کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رپرتاژ آگهی

قابلیت ها و مهم ترین مزایای سرور مجازی ایران

25 مهر 1400 ساعت 9:30

قابلیت ها و مهم ترین مزایای سرور مجازی ایران سرورهای مجازی یکی از روش هایی هستند که وب سایت های مختلف می توانند برای میزبانی از آن استفاده کنند.


---------------- رپرتاژ آگهی -----------------



سرورهای مجازی یکی از روش هایی هستند که وب سایت های  مختلف می توانند برای میزبانی از آن استفاده کنند. در سرور مجازی، سخت افزار یک سرور با استفاده از نرم افزارهای مخصوص به صورت مجازی به چند قسمت تقسیم شده و به این شکل سایت های متفاوت می توانند بر روی یک سخت افزار، صاحب یک سرور مستقل و جداگانه باشند. کامپیوترهایی که محل قرار گیری فایل ها و اطلاعات مربوط به وب هستند به تجهیزات متفاوتی از جمله هارد، رم، سی پی یو و غیره مجهز شده و می توانند امکانات خوبی را در اختیار کاربر خود قرار دهند. به هر کدام از قسمت هایی که به صورت مجازی در اختیار یک وب سایت قرار داده می شود، سرور مجازی می گویند.

 

انواع سرورهای مجازی


سرورهای مجازی را بر اساس فاکتورهای متفاوت طبقه بندی می کنند که به شرح زیر می باشند:
•    سرورهای مجازی بر اساس سیستم مدیریتی که دارند به دو نوع سرور مدیریت شده و سرور مجازی مدیریت نشده تقسیم بندی می شوند.
•    نوع دیگری از انواع سرورهای مجازی را بر اساس سیستم عامل طبقه بندی می کنند که انواع آن شامل لینوکس، ویندوز و میکروتیک است.
•    نوع دیگری از طبقه بندی سرورهای مجازی بر اساس مجازی ساز صورت می گیرد که از انواع آن می توان به xen، esxi، kvm  و openvz اشاره کرد.
•    نوع دیگری از طبقه بندی ها بر اساس منطقه و موقعیت جغرافیایی شکل می گیرد. بر این اساس نیز سرورهای مجازی شامل سرور مجازی ایران و سرور مجازی خارجی است.
وب سایت های متفاوت بر اساس فاکتورها و پارامترهایی که برای خود در نظر گرفته اند به سراغ سرورهای متفاوت می روند. برخی وب سایت ها نیز ترجیه می دهند از سرور مجازی ایرانی که داخل کشورمان وجود دارد خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند. در ادامه قصد داریم در مورد مزیت ها و قابلیت های سرور مجازی ایرانی نکاتی را با شما به اشتراک بگذاریم.

 
 

قابلیت های سرور مجازی ایران


مزیت های متفاوتی را می توان برای سرور مجازی ایران با پهنای باند نامحدود برشمرد که عده ای از آنها به شرح زیر هستند:

پایین بودن پینگ
یکی از پارامترهایی که ثابت می کند یک سرویس اینترنت از کیفیت خوبی برخوردار است یا خیر، مساله پینگ است. اگر اهل بازی های آنلاین باشید به احتمال زیاد این واژه را زیاد شنیده اید. پینگ ها کمک می کنند تا بتوان زمان رفت و برگشت بسته های دیتا را بین دستگاه های متفاوت اندازه گیری کرد. معمولا برای آنکه بتوان وضعیت یک سرور را مورد بررسی قرار داد باید از پینگ و تعریف آن استفاده کرد. شاید برای شما نیز این اتفاق افتاده باشد که به هنگام باز کردن یک سایت، مدت زمان زیادی طول بکشد تا سایت مورد نظر لود شود. یکی از دلایلی که ممکن است باعث بروز این اختلال شود بالا بودن پینگ و تاخیر در ارسال دیتا از سوی سرور است.
از آنجایی که سرورهای مجازی ایران پینگ پایینی دارند گزینه مناسبی برای وب سایت هایی  هستند که قصدشان  راه اندازی یک سایت با سرعت بالاست. بنابراین به هنگام خرید سرور مجازی حتما موضوع پینگ و بالا بودن و یا پایین بودن آن را مورد بررسی قرار دهید.

اتصال دائمی و همیشگی
از دیگر مزیت هایی که می توان برای سرورهای مجازی ایران برشمرد، اتصال دائمی و همیشگی آنها به اینترنت است. زمانی که یک سرور، اتصال خود را به اینترنت از دست می دهد، سایت نیز از دسترس خارج شده و این موضوع یکی از مواردی است که باعث کاهش رتبه سایت در گوگل می شود. اگر این اتفاق زیاد تکرار شود احتمال آنکه شما جایگاه خوب سایت را در میان نتایج گوگل از دست بدهید وجود دارد. معمولا سرورهای مجازی ایران همیشه به اینترنت متصل هستند و خیلی کم اتفاق می افتد که به دلیل قطع ارتباط با اینترنت، سایت شما از دسترس خارج شود.

قوی بودن اینترنت
از دیگر مزیت هایی که می توان برای سرور مجازی ایران نام برد اینترنت قوی است. همان طوری که در فوق توضیح دادیم اتصال همیشگی و بهره بردن از اینترنت قوی می تواند تاثیر خوبی بر رتبه سایت داشته باشد. از آنجایی که سرورهای ایرانی در داخل کشور دایر شده اند به خوبی با اینترنتی که در کشورمان عرضه و ارائه می شود سازگاری داشته و به صورت کلی، سایت هایی که از سرور مجازی ایرانی استفاده می کنند با مشکل خاصی مواجه نخواهند شد.
 

پایین بودن هزینه
افرادی که قصد دارند برای راه اندازی وب سایت خود از سرورهای مجازی خارجی استفاده کنند باید هزینه سرور را به صورت دلار پرداخت نمایند.از آنجایی که ارزش پول کشورمان پایین است به همین دلیل این گروه مجبورند هزینه های بالایی را برای این مورد پرداخت کنند. برای کاهش هزینه های راه اندازی وب سایت، سرورهای ایرانی که قیمت پایین تری دارند و شما برای استفاده از خدمات آنها مجبور نیستید پول خود را به واحد پول کشور دیگری تبدیل کنید، بهترین گزینه برای راه اندازی سایت با مناسب ترین قیمت ها به شمار می روند.

با کییفت بودن دیتاسنترها
قابلیت دیگری که می توان در مورد سرورهای مجازی ایران عنوان کرد استفاده از دیتاسنترهایی است که بسیار با کیفیت بوده و قوی ظاهر شده اند. این مورد می تواند بر روی عملکرد سایت تاثیر مثبتی داشته باشد.

بروز بودن سخت افزارها
از دیگر قابلیت ها و مزیت های سرورهای مجازی ایران می توان به بروز بودن و آپدیت بودن سخت افزارها اشاره کرد. هرچه یک سرور از نظر سخت افزاری بروزتر باشد بدون شک می تواند عملکرد بهتر و شایسته تری از خود نشان دهد. از این رو با خرید VPS می توانید از تمامی این ویژگی ها بهره مند شوید.
 


کد مطلب: 66448

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/66448/قابلیت-مهم-ترین-مزایای-سرور-مجازی-ایران

ايتنا
  https://www.itna.ir