کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تجهیز ورزشگاه‌های کشور به تکنولوژی VAR به همت همراه اول

18 مهر 1400 ساعت 10:14

همراه اول به عنوان اولین و بزرگ‌ترین اپراتور کشور و در جهت «تحقق رویای دیجیتال» در این زمینه گام بلندی برداشت و تجهیز تمام استادیوم های فوتبال کشور به فناوری VAR را در دستور کار خود قرار داده است.



تکنولوژی VAR یا Video Assistant Referees در واقع همان کمک داور ویدئویی (دیجیتال) است که در چندسال اخیر احتمالا این عبارت را زیاد شنیده‌اید. تکنولوژی VAR در بازی فوتبال به کمک داوران می‌آید و صحنه‌هایی که از چشم داورها دور مانده را بررسی می‌کند.

برای روشن‌تر شدن مفهوم VAR ، در نظر بگیرید که در مسابقه فوتبال، خطایی در زمین اتفاق افتاده است. در مرحله اول داور در مورد تصمیم گیری در زمینه این صحنه دچار شک و تردید است، به همین جهت یا از VAR درخواست کمک می‌کند یا تیم VAR به او پیشنهاد می‌دهند که برای بررسی صحنه از آن استفاده کند.

در مرحله دوم فیلم ویدیویی صحنه بازی توسط داوران مورد بررسی مجدد قرار می‌گیرد و تیم VAR از طریق هدست در تصمیم گیری داور او را راهنمایی می کنند. در مرحله بعدی نیز داور خود صحنه را بازبینی کرده و تصمیم نهایی خود را اعلام کرده و آن را اجرا می‌کند.

در واقع به کمک تکنولوژی VAR، کمترین اشتباه و خطا از سوی تیم داوری در مسابقه فوتبال اتفاق می‌افتد.
 


خوشبختانه فناوری VAR در صنعت فوتبال کشور ما نیز مورد استفاده قرار گرفته است.

همراه اول به عنوان اولین و بزرگ‌ترین اپراتور کشور و در جهت «تحقق رویای دیجیتال» در این زمینه گام بلندی برداشت و تجهیز تمام استادیوم های فوتبال کشور به فناوری VAR را در دستور کار خود قرار داده است.

برای نخستین‌بار ورزشگاه‌های کشور توسط همراه اول به تکنولوژی VAR تجهیز می‌شوند.
در طی چندروز گذشته، تفاهم‌نامه همکاری بین همراه اول به‌عنوان اپراتور پیشرو در ارائه سرویس‌های نوین و فدراسیون فوتبال با هدف توسعه خدمات هوشمند و سرویس‌های دیجیتال امضاء و گام نخست تعهدات با اجرای پروژه VAR در ورزشگاه آزادی برداشته شد.

اخوان بهابادی مدیرعامل همراه اول در خصوص امضای این تفاهمنامه اینگونه اظهار داشت: ما توجه ویژه‌ای به توسعه سرویس‎‌های دیجیتال داریم و امروز هم با امضای این تفاهم‌نامه، خدمات جدید دیجیتال به حوزه فوتبال کشور راه می‌یابد.
با توجه به اینکه موضوع VAR در کشور تبدیل به یک چالش شده بود، ان‌شاء‌الله با اقدامی که در توسعه این تکنولوژی داشتیم، در بازی تیم ملی با کره جنوبی بتوانیم این سرویس را فعال کنیم.
 

امیدواریم تا ابتدای سال آینده بتوانیم ۱۲ استادیوم کشور را به سرویس VAR تجهیز کنیم؛ این اقدام نقش قابل توجهی در دقت داوری‌ها خواهد داشت.
 


کد مطلب: 66385

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/66385/تجهیز-ورزشگاه-های-کشور-تکنولوژی-var-همت-همراه-اول

ايتنا
  https://www.itna.ir