۰
plusresetminus
سه شنبه ۴ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۰۵

اگر با گوشی‌های قدیمی از واتس‌اپ استفاده می‌کنید!

ایتنا - ​​​​​​​بسیاری از گوشی‌های قدیمی اندرویدی، از سیستم عامل‌ جدید پشتیبانی نمی‌کنند و کاربران این گوشی‌ها تا چند روز دیگر، دسترسی به واتس‌اپ را از دست می‌دهند؛ کاربران آسیب‌دیده یا باید یک دستگاه جدیدتر استفاده کنند و یا سابقه چت خود را ذخیره کنند.
اگر با گوشی‌های قدیمی از واتس‌اپ استفاده می‌کنید!

تلفن‌های همراه یک منبع حیاتی هستند که خدمات زیادی ارائه می‌دهند و بیش از ۲.۵ میلیارد نفری که از سیستم عامل اندروید در سراسر جهان استفاده می‌کنند، ممکن است به‌زودی یکی از این خدمات مهم را از دست بدهند. شرکت پشتیبان برنامه واتس‌اپ اخیراً اعلام کرده است که از اول ماه نوامبر دیگر از برخی دستگاه‌های اندرویدی پشتیبانی نخواهد شد. وب‌سایت بست‌لایف‌آنلاین، به بررسی خدماتی که کاربران اندرویدی از دست می‌دهند، پرداخته است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، اگر اندروید دارید و از واتس‌اپ استفاده می‌کنید، بهتر است گوشی خود را چک کنید. واتس‌اپ اخیرا وب‌سایت خود را با اطلاعیه‌ای به‌روز کرده و به کاربران اطلاع داد که به‌زودی دیگر از دستگاه‌های اندرویدی با سیستم عامل ۴.۰.۴ یا قدیمی‌تر پشتیبانی نخواهد کرد. این تغییر از اول نوامبر اعمال خواهد شد. این خبر پس از آن منتشر شد که واتس‌اپ همین رویه را برای آیفون‌های قدیمی‌تر پیش گرفت و برای اینکه واتس‌اپ روی آیفون اجرا شود، سیستم عامل گوشی باید iOS ۱۰ یا جدیدتر باشد.

برخی از گوشی‌های هوشمند از سیستم عامل اندروید جدیدتر پشتیبانی نمی‌کنند و این بدان معناست که از این تاریخ، دیگر از واتس‌اپ پشتیبانی نخواهند کرد. این گوشی‌ها شامل برندهای سامسونگ، ال‌جی، هوآوی و سونی می‌شوند. دستگاه‌های تحت تأثیر سامسونگ شامل گلکسی Core، گلکسی Trend II، گلکسی Trend Lite، گلکسی Ace ۲ هستند و از دستگاه‌های ال‌جی هم مدل‌های ال‌جی Optimus F۷، ال‌جی Lucid ۲ و ال‌جی Optimus L۷ تحت تاثیر این تصمیم قرار می‌گیرند.

البته گوشی‌های بسیار بیشتری هستند که تحت تاثیر این تغییر قرار خواهند گرفت. بهترین راه برای دانستن اینکه آیا تلفن همراه شما دسترسی به واتس‌اپ را از دست خواهد داد یا خیر، این است که بررسی کنید از چه سیستم عاملی استفاده می‌کنید. نسخه سیستم عامل در گوشی‌های سامسونگ معمولاً در قسمت تنظیمات، در بخش «درباره دستگاه یا درباره تلفن»، قرار دارد. 

اگر در این گروه آسیب‌دیده قرار می‌گیرید، واتس‌اپ از شما می‌خواهد تا قبل از اول نوامبر، گوشی‌تان را به یک دستگاه جدیدتر تغییر دهید یا سابقه چت خود را ذخیره کنید. به گفته این شرکت، واتس‌اپ از تلفن‌های اندرویدی که دارای سیستم‌عامل ۴.۱ یا جدیدتر هستند پشتیبانی می‌کند. در حالی که چت‌های واتس‌اپ معمولاً به‌طور خودکار پشتیبان‌گیری و روزانه در حافظه تلفن ذخیره می‌شوند، می‌توانید قبل از از دست دادن خدمات این برنامه، به‌طور دستی از این چت‌ها نسخه پشتیبان تهیه کنید.

اما برای انجام این کار، می‌توانید در تنظیمات واتس‌اپ خود به «چت‌ها» بروید و روی «پشتیبان‌گیری چت» کلیک کنید. این شرکت توصیه کرده است: «اگرمی‌خواهید واتس‌اپ را از تلفن خود حذف کنید، اما نمی‌خواهید هیچ یک از پیام‌های خود را از دست بدهید، حتماً قبل از حذف، از چت‌های خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

واتس‌اپ تنها شرکتی نیست که امسال پشتیبانی خود را از دستگاه های اندرویدی قدیمی حذف کرده است. در ماه جولای، گوگل اعلام کرد که پشتیبانی ورود به سیستم خود را برای دستگاه‌هایی که روی سیستم‌عامل‌های قدیمی‌تر اندروید کار می‌کنند، در سپتامبر سال جاری پایان خواهد داد و در ۲۷ سپتامبر، تلفن‌های اندرویدی دارای سیستم عامل ۲.۳.۷ یا پایین‌تر، پشتیبانی گوگل را متوقف کردند. به گفته این شرکت، اکنون، کاربرانی که این دستگاه‌ها را دارند، احتمالاً هنگام تلاش برای استفاده از محصولات و سرویس‌های گوگل مانند جی‌میل، یوتیوب و نقشه‌، خطای نام کاربری یا رمز عبور دریافت می‌کنند.
کد مطلب: 66541
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام