۱
۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۰۹

اختلال و از کار افتادن اینستاگرام،‌ فیس‌بوک و واتس‌اپ

ایتنا - ​​​​​​​واتس‌اپ، اینستاگرام و فیس‌بوک در ساعات گذشته دچار اختلال شده و به‌طور کامل متوقف شدند.
اختلال و از کار افتادن اینستاگرام،‌ فیس‌بوک و واتس‌اپ


سه برنامه واتس‌اپ، اینستاگرام و فیس‌بوک که همه متعلق به شرکت فیس‌بوک هستند و از زیرساخت‌های مشترکی استفاده می‌کنند، در ساعات گذشته پس از ساعت 17 امروز، دچار اختلال شده و به‌طور کامل متوقف شده‌ بودنذ.
سایر برنامه‌هایی که زیرمجموعه‌ای از فیس‌بوک هستند مانند  Facebook Workplace هم کارکرد خود را متوقف کردند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، بازدیدکنندگان وب‌سایت فیس‌بوک با این خطا مواجه شدند که مرورگرشان نمی‌تواند اتصال برقرار کند. واتس‌اپ و اینستاگرام هم باز می‌شوند اما هیچ محتوای جدیدی را نمایش نمی‌دهند و کاربران نمی‌توانند پیام جدیدی ارسال کرده‌ و یا دریافت کنند.
اختلال در فیس‌بوک، تقریبا به‌ندرت اتفاق می‌افتد، اما تأثیر این اختلالات بسیار زیاد است، زیرا منجربه اختلال در سه اپلیکیشن بزرگ جهانی می‌شود.

این شرکت اغلب در مورد علل هرگونه مشکل، اظهار نظر نمی‌کند و حتی پس از برطرف شدن مشکل هم تمایلی به توضیح نشان نمی‌دهد. برای مثال، فیس‌بوک در سال ۲۰۱۹، بزرگترین خاموشی خود در چند سال گذشته را تجربه کرد و پس از آن فقط گفت که «با مشکلی در حین عملیات معمول تعمیر و نگهداری» مواجه بوده است.

افت سهام فیس‌بوک
در پی بروز این اختلال عظیم، وضعیت سهام شرکت فیس بوک دچار افت زیادی شد، به گونه‌ای که بنا به خبر شبکه راشاتودی، زاکربرگ مدیر فیس بوک در ظرف چند ساعت بیش از شش میلیارد دلار از ثروت خود را از دست داد.

واتساپ و اینستاگرام در ایران فیلتر نشده‌اند
گفتنی است از همان ابتدای بروز اختلال، در میان بسیاری از کاربران ایرانی بلافاصله این شایعه قوت گرفت که این دو برنامه فیلتر شده‌اند.
       در این باره بخوانید:
       - فیلتر شدن اینستاگرام و واتس اپ شایعه است

 
 
 
کد مطلب: 66332
نام شما
آدرس ايميل شما


گمنام
feedback
Iran, Islamic Republic of
😭😭😭
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام