۰
plusresetminus
پنجشنبه ۸ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۰۱:۱۰

آموزش: چگونه از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم؟

ایتنا - ​​​​​​​تلفن هوشمند شما چه در حال شارژ شدن، چه در حالت بیکار یا در حال انجام وظایف باشد دارای دمای داخلی ایمن است که باید حفظ شود تا از آتش گرفتن یا حتی منفجر شدن آن جلوگیری شود.
آموزش: چگونه از داغ شدن گوشی جلوگیری کنیم؟

گاهی اوقات نقص‌های داخلی می‌تواند منجر به بروز ایرادهای اساسی شود در مواقعی دیگر نحوه استفاده از تلفن همراه طول عمر آن‌ها را تعیین می‌کند به هر دلیلی اگر تلفن شما بیش از حد گرم شود با انجام مراحل زیر می‌توانید به خنک شدن  و جلوگیری از گرم شدن دوباره آن کمک کنید.

دمای ایمن تلفن همراه چه دمایی می‌باشد؟
سازندگان تلفن‌های هوشمند توصیه می‌کنند هنگام شارژ، انجام وظایف یا بیکار بودن دمای تلفن هوشمند را بین 32 تا 95 درجه فارنهایت و 0 تا 35 درجه سانتیگراد نگه دارید. انجام ساعت‌ها بازی، پخش آنلاین ویدیو، استفاده از صفحه نمایش بعنوان آیینه یا همگام سازی حجم عظیمی از داده‌ها در فضای ذخیره سازی آنلاین خود، بازگردانی بکاپ، انجام کارهای گرافیکی قوی موجب داغ تر شدن گوشی هوشمند شما می‌شود.
 

تلفن‌های هوشمند مانند کامپیوتر دارای CPU هستند اما  فن‌های داخلی برای پایین نگه داشتن درجه حرارت ندارند گوشی‌های هوشمند مدرن در صورت گرم شدن بیش از حد با ارسال هشدار روی صفحه به شما اعلام می کند همچنین ممکن است برخی از ویژگی‌ها را غیرفعال کند تا به خنک شدن آن کمک کند.

به مکان قرار دادن گوشی دقت کنید
جدا کردن و راه اندازی مجدد: هنگام داغ شدن گوشی اگر در حال شارژ شدن است آن را از برق جدا کرده و در مکانی خنک قرار دهید همچنین اگر قاب گوشی روی دستگاه دارید آن را بردارید.
 

تلفن هوشمند خود را با شارژر دیگر امتحان کنید: وجود زدگی، بریدگی یا آسیب دیدگی سیم کشی داخل کابل می‌تواند موجب خسارت و آسیب دیدگی گوشی شما شود. خرید لوازم جانبی ارزان و بدون نام از برندهای ناشناس نیز امن نبوده گرم شدن هنگام شارژ و بروز خسارت را به همراه دارد.
 

برنامه‌های پرمصرف را در حالت Sleep قرار دهید: وقتی برنامه خاصی از منابع به میزان زیاد استفاده می‌کند ممکن است دستگاه به شما هشدار دهد و از شما بخواهد برنامه را در حالت Sleep قرار دهید یا حذف کنید این نوع هشدارها را نادیده نگیرید. در اندروید 11:
Settings > Battery and device care > Background usage limits > Put unused apps to sleep

نصب بروزرسانی‌ها
تولید کنندگان تلفن‌های هوشمند و توسعه دهندگان برنامه‌ها به طور مرتب به روز رسانی نرم افزار را ارائه می‌دهند و این ارتقاء امنیت و ویژگی‌ها از تلفن‌ها در برابر نقص‌های امنیتی محافظت می‌کند و به آن‌ها در اجرای برنامه‌های پیشرفته کمک می‌کند.

وجود بدافزار را بررسی کنید
برای مثال، بدافزار Loapi Android می‌تواند قدرت محاسباتی پردازنده شما را به حداکثر برساند باتری را بیش از حد گرم کند و باعث آسیب دائمی به دستگاه شود اگر دستگاه شما کندتر از حالت عادی کار می‌کند، اعلان‌های تبلیغاتی نشان می‌دهد و حتی در حالت بیکار داغ می‌شود ممکن است تلفن شما به ویروس یا بدافزار آلوده شده باشد.

 منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا
کد مطلب: 66270
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام