۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۳۴

بهبودها و پیشرفت‌های لپ‌تاپ هواوی میت بوک D15 در نسخه 2021

ایتنا - با معرفی نسخه‌های اول لپ‌تاپ MateBook D15، خیلی زود این محصول به یکی از محبوب‌ترین لپ‌تاپ‌های بازار تبدیل شد. پس از آن، هواوی تصمیم گرفت تا این لپ‌تاپ را در بخش سخت‌افزار بروزرسانی کرده و آن را با پردازنده نسل یازدهم اینتل (تایگر لیک) روانه بازار کند. اما این تنها تفاوت این نسخه نیست.
بهبودها و پیشرفت‌های لپ‌تاپ هواوی میت بوک D15 در نسخه 2021

هواوی در اولین روزهای سال 2021 میلادی از لپ تاپ میت بوک D15 2021 رونمایی کرد. این لپ‌تاپ جانشین نسخه قبلی که با همین نام راهی بازار شده بود، به حساب می‌آید. با یک نگاه به مدل جدید، به نظر می‌رسد که هواوی با بروزرسانی مجموعه‌ای از قابلیت‌ها در این نوت بوک، قصد عرضه یک محصول بی‌عیب و نقص به بازار را داشته است؛ به‌گونه‌ای که کارایی نسخه جدید نسبت به نسل قبلی بهبود یافته است.

در ادامه قصد داریم تا لپ تاپ هواوی Matebook D15 2021 را به زیر ذره‌بین برده و ببینیم هواوی کدام قابلیت‌های میت بوک دی15 را نسبت به نسل مشابه قبلی بهبود داده است.

لپ‌تاپ هواوی D15 2021 مجهز به پردازنده قدرتمند نسل یازدهم اینتل
میت‌بوک D15 مدل ۲۰۲۱ با بهره‌گیری از سخت‌افزار جدید، نسبت به نسخه قبل در بخش عملکرد بهبود قابل توجهی پیدا کرده و برخلاف نسل قبلی، در یک پیکربندی و با پردازنده نسل یازدهم اینتل راهی بازار شده است. به عبارت دیگر مهم‌ترین تغییر میت‌بوک D15 مدل ۲۰۲۱، به‌روز شدن آن به پردازنده نسل یازدهمی Core i5-1135G7 اینتل است. این پردازنده با لیتوگرافی ۱۰ نانومتری تولید شده است و به چهار هسته و ۸ رشته پردازشی مجهز است. حداکثر فرکانس Core i5-1135G7 می‌تواند به 4.2 گیگاهرتز برسد.

ارتقای پردازنده موجب شده عملکرد این لپ‌تاپ در بنچمارک‌ CineBench R15 تا حدود 38.5 درصد بهبود یابد. همچنین کارایی GPU لپ‌تاپ جدید میت بوکD15  (از نوع گرافیک مجتمع Iris Xe) در بنچمارک3DMark11  تا 164 درصد بهتر شده که در نوع خود بی‌نظیر است.
 

در بخش حافظه رم نیز 16 گیگابایت رم DDR4 در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. فضای ذخیره‌سازی لپ‌تاپ میت‌بوک دی15 در نسخه جدید شامل SSD پرسرعت NVMe PCle با ظرفیت 512 گیگابایت است که به خوبی به نیاز کاربران پاسخ می‌دهد.

وای‌فای 6 ؛ سریع‌‌تر از همیشه
بر خلاف نسخه قبلی که دارای ارتباط بی‌سیم از نوع Wi-Fi 5 بود، هواوی این بار در اقدامی بسیار کاربردی، از وای‌فای نسخه 6  و بلوتوث 5.1 در لپ تاپ D15 2021 استفاده کرده است. سیستم ارتباط بی‌سیم از نوع وای‌فای 6 در حالت نامی می‌تواند تا سرعتی معادل 2.4 گیگابیت بر ثانیه را برای کامپیوتر شما فراهم کند که 2.7 برابر بیشتر از نسخه قبلی است.
 

همچنین استفاده از آنتن دوگانه از نوع2X2 MIMO  به شما کمک می‌کند ضمن بهره‌مندی از استاندارد ارتباطی 802.11ax، بتوانید سرعت شبکه و اینترنت خود را همواره در سطح بالایی نگه داشته و از پایداری ارتباط لذت ببرید.
 
دفع حرارت بهتر با سیستم خنک‌کننده ارتقا یافته
هواوی با استفاده از فن موسوم به Shark Fin و لوله‌های حرارتی دوگانه توانسته است تا 24 درصد فرایند دفع حرارت را در این لپ‌تاپ بهبود دهد. سیستم کولینگ لپ‌تاپ دی15 نسخه 2021 از فن‌هایی بهره می‌‌برد که از تیغه‌هایی با ضخامت فقط 0.2 میلی‌متر در آن استفاده شده است.
 

این امر در کنار بهره‌گیری از هیت‌پایپ‌های 6 و 8 میلی‌متری سبب شده نه تنها عملکرد خنک‌سازی ارتقا پیدا کند، بلکه نویز صوتی ایجادشده نیز به کمتر از 5 دسی‌بل برسد که عددی کاملاً رضایت‌بخش است. بنابراین شما می‌توانید در آرامش و سکوت به کار با لپ‌تاپ جدید هواوی بپردازید.
 
بهبود امکانات نرم‌افزاری؛ Huawei Share در خدمت شماست!
به لطف قابلیت Huawei Share 3 امکان اتصال گوشی‌های هواوی به این لپ‌تاپ فراهم شده است. برای اینکار تنها کافی است NFC گوشی را روشن کرده و آن را بر روی گوشه سمت راست صفحه کلید لپ‌تاپ بگذارید تا محتوای گوشی بر روی نمایشگر لپ‌تاپ ظاهر شود.

هواوی در نسخه‌های پیشین میت‌بوک از Huawei Share 2 پشتیبانی می‌کرد که امکان اجرای برنامه‌های گوشی بر روی آن میسر نبود. اما در نسخه جدید Huawei Share 3 این امکان برای کاربران این لپ‌تاپ فراهم شده تا به صورت همزمان حداکثر سه برنامه گوشی هوشمند خود را بر روی لپ‌تاپ اجرا کنند.
 

در انتها باید گفت هواوی میت‌بوک D15 مدل ۲۰۲۱ طراحی شکیل و ظاهر زیبای مدل قبلی خود را حفظ کرده اما از لحاظ سخت‌افزاری و امکانات ارتباطی کاملاً ارتقا یافته است. در واقع هواوی با بهره‌گیری از پردازنده نسل یازدهم اینتل، این محصول را به یک گزینه ایده‌آل برای پردازش‌های سنگین تبدیل کرده است.

لپ تاپ هواوی میت بوک D15 2021 هم‌اکنون در بازار کشورمان نیز موجود بوده و با توجه به پیشرفت‌های خود نسبت به نسل قبل، از ارزش خرید بالایی برخوردار است. شما می‌توانید این لپ‌تاپ هواوی را از طریق این لینک با گارانتی و خدمات پس از فروش معتبر تهیه کنید.
 
کد مطلب: 66310
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام