۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۰۱:۰۰

احتمالا در آینده بتوانید صندلی‌ها و دمای داخل خودرو را با آیفون تنظیم کنید

ایتنا- فناوری درون خودرویی جدید اپل به کاربران اجازه می‌دهد که آپشن‌های خودروی خود را با استفاده از تلفن‌های همراه آیفون کنترل کنند.
احتمالا در آینده بتوانید صندلی‌ها و دمای داخل خودرو را با آیفون تنظیم کنید
فناوری درون خودرویی جدید اپل به کاربران اجازه می‌دهد که آپشن‌های خودروی خود را با استفاده از تلفن‌های همراه آیفون کنترل کنند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، احتمالا به زودی کاربری‌های آیفون در خودروها از سطح کارهای عمومی گوش دادن به موسیقی با مسیریابی فراتر برود. منابع بلومبرگ مدعی شده اند که اپل در حال توسعه فناوری درون خودرویی جدیدی به نام "IronHeart" است.
 
این فناوری به کاربران اجازه می‌دهد از آیفون خود را برای کنترل سیستم دمای خودرو، رادیو، صندلی‌ها و حتی چراغ‌های آمپر استفاده کنند. به این ترتیب کاربران برای انجام کار ساده نی نظیر روشن کردن بخاری خودرو به سوییچ کردن بین کارپلی و نرم‌افزار درون خودرویی اتوموبیل خود نیازمند نخواهند بود.
 
فناوری IronHeart هنوز در مراحل اولیه تولید است و احتمالا به شراکت برندهای خودروساز مختلف نیازمند خواهد بود. البته اپل هنوز در رابطه با وجود این فناوری و همچنین سازوکار عملکرد آن توضیحی ارائه نکرده است.
 
 
 
البته ابتکاراتی از این دست موجب می‌شود که حضور اپل در خودروها از فناوری‌های محدودی نظیر کارپلی یا قابلیت کار کی جدید این کمپانی فراتر برود. اگرچه عرضه این قابلیت جزو استراتژی خودرویی اپل نیست اما موجب می‌شود که تجربه این کمپانی در زمینه‌های مختلف مرتبط با خودرو فراتر برود و هرگونه توسعه داخلی وسایل نقلیه برای آن راحت‌تر شود.
 
البته این که آیا خودروها سازها این طرح را قبول کنند تا خیر نیز موضوع دیگری است چرا که اپل از این طریق می‌تواند برای انجام بسیاری از وظایف، سیستم اصلی خودرو را دور بزند. کمپانی‌های اندکی این شرایط را قبول می‌کنند زیرا اغلب آنها سیستم‌های نرم افزاری ویژه‌ای را در اختیار دارند که با نمونه ارائه شده توسط اپل رقابت می‌کنند.
 
در هر صورت اگر فناوری IronHeart به مرحله عرضه برسد، احتمالا به مدل‌ها و برندهای خاصی محدود می‌شود. تنها برگ برنده این سیستم درخواست‌های عظیم کاربران برای استفاده از آن روی خودرویهای خود خواهد بود. تنها از این طریق است که خودروسازها مجاب می‌شوند که از این سیستم در خودروهای خود استفاده کنند.
کد مطلب: 66419
برچسب ها: دما خودرو آیفون
مرجع : www.engadget.com
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام