۰
plusresetminus
جمعه ۱۶ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۰۹
طغیانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

هر کاربری که بیش از ۵۰۰ هزار دنبال‌کننده دارد باید مالیات بدهد

ایتنا - عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از تصویب زودهنگام آیین نامه اجرایی اخذ مالیات از اینفلوئنسرها در هیئت دولت خبر داد.
«اخذ مالیات از اینفلوئنسرها» به زودی اجرایی می‌شود

مهدی طغیانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی  از تصویب زودهنگام آیین نامه اجرایی اخذ مالیات از اینفلوئنسرها در هیئت دولت خبر داد و گفت: منتظر آیین نامه مربوط به دریافت این مالیات هستیم و امیدواریم در ماه‌های پایانی سال اجرایی شود.

وی ادامه داد: قانون تصریح کرده در هر کدام از بسترهایی که بیش از ۵۰۰ هزار دنبال کننده دارد و از محل تبلیغات کسب درآمد می‌کنند، مشمول مالیات خواهند شد. ماهیت آن، مالیات بر درآمد است و در آیین نامه به روشنی بیان می‌شود که شناسایی، فراخوان و دریافت مالیات به چه شکلی صورت خواهد گرفت. 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار کرد: در بودجه سال ۱۴۰۰ پایه‌های مالیاتی جدیدی پیش بینی شده که البته در بودجه ۹۹ هم این اتفاق افتاده بود. مالیات‌ بر خانه‌های لوکس یا خودورهای گران قیمت، نمونه‌هایی از پایه‌های مالیاتی جدید از توع مالیات بر ثروت هستند که سال گذشته اقدام جدیدی از سوی دولت دوازدهم ندیدیم. دولت سیزدهم در حداقل زمان ممکن خود، آیین نامه‌هایی در این باره را مصوب کرد تا از شش ماهه دوم اجرایی شود. در این صورت بخشی از مشکلات ناشی از کسری بودجه می‌تواند حل شود.

طغیانی گفت: بانک اطلاعاتی مربوط به خودروهای لوکس فراهم‌تر از بانک اطلاعاتی خانه‌هاست. سامانه املاک و اسکان برای موضوع شناسایی خانه‌های خالی تکمیل می‌شود و در قانون مربوط به احتکار مسکن و همچنین خانه‌های گران قیمت کمک‌رسان خواهد بود. 

وی یادآوری کرد که مالیات بر خانه‌های لوکس نوعی مالیات بر ثروت است و مالیات بر خانه‌های خالی نیز به نوعی برای «مالیات نگرفتن» است، زیرا هدف آن باقی نماندن خانه خالی و عرضه بیشتر مسکن به بازار است.

گفتنی است در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ درآمدهای کاربران دارای بیش از ۵۰۰ هزار دنبال کننده رسانه‌های کاربر محور از محل تبلیغات، مشمول مالیات بر درآمد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
کد مطلب: 66366
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام