۳
۰
plusresetminus
چهارشنبه ۵ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۰۱
رییس کمیسیون کسب‌ و کارهای نوین و دانش‌بنیان اتاق بازرگانی:

به جای طرح صیانت، بهتر است روی امنیت شبکه‌های حساس کشور سرمایه‌گذاری کنید

ایتنا - در حال حاضر همه سازمان‌ها و مجلس، همه تمرکز و حواس خود را روی محدود کردن اینترنت مردم قرار داده‌اند، در صورتی که کشورهای دیگر دنیا برعکس، ارتباطات خود را با این فضا توسعه می‌دهند و در حوزه‌های درستی سرمایه‌گذاری می‌کنند.
به جای طرح صیانت، بهتر است روی امنیت شبکه‌های حساس کشور سرمایه‌گذاری کنید
رییس کمیسیون کسب‌ و کارهای نوین و دانش‌بنیان اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت: همه سازمان‌های ذیربط مانند پدافند غیرعامل، وزارت ارتباطات، مرکز فضای مجازی و حتی مجلس، همه تمرکز و حواس خود را روی محدود کردن اینترنت قرار داده‌اند و هدف آنها بیشتر قطع ارتباط مردم با فضای سایبری خارج از کشور و محدود کردن اطلاعات دریافتی و دسترسی مردم و محدودیت درگاه‌های ارتباطی با خارج از کشور است.

به گزارش ایتنا افشین کلاهی در گفت‌وگو با ایلنا در مورد حمله سایبری به جایگاه‌های توزیع سوخت اظهار کرد: ما از اساس در حوزه امنیت سایبری مشکل داریم، دوبار به شکل جدی مورد هجوم سایبری قرار گرفتیم و هر دو در شبکه‌هایی بود که مستقل بودند  و هزینه و سرمایه‌گذاری کردند، یعنی راهی نبود که از طریق آن حمله صورت بگیرد. جایگاه‌های بنزین یک شبکه کاملا مستقل است و ارتباطی به اینترنت ندارد اما یک سیستم قدیمی است که تقریبا از رده خارج شده و سال‌های سال است که به‌روز نشده و امنیت آن مورد توجه قرار نگرفته است.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در ادامه اضافه کرد:‌ از طرف دیگر همه سازمان‌های ذیربط مانند پدافند غیرعامل، وزارت ارتباطات، مرکز فضای مجازی و حتی مجلس، همه تمرکز و حواس خود را روی محدود کردن اینترنت قرار داده‌اند و هدف آنها بیشتر قطع ارتباط مردم با فضای سایبری خارج از کشور و محدود کردن اطلاعات دریافتی و دسترسی مردم و محدودیت درگاه‌های ارتباطی با خارج از کشور است، در صورتی که کشورهای دیگر دنیا برعکس این عمل کرده و ارتباطات خود را با این فضا توسعه می‌دهند و معمولا هم کمتر با چنین مشکلاتی مواجه می‌شوند چراکه در حوزه‌های درستی سرمایه‌گذاری می‌کنند. متاسفانه حواس ما جای دیگری است و اصل موضوع را فراموش کردیم.

رییس کمیسیون کسب‌ و کارهای نوین و دانش‌بنیان اتاق بازرگانی ایران خاطرنشان کرد:‌ به جای اینکه طرح صیانت از کابران فضای مجازی را به این شکل مطرح کنیم، بهتر بود که برای ایجاد امنیت شبکه‌های حساس کشور سرمایه‌گذاری و تلاش کنیم که از تکنولوژی روز استفاده کنیم. البته تحریم‌ها هم در راستای کمتر شدن دسترسی ما به فناوری تاثیرگذار بوده‌اند؛ با این حال  اگر در زمان مناسب سرمایه‌گذاری شده و شبکه به روز می‌شد، شاید این اتفاقات رخ نمی‌داد.


     در این زمینه بیشتر بخوانید:
     - مخالفت با طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای‌ مجازی
     - مخالفت مجمع تشکل‌های دانش‌بنیان ایران و فدراسیون فاوا با طرح صیانت
     - طرح صیانت از کاربران، نگرانی عجیبی در جامعه ایجاد کرده است؛ مردم قانع نشدند
     - مخالفت کمیسیون تحول دیجیتال اتاق بازرگانی با طرح صیانت
     - اختلال در جایگاه‌های بنزین نتیجه حمله سایبری یک کشور خارجی بود


 
کد مطلب: 66553
برچسب ها: طرح صیانت امنیت
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
«همه سازمان‌های ذیربط مانند پدافند غیرعامل، وزارت ارتباطات، مرکز فضای مجازی و حتی مجلس، همه تمرکز و حواس خود را روی محدود کردن اینترنت قرار داده‌اند و هدف آنها بیشتر قطع ارتباط مردم با فضای سایبری خارج از کشور و محدود کردن اطلاعات دریافتی و دسترسی مردم و محدودیت درگاه‌های ارتباطی با خارج از کشور است.»
اصل مطلب همیشه توسط متخصصان فن بیان و گوشزد می شود ، اما کو گوش شنوا!! متاسفانه عده ای قلیل انگاری امنیت را در این می بینند که هیچکس از چند و چون بده بستان هایشان باخبر نشود ، و در خفا هر کار می خواهند انجام داده و در قبال مردم پاسخگو نباشند ، به عبارتی انگاری امنیت از دید این عده قلیل فقط آنست که خودشان و کسب و کارشان امن باشد !!! و انگاری این نسل جدید تلاش و حرکت های مردمی در انقلاب ، جنگ تحمیلی ، فشار تحریم ها را یا فراموش کرده و یا نادیده میگیرند ، سواستفاده های مدیریتی ، انواع اختلاس ، و.... توسط همین فضای مجازی و ارتباطات مردمی بارها و بارها آشکار شده و دست خیلی از آقازاده ها را از چپاول کوتاه کرده ، باید گفت : نه برادر ، مملکت حساب و کتاب دارد ، قانون دارد ، و آنکه تا پای جان برای استقلال و صیانت حقوق ملت جنگیده و هزاران کشته و شهید داده ، بدون شک اجازه دور زدن قانون و هرگونه سواستفاده از بیت المال را به هزاران بهانه واهی و توجیه نخواهد داد. فقط امروز را نبینید ، منطق و اصول حکم می کند نتایج هر تصمیم گیری غلط را در نظر داشته باشیم ، فراموش نکنید همین فضای مجازی راه ارتباطی با مسئولین شده که هم مکتوب نوشته میشود و هم امکان نقد ، دفاع و توضیح را برای مسئولین فراهم می کند ، بستن راه های ارتباطی نتیجه اش فقط شایعات خانمانسوز خواهد شد که دهان به دهان نقل میشود. انشااله هیچ تصمیم گیری غیر تخصصی در هیچ زمینه ای بدون مشورت با متخصصان هر اموری گرفته نشود و همه تصمیمات ختم به خیر شود.انشااله.
داریوش
feedback
United States
شما هم به جای اینکه هر دفعه یک موضوع پیدا کنید و در سایت قرار بدید بروید و اطلاعات خود را کامل کنید حملات سابری علیه پیشرفته ترین کشور های دنیا انجام میشه حتی چند وقت پیش هم علیه امریکا انجام شد و اگه سواد خواندن و نوشتن داشته باشید و کر و کور نباشید میتونید اخبار رو دنبال کنید. به جای این تیتر های بیهوده که در مورد طرح صیانت یا حرف های فلان وزیر و رییس جمهور که گوشه سایت قرار دادید بروید خودتان را اصلاح کنید بیش از 200 کشور داریم کدومشان به موتر جست وجو گر بومی یا شبکه ملی و... فکر میکنند تقریبا میشه گفت غیر از سلطه گران بقیه کشور ها هیچ کاری نمیتونند بکنند حالا ایران اومده تلاش میکنه تا این تکونولوژی ها را برای خودمون بومی سازی و فراهم کنه تا مستقل و بی نیاز بشیم و پیشرفت کنیم ولی جند نفر نادان و بی خبر مثل شما ها مانع میشند امریکا برای شما دردی رو دوا نمیکنه شاید به عنوان نوکر شما ها استخدام کنه البته شاید .................. اگه بدتر نباشه
feedback
Iran, Islamic Republic of
قرارداد کتبی می نویسند که سرعت ۱۶ مگابیت تحویل دهند ، انگاری کاربران بیسوادند ، تنضیمات مودم را نگاه می کنی ، سرعت را ۱۰ مگابیت ثبت کردند !!!!! تماس می گیری ، میگن اشتباه می کنی ، اسکرین شات می گیری ، میگن رسیدگی می کنیم!!! کار از فیلترینگ گذشته ، برخی سلیقه ای حالا جیب کاربران را فیلتر می کنند ، حق اشتراک ۱۶ مگابیت پرداخت می کنی ۸ تا ۱۰ مگابیت تنظیم و تحویل می دهند ، اگر این دزدی در روز روشن نیست ، پس چیست؟ خیلی هم پیگیر بشی آنقدر اذیتت می کنند که بگی اصلا نخواستم ، بزرگواران کمی انصاف ، کمی حیا ، کمی رعایت حال مردم ، این سلیقه ای برخورد کردن و یک تنه قاضی شدن ، عاقبت خوبی نداره ، مطمئن باشید مملکت قانون داره ، بالاخره یکروز باید جوابگو باشی .
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام