش عدد هزار میلیارد دلار را پشت سر گذاشت.

دلیل جهش سهام تسلا این است که شرکت اتوموبیل کرایه هرتز اعلام کرد که برای ایجاد ناوگان الکتریکی خود ۱۰۰ هزار خودرو تسلا تا پایان سال ۲۰۲۲ سفارش داده است.

رشد یک روزه ثروت ایلان ماسک بزرگترین جهش در تاریخ شاخص میلیاردرهای بلومبرگ و برابر با دارایی خالص سی و چهارمین فرد ثروتمند جهان بود. بر اساس گزارش بلومبرگ، ثروت او تقریباً ۱۰۰ میلیارد دلار از جف_بزوس، که پیشتر پولدارترین فرد جهان بود، بیشتر شده است. بزوس، موسس آمازون تا روز دوشنبه ۱۹۳ میلیارد دلار ثروت داشت.

بر اساس آمار بانک جهانی ثروت ایلان_ماسک به تنهایی از تولید ناخالص کشورهایی مانند فنلاند، کلمبیا و پاکستان در سال ۲۰۲۰ بیشتر است. بانک جهانی ارزش تولید ناخالص ملی ایران در این سال را ۱۹۱ میلیارد و ۷۱۸ میلیون دلار برآورد کرده است که ۹۶ میلیارد کمتر از ارزش دارایی‌های ایلان ماسک است.

نشریه فوربس اعلام کرده است که او احتمالاً ثروتمندترین فردی است که تا به حال روی این کره زمین زیسته است. او از هر میلیاردری که فوربس تا به حال ردیابی کرده است، ثروتمندتر است. ثروت ماسک از مجموع دارایی‌های لری پیج، بنیانگذار گوگل (رتبه ۶ فهرست ثروتمندان) و مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک (شماره ۷) بیشتر است.
 
کد مطلب: 66562
برچسب ها: ایلان ماسک تسلا
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
«بر اساس آمار بانک جهانی ثروت ایلان_ماسک به تنهایی از تولید ناخالص کشورهایی مانند فنلاند، کلمبیا و پاکستان در سال ۲۰۲۰ بیشتر است. بانک جهانی ارزش تولید ناخالص ملی ایران در این سال را ۱۹۱ میلیارد و ۷۱۸ میلیون دلار برآورد کرده است که ۹۶ میلیارد کمتر از ارزش دارایی‌های ایلان ماسک است.»
به عبارتی این هم از شاهد و دلیل مستند برای سرمایه گذاری در علوم و فنون و تکنولوژی های نوین ، که البته اینترنت و کامپیوتر در این کسب ثروت بسیار تاثیر گذار بوده و خواهد بود ، چه بخواهیم و چه نخواهیم ، روزگار علم و دانش است و بدون دانش حتی کسب ثروت هم برای ملتی ممکن نیست و رشد و کسب دانش رابطه مستقیم با ارتباطات داشته که یکی از ابزار بسیار مهم آن گسترش و توسعه و استفاده از اینترنت جهانی ست. به نوعی هر نوع مخالفت با ارتباطات جهانی و اینترنت برابر است با سوق دادن ملتی به سوی فقر .
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام