۰
plusresetminus
دوشنبه ۳ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۰۱:۰۰

قانون جدید آمریکا برای اجبار اپراتورها به مسدود کردن پیام‌های کلاهبرداری

ایتنا- کمیسون ارتباطات فدرال اپراتورهای تلفن همراه آمریکا را موظف می‌کند که پیام‌ها و تماس‌های کلاهبرداری را پیش از ورود به تلفن‌های همراه کاربران مسدود کنند.
قانون جدید آمریکا برای اجبار اپراتورها به مسدود کردن پیام‌های کلاهبرداری
کمیسون ارتباطات فدرال اپراتورهای تلفن همراه آمریکا را موظف می‌کند که پیام‌ها و تماس‌های کلاهبرداری را پیش از ورود به تلفن‌های همراه کاربران مسدود کنند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، کمیسیون ارتباطات فدرال این روزها تحت سرپرستی جسیکا روزنورسل به دنبال ایجاد قانونی جدید در رابطه با پیامک‌های اسپم است.
 
این قانون مانند سایر قوانین ارائه شده از سوی این کمیسیون، اپراتورهای تلفن همراه و کمپانی‌های تلفن را به مسدود سازی پیام‌های اسپم پیش از ورود به تلفن‌های همراه کاربران تشویق می‌کند.
 
روزنورسل به عنوان مدیر کمیسیون ارتباطات فدرال در این رابطه اظهار داشته است:« ما شاهد افزایش کلاه بردارانی بوده ایم که سعی داشته اند با ارسال متنهای رباتی جعلی که سعی دارند مشتریان را به اشتراک گذاری اطلاعات حساس یا کلیک روی لینک‌های مخرب ترغیب کنند، از اعتماد ما به پیام‌های متنی سو استفاده کنند.»
 
 
 
او در ادامه خاطر نشان کرده است که:« زمان آن فرا رسیده است که برای مبارزه با این موج جدید تقلب و شناسایی روش‌های مسدود سازی این پیام‌های خودکار توسط اپراتورهای تلفن‌های همراه  پیش از این که فرصت ایجاد هرگونه تخریبی داشته باشند، اقدام کنیم.»
 
از زمانی که روزنورسل در کمیسیون ارتباطات فدرال روی کار آمده است تمام تلاش خود را به مبارزه با تماس‌ها و پیامک‌های اسپم معطوف کرده است. این آژانس علاوه بر تعیین بزرگ‌ترین جریمه تاریخ خود تیمی را تحت عنوان Robocall Response Team استخدام کرده است که هدف آنها به ثمر رساندن تلاش‌های مرتبط با مبارزه با پیام‌های اسپم تعریف شده است.
 
البته نیاز به انجام چنین اقداماتی به دلیل شرایط به وجود آمده ضرورت دارد. کمیسیون ارتباطات فدرال تنها در سال 2020 حدودا 14000 شکایت در رابطه با پیامک‌های ناخواسته دریافت کرد که این رقم نشان دهنده افزایش 146 برابری این دسته از شکایات نسبت به سال گذشته بود.
 
کد مطلب: 66504
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام