۰
plusresetminus
سه شنبه ۴ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۱۹

AMD و مایکروسافت مشکل کاهش سرعت پردازنده‌های رایزن در ویندوز 11 را حل می‌کنند

ایتنا- مایکروسافت و ‌AMD در تلاش هستند که با عرضه وصله‌های امنیتی مشکل کند شدن پردازنده‌های رایزن در پی نصب ویندوز 11 را حل کنند.
AMD و مایکروسافت مشکل کاهش سرعت پردازنده‌های رایزن در ویندوز 11 را حل می‌کنند
مایکروسافت و ‌AMD در تلاش هستند که با عرضه وصله‌های امنیتی مشکل کند شدن پردازنده‌های رایزن در پی نصب ویندوز 11 را حل کنند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، کمپانی ‌AMD پس از عرضه رسمی ویندوز 11 توسط مایکروسافت به کاربران خود هشدار داد که این سیستم عامل ممکن است سرعت نرم افزارهای سیستم هایی که از پردازنده رایزن استفاده می‌کنند را کند کند.
 
این تراشه ساز در ادامه به کاربران این سری از پردازنده‌ها اعلام کرد که به زودی نقص‌های ایجاد شده را برطرف خواهد کرد و هم اکنون ‌AMD و مایکروسافت وصله هایی را برای سیستم‌های مجهز به این پردازنده عرضه کرده اند که می‌تواند مشکل به وجود آمده را رفع کند.
 
به این ترتیب این وصله یک در قالب درایوری برای تراشه‌های رایزرن عرضه شده است می‌تواند مشکلی که با نام کد گذاری شده UEFI CPPC2 شناخته می‌شود را حل کند. ‌AMD در توضیح این مشکل اظهار داشته است که در برخی موارد رشته‌ها روی سریع‌ترین هسته پردازنده زمان بندی نمی‌شوند.
 
 
 
این مشکل موجب شده است که برخی از نرم افزارها که به عملکرد رشته‌ای پردازنده حساس هستند با مشکل کندی و کاهش سرعت روبرو شوند. ‌AMD اعلام کرده است که این مشکل احتمالا در پردازنده‌های قوی‌تر که هز بیش از هشت هسته و TDP بالاتر از 65 وات استفاده می‌کنند، بیشتر دیده می‌شود.
 
در این میان نیز مایکروسافت با عرضه به روز رسانی نرم افزاری سعی دارد با نقصی که تاخیر کش L3 را افزایش می‌دهد، مبارزه کند. این نقص آن دسته از نرم افزارهایی که به دسترسی سریع حافظه نیاز دارند را تحت تاثیر قرار داده است و موجب شده است که پردازنده‌ها تا حدود 15 درصد کاهش سرعت داشته باشند.
 
این وصله که با نام KB5006746 شناخته می‌شود از امروز برای کامپیوترهای مجهز به ویندوز 11 عرضه می‌شود اما تا این لحظه مسیر نصب این وصله هنوز مشخص نشده است. با این حال گمان می‌شود که کاربران بتوانند این وصله را نیز در بخش Windows Update یافته و نصب کنند.
 
کد مطلب: 66522
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام