۰
plusresetminus
شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۵۱

عزم آمریکا برای مبارزه با باج‌افزارها

ایتنا - ​​​​​​​کاخ سفید قصد دارد از ۳۰ کشور برای پیوستن به مبارزه علیه حملات باج افزاری و انواع دیگر جرایم سایبری شامل استفاده غیرقانونی از رمزارز دعوت کند.
عزم آمریکا برای مبارزه با باج‌افزارها


دولت آمریکا روز جمعه اعلام کرد نخستین دیدار ماه جاری به میزبانی آمریکا و به صورت مجازی برگزار خواهد شد. به گفته مقامات آمریکایی، ابتکار ضد باج افزار یک مکانیزم غیررسمی برای تقویت همکاری و هدف قرار دادن سوءاستفاده از رمزارز برای پولشویی باجهای دریافت شده خواهد بود.

به گزارش ایتنا از ایسنا، جو بایدن، رییس جمهور آمریکا در بیانیه ای گفت: جلسه آنلاینی که به میزبانی شورای امنیت ملی کاخ سفید برگزار می شود، بهبود همکاری در سطح اجرایی در مسائلی نظیر استفاده غیرقانونی از رمزارز را مد نظر دارد.

در پی سلسله حملات باج افزاری که سال  میلادی جاری به وقوع پیوستند و امنیت انرژی و تامین غذای آمریکا را به مخاطره انداختند، دولت بایدن واکنش به امنیت سایبری را به عالی ترین رده های دولت رسانده است. شرکت صنایع گوشتی جی بی اس ۱۱ میلیون دلار برای پایان دادن به حمله باج افزاری به سیستمهایش که باعث توقف تولید کارخانه های این شرکت شده بود، پرداخت کرد. تصور می رود عاملان این حمله گروه مجرمانه ای با ارتباطات روسی بوده اند. شرکت کلونیال پایپ لاین هم حدود پنج میلیون دلاری برای دسترسی دوباره به سیستمهایش به گروهی از هکرهای اروپای شرقی پرداخت کرد که بخشی از آن توسط مقامات اجرایی آمریکا پس گرفته شد. هر دو شرکت باج را در قالب بیت کوین پرداخت کردند.

باج افزار دیتای قربانی را رمزنگاری می کند و هکرها در قبال دریافت باج به رمزارز که به صدها یا حتی میلیونها دلار می رسد، کلیدی را به قربانی می دهند تا اطلاعتش را بازیابی کند.

دولت بایدن امیدوار است این گروه غیررسمی تلاشهای دیپلماتیک آنها را که شامل مذاکرات مستقیم با روسیه و همچنین متحدان ناتو و کشورهای ثروتمند گروه هفت بوده است، تقویت کند. واشنگتن به میزان فزاینده ای به مسدود کردن فعالیت سایبری مخرب چین متمرکز شده است در حالی که چین اتهامات آمریکا را رد می کند.

بر اساس گزارش رویترز، هنوز کشورهایی که قرار است در این دیدار شرکت کنند، مشخص نیستند.
کد مطلب: 66291
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام