۰
plusresetminus
سه شنبه ۶ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۰۴:۰۰

چین تراکنش‌های بیت کوین را غیرقانونی خواند

ایتنا- بانک مرکزی چین به تازگی اعلام کرده است که تمامی تراکنش‌های بر پایه رمزارز‌ها در کشور چین غیرقانونی خواهند بود.
چین تراکنش‌های بیت کوین را غیرقانونی خواند
بانک مرکزی چین به تازگی اعلام کرده است که تمامی تراکنش‌های بر پایه رمزارز‌ها در کشور چین غیرقانونی خواهند بود.
 
به گزارش ایتنا و به نقل  engadget، مقامات چین به اعمال محدودیت‌های مرتبط با رمزارزها ادامه می‌دهند. به تازگی بانک مرکزی این کشور اعلام کرده است که تراکنش‌های رمزارزی غیرقانونی اند و درخواست ممنوعیت رسمی آنها را داده است. این بانک در رابطه با امنیت ملی چین و ایمن بودن دارایی‌های شهروندان این کشور ابراز نگرانی کرده است.
 
به گزارش بلومبرگ این بانک مدعی شده است که رمزارزها، ارز فیات نیستند و نمی توانند در گردش باشند. هر تراکنشی که شامل رمزارزها باشد اکنون به عنوان فعالیت مالی مجرمانه در نظر گرفته می‌شود. این بانک به کمپانی‌های مالی و اینترنتی اظهار داشته است که تجارت رمزارز را روی پلتفرم‌های خود متوقف کنند. صرافی‌های خارجی نیز ارائه سرویس به افراد مقیم در کشور چین منع شده اند.
 
 
 
این بانک مدعی شده است که به وجود آمدن رمزارز‌ها ادعاهایی را در رابطه با افزایش پولشویی، جذب سرمایه غیر قانونی، تقلب، طرح‌های هرمی و سایر فعالیت‌های غیرقانونی و مجرمانه افزایش داده است. همچنین کسانی که مشکوک به زیر پا گذاشتن قانون باشند تحت تعقیب کیفری قرار می‌گیرند.
 
چندین سازمان در کشور چین در تلاش هستند تا در اتحاد با یکدیگر به استفاده از رمزارزها پایان بدهند. کمیسیون توسعه و اصلاحات چین نیز در پی آن است که استخراج رمزارز را در این کشور ممنوع اعلام کند. دولت محلی سیچوان نیز استخراج رمزارز را در ماه ژوئن ممنوع کرد و همین امر موجب شد که بسیاری از استخراج کنندگان این ارزها چین را ترک کنند.
 
جالب است بدانید که در پی این اطلاعیه قیمت بیت کوین در روز جمعه از حدود 45 هزار دلار به نزیک 41 هزار و 500 دلار سقوط کرد.
کد مطلب: 66218
برچسب ها: بانک مرکزی چین
مرجع : www.engadget.com
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام