۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۵۵
رپرتاژ آگهی

سمساری چیست؟ | نکات مهم در خرید و فروش از سمساری

در سمساری فقط افرادی که دارای مجوز هستند می توانند کار کنند. این مجوز که با مجوز کسب و کار شناخته می شود پس از پرداخت هزینه مورد نیاز انطباق با مقررات توسط دفتر شهرداری صادر می شود.
سمساری چیست؟ | نکات مهم در خرید و فروش از سمساری
---------------- رپرتاژ آگهی -----------------



مکانی که در آن کالاهای دسته دوم خرید و فروش میشوند را سمساری گویند.
البته نوع سمساری های ایرانی با سمساری های سایر کشور ها فرق دارد. به طور مثال «پاون شاپ» نوعی از سمساری در برخی کشورهای عمدتاً غربی است که در قبال دریافت کالا به صورت امانت، پول نقد به عنوان وام مدت دار در اختیار شخص می‌گذارند.
در خرید و فروش کالای دست دوم در شهر باید مجوز وجود داشته باشد در غیر اینصورت این نوع خرید و فروش غیرقانونی تلقی شده و پیگرد قانونی دارد.
در سمساری فقط افرادی که دارای مجوز هستند می توانند کار کنند. این مجوز که با مجوز کسب و کار شناخته می شود پس از پرداخت هزینه مورد نیاز انطباق با مقررات توسط دفتر شهرداری صادر می شود.
همچنین یک سری مدارک نیز باید به اداره پلیس تحویل داده شود تا ثبت گردد.
تقریبا میتوان گفت تمام افراد میتوانند شغل سمساری را انجام دهند و کالاهای دسته دوم مردم را خرید و فروش کنند ولی برای افرادی که این دست کالاهارا میخرند یا میفروشند قوانین متفاوتی وجود دارد.کالا ی دست دوم ،کالایی است که قبلاً کسی مالک آن بوده و مورد استفاده قرار گرفته است و یا توسط شخص دیگری فرسوده شده و تازگی ندارد . فردی که  در داخل شهر ، کار تجارت کالاهای دست‌دوم را انجام دهد غیرقانونی است فقط افراد دارای مجوز مجاز به انجام این کار هستند .
هیچ تاجری نمیتواند کالاهای دسته دوم مردم را درجایی که مجورپز رسمی برای آن صادر نشده است نگه داری کند.
متقاضیان مجوز خرید و فروش اجناس دسته دوم باید دارای حداقل ۱۸ سال سن باشند.بدون توجه به اینکه  معاملات در یک انبار موقتی یا از طریق یک غرفه موقت یا در اینترنت صورت می‌گیردطبق قانون معامله کنندگان دست‌دوم, همه فروشندگانی که در  خرید و فروش کالاهای دست‌دوم  مجاز هستند به استثنای کسانی که تحت مجوز ” قانون ” عمل می‌کنند, باید از این پس براساس ” کالاهای برنامه‌ریزی‌شده “معامله می‌کنند.
زمانی که شما تصمیم به فروش کالاهای دست دوم و یا قدیمی خود دارید میتوانید به صورت اینترنتی به نزدیک ترین سمساری اطراف خود اطلاع داده و کالای خود را به فروش برسانید.
درصورتیکه به فروش به صورت آنلاین علاقه ای ندارید و یا اینکه نمی خواهید هیچگونه هزینه ای برای فروش اینترنتی پرداخت کنید ،  فروش به طور محلی شما را از پرداخت هزینه و تمام مشکلات مربوط به بسته‌بندی و حمل و نقل حفظ می‌کند و البته در برخی موارد ، فروش محلی مانع نگرانی ما در مورد حمل و نقل کالاهای شکستنی می شود . پیش از اینکه نزد یک سمسار بروید ، داشتن اطلاعات کافی درمورد فروش کالاهای قدیمی، از جمله کالاهایی که شما قصد فروش آن را دارید این اطلاعات می‌تواند شما را در داشتن یک معامله ی رضایت بخش یاری کند.
 

نکاتی جهت خرید و فروش کالا در سمساری:


برای خرید و فروش دانستن نکات زیر شما را برای فروش موفقیت‌آمیز یاری خواهد کرد:
۱)به صورت کامل از کالای خود و حتی نحوه خرید و فروش در سمساری ها اطلاعات کافی حاصل نماید چرا که یک سمسار هرگز اطلاعات کافی در این باره به شما نخواهد داد.
۲)انتظار این را داشته باشید که کالای شما از ۲۵ تا ۵۰ درصد زیر قیمت اصلی به فروش برسد‌.
۳)برای دادن قیمت از جانب خود آماده باشید.
۴)بعد از فروش دیگر به کالای خود فکر نکنید. به خصوص اگر آن کالا، یک یادگاری قدیمی و خانوادگی میباشد و شما تمایل زیادی به فروش آن نداشته باشید. حتی اگر سمسارها آن را به قیمت بسیار کمتر از ارزش جنس شما خریداری کرده باشند.
در مناطق نزدیک محل زندگی و کار شما سمساری های بسیار فراوانی وجود دارد که شما میتوانید جهت خرید و فروش کالا های دست دوم به آن ها مراجعه کنید و از خدمات آن ها بهره مند شوید . یکی از مواردی که بسیاری از افراد دنبال آن ها هستند این است که کالای دست دوم با کیفیت را با قیمت مناسب خریداری کنند.
برای پیدا کردن یک سمساری خوب که بتوانید به صورت مطمئن و تضمین شده خرید و فروش انجام دهید کافی است تا در اینترنت کمی جستجو انجام دهید تا بتوانید یک سمساری ایده آل مورد نظر خود را پیدا کنید .

خریدار لوازم دست دوم در زعفرانیه تهران
جستجو در سطح استان تهران جهت پیدا کردن سمساری زمان بر و دشوار میباشد، کافیست با ما تماس بگیرید ، در کمترین زمان ممکن در محل شما حاضر خواهیم بود.
تماس با ما: 09122725127 ( سمساری در زعفرانیه تهران)
برای پیدا کردن یک سمساری خوب که بتوانید به صورت مطمئن و تضمین شده خرید و فروش انجام دهید کافی است تا در اینترنت کمی جستجو انجام دهید تا بتوانید یک سمساری ایده آل مورد نظر خود را پیدا کنید .
وقتی که کالای قدیمی برای فروش دارید و سریعا نیاز به پول نقد دارید ، میتوانید به طور آنلاین به سمساری زعفرانیه تهران اطلاع بدهید . شما میتوانید این کار را به صورت آنلاین انجام دهید. درصورتیکه به فروش به صورت آنلاین علاقه ای ندارید و یا اینکه نمی خواهید هیچگونه هزینه ای برای فروش اینترنتی پرداخت کنید ،  فروش به طور محلی شما را از پرداخت هزینه و تمام مشکلات مربوط به بسته‌بندی و حمل و نقل حفظ می‌کند و البته در برخی موارد ، فروش محلی مانع نگرانی ما در مورد حمل و نقل کالاهای شکستنی می شود . پیش از اینکه نزد یک سمسار بروید ، داشتن اطلاعات کافی درمورد فروش کالاهای قدیمی، از جمله کالاهایی که شما قصد فروش آن را دارید این اطلاعات می‌تواند شما را در داشتن یک معامله ی رضایت بخش یاری کند.
سمسارچی، (سمساری در پاسداران) خریدار لوازم خانگی دست دوم با مناسبترین قیمت
بهترین خریدار کلیه لوازم منزل در پاسداران تهران
خریدار انواع لوازم
چوبی و فلزی مبل و تخت و ناهار خوری
برقی و گازی یخچال و فریزر و لباسشویی و ظرفشویی و ماکروفر و اجاق گاز و کولر گازی و بخاری و تلوزیون و...
صوتی و تصویری
تزیینی و دکوری و آنتیک وغیره....
خرده ریز انباری و آشپزخانه و ظرف و ظروف قدیمی و جدید و...
 
کد مطلب: 66312
برچسب ها: رپرتاژ
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام