۲
۰
plusresetminus
شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۰۵:۲۱

اپل تولید آیفون 13 را به دلیل کمبود پردازنده کاهش می‌دهد

ایتنا- گزارش‌های به دست آمده خبر از آن دارد که اپل احتمالا مجبور شود تولید 10 میلیون واحد آیفون 13 را به دلیل کمبود پردازنده لغو کند.
اپل تولید آیفون 13 را به دلیل کمبود پردازنده کاهش می‌دهد
گزارش‌های به دست آمده خبر از آن دارد که اپل احتمالا مجبور شود تولید 10 میلیون واحد آیفون 13 را به دلیل کمبود پردازنده لغو کند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  independent، کمپانی اپل در ابتدا تصمیم داست که تا پایان سال فروش آیفون 13 را به 90 میلیون واحد برساند. با این حال این روزها کمپانی‌های Broadcom و Texas Instruments  به عنوان تامین کنندگان اصلی پردازنده‌های اپل در تامین اجزای مورد نیاز به مشکل برخورده اند و همین امر باعث شده است که اپل در اهداف فروش خود بازنگری کند.
 
کمبود جهانی اجرای نیمه هادی نظیر پردازنده‌ها در جهان روی صنایع مختلفی نظیر خودروسازی و تولید لوازم الکترونیکی تاثیر منفی گذاشته است و آنها را مجبور به کاهش تولید کرده است. تحلیلگران مدعی شده اند که این افزایش تقاضا و کبود عرضه در آینده نزدیک نیز همچنان ادامه خواهد داشت.
 
 
 
در حالی که بسیاری از کمپانی‌ها تصور می‌کردند که این مشکل روی اپل تاثیر نخواهد گذاشت اما گزارش بلومبرگ از این مشکل ورق را برگرداند و سهام اپل بعد از این خبر به 139.27 دلار سقوط کرد. همچنین ریشه اصلی این مشکل را می‌توان از تکیه هر دو تامین کننده اپل به کمپانی‌های خارجی نظیر تی اس ام سی و باز ماندن آنها از ارائه سفارش‌های خود جستجو کرد.
 
در این گزارش همچنین به افزایش شکاف میان ثبت سفارش برای پردازنده‌ها و دریافت سفارش‌های ثبت شده در 9 ماه گذشته اشاره شده است. این شکاف در ماه سپتامبر به 21.7 هفته رسیده است. همچنین دردسر دیگر اپل به مشکل تامین انرژی در چین مرتبط می‌شود که موجب شده است تامین کنندگان این شرکت در چین برنامه تولیدی خود را با محدودیت‌های مصرف انرژی دولت چین تطبیق بدهند.
 
جالب است بدانید که اپل فروش چهار مدل از آیفون‌های جدید خود را از ماه سپتامبر آغاز کرد اما این کمپانی حداقل تا یک ماه آینده امکان تامین و ارسال  سفارش‌های ثبت شده را ندارد. 
کد مطلب: 66432
نام شما
آدرس ايميل شما


محمدرضا محمدنیا
feedback
Iran, Islamic Republic of
بدددددددددد😡
feedback
Iran, Islamic Republic of
عالی
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام