۰
plusresetminus
سه شنبه ۴ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۰۱:۰۰

کدام گوشی‌ها مجهز به اندروید 12 می‌شوند؟

درباره قابلیت‌های خاص این سیستم عامل
ایتنا - کاربران می‌توانند به اپ‌ها، به جای دسترسی یافتنشان به موقعیت مکانی دقیق، اجازه اطلاع از مکان تقریبیشان، را بدهند.
کدام گوشی‌ها مجهز به اندروید 12 می‌شوند؟
در رویداد Pixel  گوگل علاوه بر از ورود گوشی پیکسل 6 به بازار از عرضه رسمی اندروید 12 نیز رونمایی شد. این تازه‌ترین نسخه اندروید اکنون قابل دسترسی شده و، به گونه‌ای که برای هیچکس غیرمنتظره نیست، اول از همه بر روی دستگاه‌های پیکسل ارائه شده است. اندروید 12، به ویژه به خاطر قابلیت Material You آن، یک عرضه بزرگ از سوی گوگل به شمار می‌رود.  
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، گوگل تایید کرده است که اندروید 12 از هم‌اکنون برای دستگاه‌های پیکسل 3 به بعد قابل دسترسی شده است. با اینکه هنوز تاریخ دقیقی برای قرار گرفتن این اندروید بر روی پرچمدارهای دیگر اعلام نشده است، ولی گوگل می‌گوید که در اواخر سال جاری میلادی این سیستم عامل به گوشی‌های ساخت شرکت‌های سامسونگ، وان‌پلاس، اوپو، Realme، Tecno، ویوو و شیائومی نیز خواهد رسید.
 
و اما درباره Material You، آنچه تاکنون می‌دانیم این است که یک فلسفه طراحی جدید است که بر ظاهر اندروید تاثیرگذار خواهد بود. با Material You تنظیم یک کاغذدیواری (والپیپر) باعث تغییر ظاهر بخش‌های دیگر رابط کاربری (UI) اندروید خواهد شد، به طوری که بخش‌هایی مانند قفل‌صفحه، ابزارک‌ها (ویجت‌ها)، و طرح رنگ‌ها خود را با والپیپر جدید شما تطبیق می‌دهند.
 


گوگل همچنین اعلام کرده است که قرار است ابزارک‌های جدیدی هم تا پایان ماه جاری میلادی امکان‌پذیر خواهد شد. این 12 «ابزارک کاملا جدید یا بازطراحی‌شده» اپهای گوگل از Material You پشتیبانی می‌کنند و امکان قرار دادن آنها در صفحه اصلی (homescreen) وجود دارد. اندروید 12 دربرگیرنده قابلیتهای جدید دسترسی‌پذیری و امنیتی نیز خواهد بود، از جمله یک ذره‌بین پنجره (window magnifier) و یک نشانگر برای میله وضعیت که نشان می‌دهد چه زمانی میکروفون و دوربین شما در حال استفاده هستند. همچنین کاربران می‌توانند به اپ‌ها، به جای دسترسی یافتنشان به موقعیت مکانی دقیق، اجازه اطلاع از مکان تقریبیشان، را بدهند.
 
در موضوع خدمات مکانی، اندروید همچنین شامل مجوزهای جدید بلوتوثی خواهد بود که برای اپ‌ها اجازه متصل شدن بدون نیاز به دسترسی به اطلاعات مکانی را خواهد داد. همچنین شاهد پشتیبانی از قابلیتهای جدیدی همچون اسکرین‌شاتهای اسکرولینگ، اعتبارنامه‌های اشتراک‌گذاری مجاور (Nearby Share) برای لاگین وایفای، و امکان شروع انجام بازی در حالی که هنوز به طور کامل دانلود نشده است، و یک سیستم انتقال دیتای آسانتر برای تلفنهای اندرویدی قدیمی و آیفون‌ها خواهیم بود.
 
کد مطلب: 66484
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام