۱
۰
plusresetminus
دوشنبه ۳ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۰۷

خطوط تلفن ثابت در چه صورتی قطع می‌شوند؟

ایتنا - ​​​​​​​چنانچه قبض پایان یک دوره بیش از ۲۰ هزار تومان باشد و یا در دو دوره متوالی مبلغ صورتحساب کمتر از ۲۰ هزار تومان باشد و پرداخت نشود، تلفن به‌صورت یک‌طرفه قطع می‌شود، اما شرکت مخابرات ایران و اپراتورهای تلفن ثابت ملزم هستند پیش از قطع خطوط تلفن ثابت، به مشترکین اطلاع‌رسانی کنند.
خطوط تلفن ثابت در چه صورتی قطع می‌شوند؟


با توجه به اینکه صورت‌حساب تلفن ثابت در دوره‌های یک ماهه صادر می‌شود، ضروری است برای جلوگیری از یک‌طرفه شدن خطوط تلفن، مبالغ صورت‌حساب به‌صورت ماهانه و در مهلت زمانی تعیین‌شده از طریق سامانه تلفنی ۲۰۰۰ و یا سایت شرکت مخابرات ایران و همچنین از طریق تلفن همراه با کد دستوری ستاره ۲۰۲۰ مربع پرداخت شود. همچنین چنانچه قبض پایان یک دوره بیش از ۲۰ هزار تومان باشد و یا این که در دو دوره متوالی مبلغ صورتحساب کمتر از ۲۰ هزار تومان باشد و صورتحساب پرداخت نشود، در این دو شرایط تلفن به‌صورت یک‌طرفه قطع می‌شود.

به گزارش ایتنا از ایسنا، در این‌ راستا سیدمحمد امامی - مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، با بیان اینکه شرکت مخابرات ایران و اپراتورهای تلفن ثابت ملزم هستند پیش از قطع خطوط تلفن ثابت به علت بدهی، به مشترکین اطلاع‌رسانی کنند، اظهار کرد: تمامی اپراتورهای دارای پروانه تلفن ثابت براساس مصوبه ۳-۲۰۷ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات بایستی پس از سپری شدن دوره صورتحساب گیری و رسیدن به ۸۰ درصد حد نصاب کارکرد، پیش از قطع خطوط تلفن ثابت به مشترک اطلاع‌رسانی کنند.

وی درباره حد نصاب کارکرد خطوط تلفن ثابت، اظهار کرد: برای خطوط تلفن ثابت بدون مبلغ سپرده و تضمین پرداخت، اگر کارکرد خطوط به ۸۰ درصد حد نصاب برسد، اپراتور بایستی به مشترک اطلاع‌رسانی کرده و حداقل ۲۴ ساعت زمان را به‌عنوان مهلت پرداخت بدهی تعیین کند.

امامی درباره خطوط تلفن ثابت دارای مبلغ سپرده یا تضمین پرداخت، تصریح کرد: براساس مصوبه چنانچه کارکرد این دسته از خطوط به حد نصاب کارکرد برسد، اپراتور باید ابتدا نسبت به اطلاع‌رسانی به مشترک و تعیین زمان ۷۲ ساعت جهت پرداخت اقدام کند. در صورتی که کارکرد خط به میزان مبلغ سپرده یا تضمین پرداخت نرسد، مشترک می‌تواند تا پایان دوره صورتحساب گیری و مهلت‌های تعیین‌شده برای پرداخت مبلغ کارکرد خود اقدام کند.

مدیرکل نظارت بر سرویس‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری با تاکید بر پرداخت به موقع قبض‌های تلفن ثابت از سوی مشترکان اظهار کرد: تمامی دارندگان پروانه تلفن ثابت ملزم هستند فرایند قطع خطوط تلفن ثابت را براساس مصوبه ۳-۲۰۷ رعایت کنند. عدم رعایت این فرایند به‌یژه اطلاع‌رسانی به مشترکین تخلف محسوب می‌شود و مشترکین می‌توانند درصورت بروز این تخلف و عدم اطلاع‌رسانی اپراتور، با مراجعه به سامانه ثبت و پاسخگوئی به شکایات ۱۹۵ شکایت خود را ثبت و پیگیری کنند.

به گزارش ایسنا، درنهایت در صورتی که به علت پرداخت نکردن بدهی، خط تلفن مشترک، یک‌طرفه و یا قطع شده است برای تسریع در روند اتصال مجدد بهتر است مبلغ صورت‌حساب را از طریق سامانه تلفنی ۲۰۰۰ پرداخت کنند تا تلفن مشترک خودکار وصل شود.
کد مطلب: 66525
برچسب ها: تلفن ثابت
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
قبوض را به موقع پرداخت میکنی ، به فاصله چند روز همان قبض با مبلغ بالاتر پیامگ‌میشود ، وقتی هم‌ با کلی دوندگی و دردسر برای حل مشکل به مخابرات مراجعه مبشود ، با قبول شفاهی اشتباه ، میگن حالا اینو پرداخت کن تا دچار قطعی نشوی ، ماه بعد در قبض بعدی اصلاح میشود ، اما ماه بعد هم همین آش است و همین کاسه ، بگذار همه چیز فطع شود ، تلفن ، گاز ، برق ، آب ، به خدا قسم که از این عدم مدیریت خسته شدیم ، بزرگوار همه را قطع کن شاید دلت خنک بشه .
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام