۰
plusresetminus
جمعه ۱۶ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۵۰

ساخت عینک هوشمند ویژه برای تماشای یوتیوب

ایتنا- کمپانی Nreal از عینک واقعیت افزوده جدیدی رونمایی کرده است که کاربری اصلی آن تماشای ویدیو در یوتیوب و انجام بازی‌های کامپیوتری است.
ساخت عینک هوشمند ویژه برای تماشای یوتیوب
کمپانی Nreal از عینک واقعیت افزوده جدیدی رونمایی کرده است که کاربری اصلی آن تماشای ویدیو در یوتیوب و انجام بازی‌های کامپیوتری است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، کمپانی چینی Nreal به تازگی از سری عینک‌های واقعیت افزوده جدید خود به نام Air رونمایی کرد. این عینک‌ها برای استریم فیلم یا انجام بازی‌های کامپیوتری ساخته شده اند. کمپانی Nreal اولین مدل از این عینک‌ها را تحت عنوان Light در سال گذشته میلادی به بازار عرضه کرد.
 
عینک سری Air هنوز هم مانند سری Light نیازمند اتصال به تلفن همراه هوشمند است اما وزن 77 گرمی این محصول در قیاس با مدل سال گذشته که 106 گرم وزن داشت، موجب شده است که پوشیدن آن برای کاربران بسیار ساده‌تر و در حد یک عینک آفتابی باشد. کمپانی Nreal همچنین مدعی شده است که صفحه نمایش این سری نسبت به سری گذشته بهبود یافته است و می‌تواند صفحه نمایش مجازی 201 اینچی را به تصویر بکشد.
 
صفحه نمایش این گجت دارای میدان دیدی 46 درجه‌ای است و تراشه به کار رفته در آن از نوع میکرو ال‌ای دی است. همچنین تراکم رنگ این محصول 49 پیکسل بر درجه است و نرخ رفرش 90 هرتزی دارد. در مقام مقایسه جالب است بدانید که سری Light با نرخ رفرش 60 هزتری به بازار عرضه شده بود.
 
 
 
با این حال یکی از قابلیت‌های اصلی موجود در سری Light که سری Air  از آن بی بهره است قابلیت ردیابی داخل به خارج است. این مدل جدید هیچگونه ردیاب حرکتی ندارد و سخنگوی کمپانی سازنده اظهار داشته است که بر اساس کاربری Light انتظار می‌رود که بیشتر کاربران Air تنها برای تماشای ویدیوهای یوتیوب از این محصول استفاده کنند.
 
با این حال قابلیتی که سری Air از آن بهره مند شده است سیستمی به نام « Adjustable 3-Step Rake System» است که به کاربران اجازه میدهد تا با کج کردن لنز می‌توانند زاویه دید خود را تنظیم کنند. علاوه بر این عینک Nreal Air می‌تواند با آیفون‌ها و آیپد‌های شرکت اپل نیز جفت شود. همین امر موجب می‌شود که کاربرانی که از این مدل استفاده می‌کنند یکدیگر را پیدا کنند و از فضای دیجیتال به اشتراک گذاشته شده جدید این محصول بهره ببرند.
 
عینک Nreal Air در ابتدا در کشورهای ژاپن، چین و کره جنوبی عرضه خواهد شد و سپس در سال 2022 وارد بازارهای دیگر می‌شود. البته این کمپانی هنوز اعلام نکرده است که به طور خاص به کدام بازارها وارد خواهد شد. همچنین قیمت نهایی این گجت هنوز مشخص نشده است.
 
کد مطلب: 66301
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام