۰
plusresetminus
يکشنبه ۴ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۰۵

الزام شرکت‌های بزرگ فناوری چینی به حمایت از کسب‌وکارهای کوچک

ایتنا - تعدادی از غول‌های فناوری در چین که به علت انحصارطلبی تجاری مورد پیگرد قضائی قرار گرفته‌اند، متعهد شدند از طرح‌های دولت برای حمایت از کسب و کارهای کوچک حمایت کنند.
الزام شرکت‌های بزرگ فناوری چینی به حمایت از کسب‌وکارهای کوچک

دولت چین خود را متعهد به ایجاد رفاه و سعادت مشترک برای همه مردم این کشور می‌داند و لذا تلاش شرکت‌های بزرگ فناوری برای از میدان به درکردن رقبای کوچک‌تر و تازه کار و کسب سودهای هنگفت را مغایر با اهداف کلان خود ارزیابی کرده و بسیاری از شرکت‌های یادشده را به دادگاه کشانده و به پرداخت جریمه‌های کلان مجبور کرده است.

از همین رو مؤسسات بزرگ فناوری به دولت قول داده‌اند از انحصارطلبی خودداری کرده و به دنبال کمک به شرکت‌های کوچک‌تر و افراد بااستعداد و توانمند با توان مالی اندک باشند.

به گزارش ایتنا از مهر، دانیل ژانگ مدیرعامل شرکت علی بابا که از جمله اهداف اصلی برخوردهای قضائی اخیر دولت چین بوده، در کنفرانسی موسوم به کنفرانس جهانی اینترنت که توسط اداره فضای سایبری چین - رگولاتور اصلی اینترنت در این کشور - برگزار شد، شرکت کرد و گفت: این شرکت قصد دارد ۱۵ میلیارد دلار به تقویت طرح رفاه مشترک در چین اختصاص دهد تا این کشور که به طور منظم در حال پیشرفت بوده به این روند ادامه دهد. علی بابا توسط دولت چین به علت رفتارهای ضد رقابتی در بازار تجارت الکترونیک ۲.۷۵ میلیارد دلار جریمه شده است.

طرح رفاه مشترک با هدف کاهش شکاف بین فقیر و غنی در چین اجرا می‌شود و علی بابا قصد دارد برای کمک به اجرای این طرح به افراد بااستعداد ساکن نواحی فقیرنشین نیز کمک کند تا " آنها ماهیگیری بیاموزند."

این کنفرانس در سال‌های قبل با حضور مدیران ارشد شرکت‌های اپل و گوگل برگزار شده بود، اما امسال به خاطر شیوع ویروس کرونا با پخش پیام‌های ضبط شده مدیران عامل شرکت‌های کوالکوم، اینتل، تسلا و غیره آغاز شد.
کد مطلب: 66225
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام