کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مایکروسافت دستگاه‌های پشتیبانی نشده برای ویندوز 11 را به روز رسانی نمی‌کند

سايت خبری ايتنا , 14 مهر 1400 ساعت 1:20

ایتنا- اظهارات جدید مایکروسافت حاکی از بایکوت نرم‌افزاریدستگاه هایی است که نیازمندی‌های اولیه ویندوز 11 را در اختیار ندارند اما کاربران آنها همچنان به نصب این نسخه اصرار ورزیده اند.


اظهارات جدید مایکروسافت حاکی از بایکوت نرم‌افزاریدستگاه هایی است که نیازمندی‌های اولیه ویندوز 11 را در اختیار ندارند اما کاربران آنها همچنان به نصب این نسخه اصرار ورزیده اند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  ghacks، زمانی که مایکروسافت از سیستم عامل ویندوز 11 رونمایی کرد، به وضوح اعلام کرد که این سیستم عامل تنها برای دستگاه هایی طراحی شده است که حداقل نیازمندی‌های سیستمی آن را در اختیار داشته باشند.
 
حال که تنها یک هفته تا عرضه ویندوز 11 فاصله داریم، بسیاری از کاربران در سراسر جهان در رابطه با نصب این سیستم عامل روی دستگاه‌های پشتیبانی نشده توسط مایکروسافت تردید دارند. اخیرا مایکروسافت در ست آپ ویندوز 11 اعلام کرده است که در صورتی که دستگاه مورد نظر حداقل نیازهای سیستمی ویندوز 11 را نداشته باشد و به نصب این سیستم عامل اصرار کنید، دستگاهتان دیگر از جانب مایکروسافت پشتیبانی نخواهد شد و به روز رسانی‌ها را دریافت نخواهد کرد.
 

 
 
به این ترتیب کاربران هنوز نمی‌دانند که آیا این گفته مایکروسافت به معنای آن است که دستگاه‌های پشتیبانی نشده به روز رسانی‌های امنیتی را نیز دریافت نخواهند کرد یا مایکروسافت تنها با این اقدام قصد داشته است تا از بار مسئولیت نصب نشدن به روز رسانی‌های سیستمی روی این دستگاه‌ها شانه خالی کند.
 
به این ترتیب این سری از دستگاه‌ها تنها مجبور به استفاده از نسخه ابتدایی ویندوز 11 هستند و در صورتی که به روز رسانی‌ها و وصله‌های امنیتی برای آنها عرضه نشود، نسبت به حمله‌ها و سواستفاده‌های احتمالی اسیب پذیر خواهند بود. به این ترتیب تنها کاری که دارندگان این دستگاه‌ها قادر به انجام آن هستند بازگشت به نسخه‌های قبلی ویندوز است.
 
مایکروسافت هیچگاه در ارتباط گیری با کاربران خود دقیق نبوده است و همین امر موجب شده است که در بسیاری از مواقع در اظهارات این شرکت هاله‌ای از ابهام دیده شود. به این ترتیب باید منتظر بود و دید که در روزهای آینده چه اتفاقی خواهد افتاد و ایا مایکروسافت در بایکوت دستگاه هایی که ویندوز 11 را به صورت غیرمجاز نصب کرده اند مصمم است؟


کد مطلب: 66232

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/66232/مایکروسافت-دستگاه-های-پشتیبانی-نشده-ویندوز-11-روز-رسانی-نمی-کند

ايتنا
  https://www.itna.ir