۰
plusresetminus
يکشنبه ۲ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۳۸

سرویس‌های حافظه ابری جولانگاه بدافزارها

ایتنا- تحقیقات امنیت سایبری نشان دهنده این هستند که مایکروسافت با یک اتهام جدید روبرو شده است که نشان دهنده عدم نظارت این شرکت بر محتوای نگهداری شده در ساختار ابری خودش است.
سرویس‌های حافظه ابری جولانگاه بدافزارها
تحقیقات امنیت سایبری نشان دهنده این هستند که مایکروسافت با یک اتهام جدید روبرو شده است که نشان دهنده عدم نظارت این شرکت بر محتوای نگهداری شده در ساختار ابری خودش است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  Techradar، بر اساس این اطلاعات، مایکروسافت سال‌ها است که بدافزارهای خطرناک را در منابع ابری خود میزبانی کرده و به فکر رفع این مشکل نبوده است.
 
تحقیقات امنیتی یاد شده توسط یک مرکز امنیتی کیک استارتر با نام TheAnalyst انجام شده است و نتایج آن به صورت کلی از طریق شبکه اجتماعی توییتر منتشر شده و از مایکروسافت خواسته شده است تا باج افزارها و بدافزارهایی که در وان درایو خانه کرده‌اند را حذف کنند.
 
در توییت این گروه این چنین نوشته شده است: «آیا مایکروسافت هیچ مسئولیتی در زمینه این موضوع که آگاهانه صدها فایل منتهی به این مشکل (حملات بدافزاری و باج افزاری) را برای سه روز اخیر در سیستم خود میزبانی کرده است برعهده خواهد گرفت؟»
 
کوین مبیمونت به عنوان یکی از تحلیگران قدیمی شرکت مایکروسافت در این زمینه نقشی بزرگ را ایفا کرده است و با ملحق شدن به این گفتمان تائید کرده است که مایکروسافت سال‌هاست که در وان درایو با چنین مواردی مبارزه نمی‌کند.
 
 
 
مبیمونت در این باره گفت: «جالب است بدانید که مایکروسافت نمی‌تواند خودش را به عنوان یک رهبر در زمینه امنیت معرفی کند. آن‌ها 8 هزار کارمند امنیتی دارند و تریلیون ها سیگنال به آن‌ها می‌رسد. آن‌ها حتی نمی‌توانند جلوی استفاده از پلتفرم آفیس 365 خودشان به عنوان روش اجرای باج افزار را بگیرند. وان درایو سال‌ها است که به همین منوال پیش می‌رود.»
 
البته حذف این موارد از وان درایو، یک پروسه کابوس‌وار خواهد بود. با این حال انتظار می‌رود که مایکروسافت در قبال اینکه به عنوان بزرگ‌ترین میزبان بد افزار در جهان شناخته شده است، عکس‌العمل نشان داده و حداقل به صورت آرام آرمان برای رفع این مشکلات اقدام کند.
 
با این حال مایکروسافت در این زمینه تنها نیست و تقریبا تمامی سیستم‌های ابری با مشکلات مشابهی روبرو هستند و گوگل کلاود، کلاود فلیر و موارد شناخته شده دیگری نیز میزبان باج‌افزارهای متعدد هستند ولی سطح این موضوع در وان درایور به مراتب بیشتر بوده است.
 
شایان ذکر است که مایکروسافت هنوز در این باره از خود عکس‌العملی نشان نداده است و مسلما در صورت ارائه هر گونه بازخورد از سوی این شرکت، آن را با شما در میان خواهیم گذاشت.
کد مطلب: 66501
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام