کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

این تنظیمات امنیتی را هر چه زودتر روی مرورگرهای خود اعمال کنید

سايت خبری ايتنا , 13 مهر 1400 ساعت 0:55

ایتنا- شما می‌توانید با اعمال تنظیماتی ساده روی مرورگرهایی که بیشترین استفاده را از آنها دارید، حریم خصوصی خود را بیش از پیش حفظ کنید.


شما می‌توانید با اعمال تنظیماتی ساده روی مرورگرهایی که بیشترین استفاده را از آنها دارید، حریم خصوصی خود را بیش از پیش حفظ کنید.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  cnet، حفظ حریم خصوصی این روزها یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های کاربران در انتخاب مرورگر است. بسیاری از وب‌سایت‌ها این روزها به دنبال ردیابی اطلاعات کاربر هستند تا از این طریق بتوانند محصولاتشان را به مخاطبان بیشتری برسانند. حتی برخی از شبکه‌های اجتماعی نیز اطلاعات کاربرانشان را برای مصارف تجاری به کمپانی‌های سوم شخص می‌فروشند.
 
با این حال همیشه راه هایی برای جلوگیری حداکثری از ردیابی عادات شما در اینترنت وجود دارد که می‌توانید با دنبال کردن آنها امنیت خودتان را در فضای مجازی تضمین کنید. یکی از این راه‌ها تغییر تنظیمات مرورگرهای مختلفی است که با آنها سر و کار دارید. این روش در عین سادگی در بسیاری از مواقع مورد غفلت واقع می‌شود. در ادامه روش تغییر تنظیمات حریم خصوصی برای حفاظت بیشتر از کاربران ذکر شده است.
 
تنظیمات امنیتی که می‌بایست در مرورگر کروم تغییر کنند
کروم یکی از محبوب‌ترین و در عین حال نا امن‌ترین مرورگرهای جهان است اما خاصیت متن باز بودن این نرم‌افزار موجب شده است تا بسیاری از توسعه دهندگان افزونه هایی را برای این مرورگر عرضه کنند که می‌تواند حافظ حریم خصوصی کاربران باشد.
 

 
 
برای این منظور کافی است که فروشگاه وب کروم روی گزینه Extensions که در سمت چپ دیده می‌شود کلیک کرده و نام افزونه مورد نظر را در نوار جستجو تایپ کنید. زمانی که افزونه مورد نظر را پیدا کردید، گزینه Add to Chrome را بزنید و سپس روی پاپ آپ نمایش داده شده گزینه Add را بزنید. شما می‌توانید با چهار افزونه Cookie Autodelete، uBlock Origin، Privacy   Badger و  HTTPS Everywhereمرورگر خود را امن کنید.
 
تنظیمات امنیتی که می‌بایست در مرورگر سافاری تغییر کنند
نسخه 14 سافاری در همراهی با MacOS Big Sur شما را از ردیاب‌های تبلیغاتی موجود در وب‌سایتی که در حال مشاهده آن هستید، آگاه می‌کند و می‌توانید گزارشی 30 روزه از ردیاب‌های شناسایی شده در حین مرور وب در اختیار داشته باشید. برای بررسی روشن بودن قابلیت مسدود ساز یاد شده سافاری را باز کرده روی Preferences و سپس Privacy کلیک کنید. تیک باکس موجود در بخش Prevent cross-site tracking باید روشن باشد.
 
علاوه بر این شما در این بخش می‌توانید تمامی کوکی‌های خود را پاک کنید و برای انجام این کار می‌بایست روی گزینه Manage Website Data کلیک کرده و از آن طریق ببینید که کدام وب‌سایت‌ها ردیاب‌ها و کوکی‌های خود را در مرورگر شما جایگذاری کرده اند. با کلیک روی گزینه Remove موجود در روبروی هر کدام از ردیاب‌ها می‌توانید از شر آنها خلاص شوید. همچنین با کلیک روی دکمه Remove All موجود در قسمت پایینی صفحه نمایش، تمامی انها را یکجا پاک کنید.
 
اگر این لایه امنیتی برایتان کفایت نمی‌کند، می‌توانید از افزونه هایی نظیر AdBlock Plus یا Ghostery Lite نیز استفاده کنید.
 
مرورگر مایکروسافت اج در منوی Tracker prevention screen از گزینه‌های ساده سازی شده برای حفظ حریم خصوصی کاربران و مسدود ساز ردیاب‌ها استفاده می‌کند. شما با کلیک روی ایکون سه نقطه موجود در قسمت بالا و راست و انتخاب گزینه Settings می‌توانید به بخش Privacy and services وارد شوید.
 
در این جا از میان سه گزینه Basic، Balanced یا Strict می‌توانید شدت حفاظت خود را انتخاب کنید. گزینه Balanced به صورت پیشفرص برایتان فعال شده است اما اگر در پی حفاظت بیشتر هستید می‌توانید گزینه Strict را انتخاب کنید. این گزینه ممکن است روی عملکرد برخی از وب‌سایت‌ها تاثیر بگذارد و حداکثر امنیت را برای شما در این مرورگر به همراه خواهد داشت.


کد مطلب: 66234

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/66234/این-تنظیمات-امنیتی-زودتر-روی-مرورگرهای-خود-اعمال-کنید

ايتنا
  https://www.itna.ir