کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گوگل لنز برای نسخه دسکتاپ کروم عرضه شد

سايت خبری ايتنا , 24 مهر 1400 ساعت 11:33

ایتنا- گزارش‌های به دست آمده حاکی از آن است که کمپانی گوگل به زودی ابزار جستجوی لنز را برای نسخه دسکتاپ مرورگر کروم عرضه خواهد کرد.


گزارش‌های به دست آمده حاکی از آن است که کمپانی گوگل به زودی ابزار جستجوی لنز را برای نسخه دسکتاپ مرورگر کروم عرضه خواهد کرد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، کاربرانی که قصد دارند گوگل لنز را روی کامپیوتر خود استفاده کنند دیگر نیازی نیست در صفحه نمایش کامپیوتر خود روی نشان تلفن همراه کلیک کنند زیرا گوگل اعلام کرده است که لنز به زودی و در طی ماه‌های آینده برای نسخه دسگتاپ کروم عرضه خواهد شد.
 
به این ترتیب کاربران لنز تنها کافی است روی وب‌سایتی کلیک کرده، گزینه جستجو با لنز را انتخاب کنند و بخشی از صفحه که قصد بررسی آن را دارند انتخاب کنند و نتایج مرتبط با محتوای انتخاب شده را ببینند. لازم به ذکر است که این قابلیت زمانی مفید واقع خواهد شد که در وب‌سایت مورد نظر به دنبال شی خاصی می‌گردید.
 

 
 
البته نسخه لنز تلفن‌های همراه هوشمند نیز از این به روز رسانی‌ها بی نصیب نخواهد بود و کاربران با نصب به روز رسانی اوایل سال 2022  می‌توانند پس از ثبت یک عکس در رابطه با آن سوال بپرستند.
 
برای مثال اگر کاربر بخواهد بداند که چگونه باید بخشی از موتور سیکلت خود را تعمیر کند می‌تواند با عکس برداری از آن به نتیجه برسد. همچنین نسخه آیفون این نرم‌افزار نیز به کاربران اجازه خواهد داد که محصولات موجود در یک تصویر را جستجو کنند.
 
به صورت کلی این اقدامات گوگل را می‌توان در راستا تلاش‌های این کمپانی در جهت پیشبرد Google Shopping دانست. به این ترتیب اگر بتوانید محصولی را بدون دانستن نام و تنها با عکس برداری از آن در اینترنت جستجو کنید، احتمال این که آن را از طریق Google Shopping بخرید زیاد‌تر می‌شود.
 
در عین حال افزوده شدن قابلیت هایی از این دست لنز را به عنوان یک ابزار جستجوی عمومی و نه فقط مختص شرایط خاص تقویت خواهد کرد.
 


کد مطلب: 66303

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/66303/گوگل-لنز-نسخه-دسکتاپ-کروم-عرضه

ايتنا
  https://www.itna.ir