کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

AMD وعده حل مشکل کند شدن تراشه را در ویندوز 11 داد

17 مهر 1400 ساعت 14:45

ایتنا - نصب ویندوز ۱۱ موجب کند شدن عملکرد تراشه‌های رایزن شرکت ای ام دی می‌شود و این شرکت وعده داده مشکل مذکور را برطرف می‌کند.




شرکت ای ام دی فهرستی از مشکلات ویندوز ۱۱ که موجب کند شدن عملکرد تراشه‌های رایزن می‌شود را منتشر کرده است. بر اساس همین اسناد یکی از این مشکلات باعث می‌شود تا عملکرد پردازنده رایانه‌ها در صورت نصب ویندوز ۱۱ تا ۱۵ درصد کندتر شود.

به گزارش ایتنا از مهر، این مشکل منحصر به فرد عملکرد کش رایانه‌ها را تا سه برابر آهسته تر می‌کند که این مساله بر سرعت اجرای نرم افزارهای مختلفی که باید به حافظه دسترسی یابند، تأثیر منفی می‌گذارد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد سرعت اجرای این برنامه‌ها به همین علت بین ۳ تا ۵ درصد کندتر می‌شود و این مساله به خصوص در صورت اجرای بازی‌های ویدئویی تأثیر منفی بر عملکرد کاربران می‌گذارد. کاهش سرعت اجرای بازی‌های ویدئویی در این روند بین ۱۰ تا ۱۵ درصد برآورد شده ولی شرکت تصریح کرده برای حل مشکل مذکور در تلاش است.

این مشکل به خصوص در تراشه‌هایی با بیش از هشت هسته و با قدرت طراحی حرارتی بیش از ۶۵ وات محسوس‌تر است. لذا بسیاری از رایانه‌های مجهز به تراشه‌های رومیزی پیشرفته به همین علت با مشکل کند شدن عملکرد نرم افزارها مواجه خواهند بود. از جمله تراشه‌های دچار مشکل شده بدین علت می‌توان به ۳۶۰۰X و ۵۶۰۰X اشاره کرد.

بر مبنای مذاکرات ای ام دی با مایکروسافت قرار است وصله جدیدی برای ویندوز ۱۱ طی هفته‌های آینده عرضه شود.


کد مطلب: 66380

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/66380/amd-وعده-حل-مشکل-کند-شدن-تراشه-ویندوز-11

ايتنا
  https://www.itna.ir