۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۴۳

چرا لپ‌تاپ‌های هواوی بهترین گزینه برای کاربران مشکل پسند هستند؟

ایتنا - سال 2016 بود که هواوی با معرفی لپ‌‌تاپ‌های سری میت ‌بوک به جمع تولیدکنندگان این حوزه پیوست. پس از آن هواوی با عرضه محصولات مقرون به صرفه با سخت‌افزار قدرتمند و طراحی منحصر به فرد توانست به سرعت پله‌های ترقی را طی کند. در ادامه با هم به مرور ویژگی‌های شاخص چهار مدل از محصولات جدید و برتر هواوی در این زمینه می‌پردازیم که با کمی درنگ و بررسی بیشتر می‌توانند اولین انتخاب بسیاری از کاربران مشکل‌پسند باشند؛ کاربرانی که همواره به دنبال بهترین‌ها هستند.
چرا لپ‌تاپ‌های هواوی بهترین گزینه برای کاربران مشکل پسند هستند؟

مقدمه
طراحی مینیمال و زیبا اولین ویژگی است که در برخورد با لپ‌تاپ‌های شرکت هواوی، نظر کاربران را جلب می‎‌کند. استفاده از بدنه با کیفیت ساخت بسیار بالا، ظاهر مدرن و وزن کم را که در کنار قدرت سخت‎افزاری قابل توجه و استفاده از قطعات و مواد اولیه باکیفیت قرار دهیم، کلاس کاری بالایی را رقم می‌زنند که ویژگی پایه لپ‌تاپ‌های هواوی است.

همانطور که عنوان شد چهار مدل از لپ‌تاپ‎‌های هواوی، پیشنهادهای ما برای کاربران سخت‌‎پسند هستند که با توجه به ویژگی‎هایشان توانایی هماهنگی با همه خواسته‎‌ها و احتیاجات کاربران را خواهند داشت.

لپ تاپ هواوی MateBook X Pro 2021
نسخه 2021 میت‌بوک X Pro را می‌توان ویرایش تکامل‌یافته‌ای دانست که ارتقای بارز آن نسبت به نسل گذشته بهره‌گیری از سخت‌افزار قدرتمندتر با حفظ پارامترهای مصرف انرژی است. پردازنده‌ نسل یازدهمی اینتل Core i7 یا Core i5 که حالا گرافیک قدرتمند Intel Iris Xe را در دل خود جای داده، قدرت پردازشی مناسبی را رقم می‌‎زند که در همه سناریوهای کاربری بهترین عملکرد را از خود نشان خواهد داد.

برای تکمیل حلقه سخت‌افزارهای ایجاد کننده سریعترین میت بوک فعلی هواوی، از درایو SSD از نوع NVMe PCIe همراه با حافظه رم دو کاناله در فرکانس 3733 مگاهرتز استفاده شده که تضمین کننده عملکرد سریع‌ترین اولترابوک‌‎های ویندوزی خواهند بود.

طراحی ظریف، وزن سبک، بدنه آلومینیومی، کیفیت ساخت بالا و حاشیه‌های بسیار کم اطراف نمایشگر از جمله ویژگی‌هایی هستند که میت‌بوک X Pro نسخه 2021 را به محصولی ویژه تبدیل می‎کنند. در این لپ‌تاپ ، وبکم مخفی در صفحه کلید، همراه با سنسور اثر انگشت مجتمع در دکمه پاور نیز می‌توانند موجب بالا رفتن امنیت کاربران شود.

نمایشگر 13.9 اینچی این محصول از نوع IPS با نسبت تصویر 2 به 3 و پوشش 100 درصد فضای رنگ sRGB تصاویر شارپ با رنگ دقیق را ارائه کرده که با حداکثر روشنایی 500 نیتی خود در هر محیطی، خوانایی راحت و بالایی دارد.
 

 میت‌بوک ایکس پرو 2021 از یک باتری ۵۷.۴ وات‌ساعتی‌ استفاده می‌کند که می‌‎تواند حتی تا 13 ساعت تماشای فیلم مداوم را تضمین کند. برای شارژ آن نیز از شارژر سریع 66 واتی استفاده خواهد شد که علاوه بر میت بوک ایکس پرو 2021 توانایی شارژ گوشی هوشمند را داشته و حتی به شما اجازه می‎‌دهد با شارژر گوشی خود نیز بتوانید میت بوک را شارژ کنید.

لپ‌تاپ هواوی MateBook 13s
گزینه دوم این لیست، لپ‌تاپ هواوی MateBook 13s است. لپ‌‎تاپی بسیار سبک با وزن  1.32 کیلوگرم که در رنگ‌های سبز، خاکستری و نقره‌ای عرضه شده و حس مدرن بودن را به کاربر القا می‌کند. در بخش سخت‌افزاری هم این لپ‌تاپ به پردازنده‌های نسل یازدهم اینتل سری H مجهز شده که به خوبی نشان دهنده قدرت و وضعیت آن خواهد بود.

نمایشگر میت بوک 13s با رزولوشن 2.5K خود توانایی نمایش 1.07 میلیارد رنگ را داشته و نرخ نوسازی تصویر هیجان‌انگیز 90 هرتزی را ارائه می‎کند. پوشش صد درصدی فضای رنگ sRGB در کنار پشتیبانی از فیلتر نور آبی موجب شده تا کار کردن طولانی مدت با این لپ تاپ موجب خستگی چشم کاربران نشود.

 


این لپ‌تاپ جمع و جور و قدرتمند به یک باتری 60 وات ساعتی مجهز شده‌ که می‌تواند تا 13 ساعت شارژدهی داشته و از طرفی به لطف فناوری شارژ سریع SuperCharge خود، تنها با 15 دقیقه شارژ می‌تواند تا 3 ساعت کامل از آن استفاده کرد.

نکته خاص دیگر هواوی میت بوک  13s تجهیز آن به یک وبکم با قابلیت تشخیص چهره لیزری است که یکی از سریعترین و دقیق‎ترین‌ها در نوع خود است.

لپ‌تاپ هواوی MateBook 14s
هواوی میت بوک 14s از طراحی بسیار زیبایی بهره برده و علی‌رغم بدنه فلزی، وزن آن فقط 1.43 کیلوگرم است. از جمله ویژگی‌های میت بوک  14s می‌توان به استفاده از تراشه‌‌های نسل یازدهمی اینتل i5-11300H و i7-11370H اشاره کرد که در کنار 16 گیگابایت حافظه رم و تا یک ترا بایت حافظه داخلی SSD توان پردازشی قابل توجهی را ایجاد می‎نماید.

استفاده از یک سیستم خنک کننده پیشرفته با کارایی بالا و بهره‌گیری از نمایشگری با وضوح 2.5K با نرخ نوسازی تصویر ٩٠ هرتزی از دیگر قابلیت‌های این محصول متوازن و کاربرپسند است. نمایشگر مذکور توانایی نمایش بیش از ١ میلیارد رنگ و پشتیبانی ١٠٠ درصدی از فضای رنگ sRGB را داشته و با دریافت گواهینامه TÜV Rheinland فیلتر نور آبی نشان می‎دهد که استفاده طولانی مدت از آن موجب خستگی یا خطری برای چشم کاربر نمی‎شود.
 

شارژدهی مداوم باتری این لپ‌‎تاپ نیز زمانی نزدیک به ۱۳ ساعت را تضمین می‎کند که البته امکان شارژ سریع آن نیز، (15 دقیقه شارژ برای 3 ساعت شارژدهی) وجود دارد.

وای فای نسخه 6، کلیدهای کیبورد آسانسوری که تایپ‎کردن را به فرایندی لذت‌‎بخش تبدیل کرده و سیستم چندرسانه‎ای عالی شامل میکروفون‎‌ها و بلندگوهای چهارگانه با سازگاری کامل با قابلیت HUAWEI Share از دیگر ویژگی‎ها این میت بوک خوش دست و جذاب هستند.

لپ‌تاپ هواوی MateBook 16
MateBook 16 همانطور که از نامش مشخص است، از نمایشگر 16 اینچی بهره بوده که با فناوری IPS و نسبت تصویر 2 به 3 به همراه وضوح بالای 1680 در2520 پیکسل ساخته شده است. حاشیه کم این نمایشگر موجب شده که ابعاد این لپ‌‎تاپ با نمایشگر بزرگ خود تنها 254.9 در 351 در 17.8 باشد که هم‌‎اندازه بسیاری از لپ‌‎تاپ‎های با نمایشگر به مراتب کوچکتر دیگر برندهاست.
 
استفاده از پردازنده‌های قدرتمند و جدید Ryzen 5 5600H یا Ryzen 7 5800H شرکت AMD در کنار 16 گیگابایت حافظه رم LPDDR4 و 512 گیگابایت حافظه داخلی NVMe PCIe SSD، این لپ‌تاپ را به یکی از محصولات قدرتمند هواوی تبدیل کرده است. میت بوک 16 از گرافیک مجتمع پردازنده‌های Radeon Vega بهره می‌برد که به شما اجازه می‎دهد حتی بتوانید بسیاری از بازی‎‌های پلتفرم ویندوز را روی نمایشگر بزرگ این لپ‌‎تاپ بازی کنید.
 

نکته جالب توجه دیگری در دل این لپ‌‎تاپ نهفته است؛ جایی که هواوی از دو فن ۷۵ میلی‌متری و دو لوله خنک‌کننده ضخیم برای خنک‌کردن سخت‌افزار داخلی میت بوک 16 استفاده کرده است. همچنین ظرفیت باتری در نظر گرفته شده برای این لپ‌تاپ به عدد جالب توجه ۸۴ وات‌ساعت می‎رسد که با هر بار شارژ کامل می‌تواند تا 12.5 ساعت شارژدهی داشته باشد. در کنار آن شارژر ۱۳۵ واتی این دستگاه تنها با یک ربع ساعت اتصال به برق شهری اجازه استفاده از میت بوک 16 برای حداقل 3.5 ساعت را می‌‎دهد. 

استفاده از صفحه‌کلید و تاچ‌پد بزرگ و در کنار آنها بلندگوهای دوگانه بزرگ موجب می‎شود هم تجربه تایپ و کاربری بهتری داشته و هم بتوانید به موسیقی و فیلم با صدایی بسیار شفاف گوش دهید. این لپ‌‎تاپ از وای‌فای ۶ و بلوتوث نسخه 5.1 پشتیبانی کرده و سنسور اثر ‌انگشت آن با دکمه پاور دستگاه یکپارچه شده، بنابراین می‌توان با استفاده از این قابلیت بدون واردکردن رمزعبور وارد محیط ویندوز شد.

ناگفته نماند امکان اتصال گوشی‌های هوشمند و اجرای هم‌زمان سه اپلیکیشن موبایلی روی کلیه لپ‌تاپ‌های هواوی وجود داشته و حتی می‌توان از ماوس و صفحه‌کلید برای کنترل اپلیکیشن‌های گوشی هوشمند استفاده کرد.
 
کد مطلب: 66490
برچسب ها: لپ تاپ هواوی
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام