۰
plusresetminus
يکشنبه ۴ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۱۷

افشای عجیب کارمند سابق اپل!

ایتنا - ​​​​​​​طبق گزارش جدید برخلاف ادعای اپل حتی اگر کاربران با انتخاب گزینه ای اعلام کنند تمایلی برای ردیابی اطلاعاتشان توسط اپ ها ندارند اما همچنان داده های آنها ردیابی می شود.
افشای عجیب کارمند سابق اپل!


طبق گزارش نشریه واشنگتن پست، جانی لین یکی از مهندسان سابق اپل و از بنیانگذاران شرکت نرم افزاریLockdown Privacy فاش کرد کلید «Ask Not to Track»(از اپ بخواهید اطلاعات را ردیابی نکند) احساس جعلی حفظ شدن حریم خصوصی را به کاربر می‌دهد.

به گزارش ایتنا از مهر، حتی اگر کاربران از اپ ها بخواهند فعالیت‌های آنها در برنامه ها یا وب سایت‌های دیگر را ردیابی نکنند، برخی برنامه‌های محبوب آیفون مانند Subway Surfersهمچنین اطلاعات خصوصی کاربران را جمع آوری می‌کند. در بخشی از گزارش آمده است: ما متوجه شدیم قابلیت «شفافیت سازی ردیابی اپ» هیچ تغییری در تعداد کل ردیاب‌های طرف سوم فعال ایجاد نمی‌کند. علاوه بر آن تأیید می‌کنیم که جزئیات اطلاعات خصوصی یا داده های دستگاه نیز در بیشتر موارد به ردیاب‌ها ارسال می‌شود.

شرکت Sybo که تولید کننده اپSubway Surfers است نیز در بیانیه‌ای به واشنگتن پست اعلام کرد: برای آنکه بازی رایانه‌ای ما بتواند به درستی عمل کند، برخی داده‌ها به شرکت Ad Networks ارسال می‌شود. ما به عنوان یک شرکت اطلاعات کاربران را برای مقاصد تبلیغاتی بدون رضایت شان ردیابی نمی کنیم.

سخنگوی اپل در این باره می گوید: هنگامیکه کاربری گزینهAsk Not to Trackرا فعال می‌کند، به برنامه مذکور اطلاع داده می‌شود که کاربر تمایلی به ردیابی شدن ندارد. تمام توسعه دهندگان برنامه از جمله اپل موظف هستند از انتخاب کاربر پشتیبانی کنند.

اما این شرکت هنوز توضیح نداده چرا اطلاعات خصوصی برای عملکرد درست بنرامه مورد نیاز است.

یافته‌های این شرکت با محور برنامه‌های برنامه‌های تبلیغاتی اپل درباره حفظ حریم خصوصی کاربران تناقض دارد.
کد مطلب: 66228
برچسب ها: اپل
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام