۰
plusresetminus
يکشنبه ۲ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۳۰

قیمت خدمات کسب و کارهای اینترنتی باید کاهش یابد

ایتنا - نایب رئیس کمیسیون امور داخلی مجلس خواستار کاهش قیمت خدمات ارائه شده کسب و کارهای دیجیتال شد و گفت: وزارت ارتباطات می‌تواند ضمن حمایت از فعالین اقتصادی فضای مجازی شرایط نظارت بر آنها را توسعه دهد.
قیمت خدمات کسب و کارهای اینترنتی باید کاهش یابد

محمد صفری نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با اشاره به توسعه کسب و کار دیجیتال در دو سال اخیر و در شرایط  کرونایی کشور اظهار داشت: ما کشوری هستیم که از حالت سنتی در حال سوق پیدا کردن به حالت مدرن هستیم که این موضوع چالش‌هایی را هم به همراه دارد.

وی افزود: کاروان علم در دنیا به سمت استفاده از تکنولوژی‌های جدید سوق پیدا کرده است که ما شاهد آن هستیم که در تمامی حوزه‌ها از تکنولوژی‌های مختلف استفاده می‌کنند.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس تصریح کرد: در حوزه مدیریت کشور انتظار از دولت‌ها آن است که خود را ارتقا داده و به سطح جهانی برسانند که یکی از این موارد توسعه کسب و کارهای دیجیتال و اینترنتی است و چاره‌ای جز استفاده از این موضوع نداریم چراکه در جهان همگان در حال استفاده از این موضوع هستند.

صفری گفت: دولت مجبور به استفاده از کسب و کارهای دییجتالی و اینترنتی است و در دو سال اخیر که کرونا در کشور شیوع پیدا کرده این حوزه توسعه زیادی داشته است. این در حالی است که گردش مالی کسب و کارهای دیجیتالی بسیار بالاست و نظارت دولت بر آن هم می‌تواند نسبت به حوزه‌های دیگر سهل‌تر باشد.

وی با تاکید بر حمایت مجلس از کسب و کارهای آنلاین و فروشگاههای اینترنتی خاطرنشان کرد: توسعه کسب و کارهای دیجیتالی و اینترنتی در کشورمان می‌تواند برای همه دولت‌ها و مردم منافع زیادی در پی داشته باشد؛ چراکه فعالیت‌ در این حوزه سهل الوصول است و ایجاد شغل در آن هم نسبت به ایجاد شغل در حوزه‌های دیگر ارزان‌تر تمام می‌شود و شفافیت در این حوزه هم زیاد است و می‌تواند دست بسیاری از سودجویان و واسطه‌ها را قطع کند.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس اظهار داشت: استفاده مردم از خدمات ارائه شده توسط فعالین کسب و کارهای اینترنتی و دیجیتالی ارزان‌تر از امورات دیگر است ضمن اینکه می‌تواند در کاهش ترددهای شهری هم تأثیر بسیار بالایی داشته باشد ضمن اینکه امنیت استفاده از تکنولوژی‌های این حوزه هم بسیار بالاست.

صفری اضافه کرد: کسب و کارهای دیجیتالی در کاهش تعداد بیکاران کشور تأثیر بسیار بالایی دارد و خدمات ارائه شده به مردم را ارزان تر می‌کند ضمن اینکه در صرفه جویی زمان هم تأثیر بسیار بالایی دارد.

وی در پایان گفت: وزارت ارتباطات با توجه به وظایفی که بر عهده دارد باید زیرساخت کسب و کارهای دیجیتالی و اینترنتی را در سطح کشور ارتقا دهد. هر چند که در دو سال اخیر کارهای خوبی در این زمینه صورت گرفته اما همچنان برخی کمبودها را شاهد هستیم که لازمه آن حمایت و پشتیبانی بخش‌های مختلف کشور از فعالین این حوزه است.

 
کد مطلب: 66518
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام