۱
plusresetminus
يکشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۱۳
رپرتاژ آگهی

اهمیت فونت ها در دنیای تولید محتوا و نویسندگی

فونت جو یکی از بهترین منابع فونت در ایران است که در چند سال اخیر با رابط کابری و جذابیت وبسایتش ، علاقه مندان بسیاری را به خود جذب کرده است . همچنین فونت های بسیاری را به صورت رایگان ارائه میدهد .
اهمیت فونت ها در دنیای تولید محتوا و نویسندگی
---------------- رپرتاژ آگهی -----------------



فونت ها مهم هستند ، چه وبمستر باشید ، چه طراح و چه نویسنده ! این جمله رو اگر بخوایم باز کنیم باید یه سری اطلاعات عمومی را راجب بیزینس ها و کسب و کارهای امروزی به شما بدهم . از مهم ترین این اطلاعات ، باید بگم همگی کسب و کار های پیشرفته برای رشد بیشتر ، بیزینس خودشان را دیجیتالی میکنند . منظورم از دیجیتالی این است که خدمات و محصولات خود را به صورت آنلاین ارائه میدهند تا فروش و درامد بیشتری داشته باشند . در نتیجه میتوانند به کسب و کار خود نگاه اجمالی و سراسری از همه دنیا داشته باشند . اما سوال پیش می آید که کدام روش برای رشد کسب و کار در فضای مجازی بهتر و مناسب تر هستند ؟ در یک کلمه اگر بخواهم جواب این موضوع را بدهم باید از واژه های "تولید" و "محتوا" استفاده کنیم . که با هم به معنی تولید محتوا هستند .
 
فونت ها هویت بصری ویترین بیزینس شما هستند !
تولید محتوا مهم ترین فاکتور هر بیزینس دیجیتالی است . از معرفی محصول تا خدمات و آموزش باید به صورت مناسبی تولید محتوا برایشان صورت بگیرد . تکنیک های بسیار خاصی در پشت این فرایند خوابیده شده است . اما یکی از چیز هایی که محتوای هر کسب و کار و وبسایتی را جذاب میکند ، فونت محتوا آن است . یعنی شما در کنار به کار بردن کلمات و جملات جذاب باید هویت بصری جذابی هم برای ویترین بیزینس خود در نظر بگیرید . در نهایت میتوانید فروش بیشتر و رشد چند برابری را تجربه کنید . در این مقاله قراره راجب استفاده از فونت ها بیشتر صحبت کنیم و همچنین منبعی جامع را برای تهیه فونت های فارسی به شما معرفی کنیم . برای دسترسی بهتر و سریعتر به فونت های مختلف میتوانید به وبسایت فونت جو مراجعه کنید . چرا که فونت های مختلفی را برای وبسایت و شبکه های اجتماعی در دسترس قرار داده است .
 
اگر قرار باشه بیشتر راجب کارایی فونت ها در تولید محتوا حرف بزنیم ، باید بگم مهم ترین کاربرد آن جذاب کردن محتواست . علاوه بر جذاب کردن ، میتواند به مخاطبان شما کمک کند که محتوای شما را با کیفیت بیشتری مورد بررسی قرار دهند. در نتیجه شما به عنوان یک منبع با کیفیت برای هر کاربری شناخته میشوید . فونت ها مجموعه ایی از حروف یا کاراکترهای مختلف هستند که ظاهری مشخص و مرتب شده به متن ها و محتوا میدهند . به زبان ساده تر فونت ها محتوای شما را به تصویر میکشند . در زبان فارسی به فونت ، قلم هم میگویند . اما چون بعضی زمینه ها و رشته ها به صورت تخصصی در دنیای تکنولوژی فعالیت دارند ، از کلمه لاتین آن بیشتر استفاده میکنند .
 
اهمیت استفاده از فونت ها در سراسر جهان
همانطور که گفتیم در دنیای مجازی روش های کسب درامد زیادی وجود دارد . اما مهم ترین روش هایی که در ان فونت ها اهمیت زیادی دارند ، وبسایت ها و سوشیال مدیا (شبکه های اجتماعی) هستند . سوال پیش میاید که چرا وبسایت ها مهم هستن یا فونت در ان اهمیت بالایی دارد ؟ بهتره نگاهی به اطلاعات چند سال اخیر بیاندازیم . طبق این اطلاعات بیش از 90 درصد اطلاعاتی که در دنیای وب رد و بدل می شود از طریق متن های نوشته شده در آن است. پس با یک حساب سرانگشتی میتوانیم بفهمیم که فونت ها در دنیای وبمستری اهمیت بسیار بالایی دارند . فرضا شما در وبسایت خود از یک فونت نامناسب و بدریخت (نامرتب) استفاده کرده اید . به نظرتون کاربر با دیدن یک متن چند خطی که از این فونت در انها استفاده شده است ، در سایت شما همچنان باقی می مانند ؟
 
برای جذب مخاطب بیشتر در دنیای وب و سوشیال مدیا شما باید از فونت های دلنشین و استاندارد استفاده کنید . این کار باعث میشه که کاربران هنگام مشاهده محتوای وبسایت شما ، حس بسیار خوشایندی داشته باشند . به همین راحتی میتوانید احساس رضایت و اطمینان را در کابران خود ایجاد کنید . با داشتن کابران بیشتر ، مطمئنا میتوانید پول بیشتری دراورید و کسب و کار خود را گسترش دهید . راجب اهمیت فونت ها در سوشیال مدیا هم توضیحات بیشتری خواهم داد . پس تا انتهای این مقاله ایتنا را همراهی کنید .
 

چه نکاتی را باید در انتخاب فونت رعایت کنیم ؟
در اصول نویسندگی و تولید محتوای موثر ، فاصله بین خطوط یا line height  باید 1.5 باشد . بهترین اندازه برای کارهای پژوهشی و نویسندگی است .البته اینطوری نیست که به صورت آماتور بگیم ، مقدار بین خطوط باید 1.5 باشد . این یک مقدار پیش فرض و استاندارد برای سایز های 14 تا 16 است . شما متناسب با سایز فونت خود باید فاصله خطوط آن را هم نیز تعیین کنید . برای داشتن تجربه کاربری و رابط کاربری قوی تر در وبسایت ، اپلیکیشن ، ویترین مجازی در شبکه های اجتماعی و ... نیازمند فونت های بهینه و زیبا هستید . شما میتوانید این فونت ها را در سایت فونت جو پیدا کنید . این فونت ها به صورت رایگان در این وبسایت قرار دارند . پس بدون نیاز به پرداختن و دردسرهای دیگر ، شما میتوانید فونت های فوق العاده ایی مانند فونت ایران نستعلیق ، ایران سنس ، نازنین ، وزیر و .... را پیدا و تهیه کنید. دانلود فونت فارسی در سایت فونت جو کاملا رایگان می باشد. مهم ترین فاکتورهای انتخاب فونت را برای شما عبارتند از :
   - حاشیه
   - فاصله و نیم فاصله
   - علایم و نشانه ها (، ؛ . ! ؟ «» () : ” …:))

پر بحث ترین و جذاب ترین فونت های فارسی که بیشتر مورد استفاده قرار میگیرند عبارتند از:
   - IranSanss
   - Nasim
   - Koodak
   - Roya
   - Nazanin
   - Yekan
   - Tahoma
   -  B Mitra
   - IranSanssWeb
   - Homa
   - vazir
و همچنین دانلود فونت لاله زار - Lalezar

 

جمع بندی مطالب در یک نگاه :
در دنیای تکنولوژی اگر امیدی به پیشرفت های والا مرتبه دارید ، باید کیفیت خدمات و کار خود را بالا ببرید . بهترین راه بالا بردن کیفیت کسب و کار در فضای مجازی استفاده از رابط کاربری و تجربه کاربری قوی است تا بتوانید مشتریان بیشتری را به خود جذب کنید . همچنین با انجام این کارها شما میتوانید سایت و سوشیال مدیای خود را جذاب و حرفه ایی کنید . فونت ها تقریبا در دنیای مجازی و دنیای اداری بسیار مهم و پرکاربرد است . به طوری که حتی نوشتن نامه های اداری نیازمند یک فونت واحد و استاندارد است . پس هر متن و محتوایی بسته به نوعش ، نیازمند یک جور فونت برای جذاب تر شدن است . فونت جو یکی از بهترین منابع فونت در ایران است که در چند سال اخیر با رابط کابری و جذابیت وبسایتش ، علاقه مندان بسیاری را به خود جذب کرده است . همچنین فونت های بسیاری را به صورت رایگان ارائه میدهد . برای تهیه فونت های بیشتر میتوانید به مجموعه فونت های سایت فونت جو سر بزنید!
 
 
کد مطلب: 66314
برچسب ها: رپرتاژ
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام