۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۰۵:۱۰
در شرایطی که نگرانیها درباره تغییرات اقلیمی در حال افزایش است،

ریزسبزی‌های رایج امکان امنیت غذایی را فراهم می‌آورند

ایتنا - ریزسبزی‌ها علاوه بر دارای بودن مغذیجات و آنتی‌اکسیدانها، مزایای دیگری نیز دارند: سرعت رشدشان بالاست، تقریبا در همه جا قابل پرورش هستند، و خیلی به کود نیاز ندارند.
ریزسبزی‌های رایج امکان امنیت غذایی را فراهم می‌آورند
به گفته محققان، در شرایط کنونی که نگرانیها درباره تغییرات اقلیمی در حال افزایش است و همچنین برای شرایط اضطراری، ریزسبزی‌ها، به عنوان یک منبع خوش‌طعم از مواد مغذی، می‌توانند نقشی مهم در امنیت غذایی ایفا کنند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، این سبزیجات پربرگ، همانگونه که از نامها آن پیداست، ابعاد ریزی دارند، ولی با این وجود تعداد زیادی از مغذیجات را بدون مقتضیات فضا، زمان و کود مورد نیاز برای محصولات کامل که باید به طور کامل رشد کنند در اختیار قرار می‌دهند.
 
ریزسبزی‌ها گیاهان جوانی هستند که معمولا وقتی برداشت می‌شوند که طولشان به دو اینچ (حدود 5 سانتیمتر) رسیده باشد. ریزسبزی‌ها به عنوان یک ابرغذا یا آیتم غذایی خوش‌طعم مطرح شده‌اند، ولی واقعیت این است که رشد و پرورش آنها بسیار آسان است.
 


یک مطالعه جدید انجام شده در Penn State نشان می‌دهد که ماهیت غنی از مواد مغذی ریزسبزی‌ها سبب می‌شود که بتوانند نقشی مهم در تامین نیازهای غذایی مردم در نقاط مختلف جهان بازی کنند، به ویژه با توجه به تغییرات اقلیمی که موجب افزایش احتمال خشکسالیها و اختلالات در زنجیره غذایی می‌شود.
 
همچنین، ریزسبزی‌ها می‌توانند یک منبع ارزشمند مغذیجات در طی رویدادهای غیرمنتظره و اضطراری باشند، که یک مثال آن پاندمی کنونی کرونا است که باعث ایجاد اختلال در زنجیره تامین شده است. ریزسبزی‌ها علاوه بر دارای بودن مغذیجات و آنتی‌اکسیدانها، مزایای دیگری نیز دارند: سرعت رشدشان بالاست، تقریبا در همه جا قابل پرورش هستند، و خیلی به کود نیاز ندارند.
 
این محققان همچنین ذکر کرده‌اند که کیتهای پرورش ریزسبزی‌ها به طور بالقوه می‌توانند در میان افراد در طی شرایط اضطراری توزیع شوند. همچنین، آژانسهای فضائی همچون ناسا و ESA استفاده از ریزسبزی‌ها به عنوان راهی برای فراهمسازی غذای تازه و مواد مغذی مناسب در طی ماموریتهای فقضائی طولانی‌مدت را مورد بررسی قرار داده‌اند.
 
کد مطلب: 66368
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام