۱
۰
plusresetminus
شنبه ۳ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۱۹

زارع پور: فضای مجازی فرصت‌های بی‌نظیری را برای بشر خلق کرده است

ایتنا - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: فضای مجازی فرصت‌های بی‌نظیری را برای بشر خلق کرده که تا پیش از این کسی تصورش را هم نمی‌کرد.
زارع پور: فضای مجازی فرصت‌های بی‌نظیری را برای بشر خلق کرده است

«عیسی زارع‌پور» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز و همزمان با آغاز سال تحصیلی در دبیرستان فرزانگان ۲ حضور یافت.


وزیر ارتباطات تاکید کرد: ما در حوزه پرتاب ماهواره به فضا به نتایج خوبی دست یافته‌ایم. به عنوان کسی که متولی حوزه فضایی کشور است قول می‌دهم به زودی خبرهای خوشی در این‌باره به گوش خواهد رسید. خبرهایی که حاصل تلاش جوانان کشور است که زمانی پشت همین میز و نیمکت‌ها، نشستند و به دانشمندانی فرزانه تبدیل شدند.

زارع‌پور تصریح کرد: فضای مجازی فرصت‌های بی‌نظیری را برای بشر خلق کرده که تا پیش از این کسی تصورش را هم نمی‌کرد. اگر ۲۰ سال قبل به کسی می‌گفتی چنین امکانی وجود دارد که مثلا آموزش به شکل مجازی پیش برود، کسی باور نمی‌کرد اما رشد و پیشرفت این فناوری بسیار شگرف است. شاید سال ۹۸ که کرونا شیوع پیدا کرد، کسی تصور نمی‌کرد جوانان مملکت بتوانند آستین بالا بزنند و زیرساختی را مهیا کنند که آموزش، لحظه‌ای تعطیل نشود.

وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: من سه فرزند مدرسه‌ای در خانه دارم و متوجه مشکلات شبکه دانش آموزی شاد هستم. هر سیستمی در بدو آغاز مشکلاتی دارد اما اینکه توانستیم به سرعت زیرساخت‌ها را برای آموزش مهیا کنیم تا مدرسه تعطیل نشود و دانش‌آموزان بتوانند سیر آموزش خود را دنبال کنند، جای قدردانی دارد. سامانه شاد فرصتی را فراهم کرد تا بتوانیم مسیر آموزش را دنبال کنیم.

زارع‌پور افزود: در کنار این همه فرصت، فضای مجازی چالش‌ها و مشکلاتی دارد که اگر حواس‌مان به آن‌ها نباشد ممکن است آسیب‌هایش دامن‌گیر شود. یکی از آن‌ها ایجاد مشغولیت‌های کاذب است که این زمان زیادی را از افراد می‌گیرد. فضای مجازی آفت‌هایی مانند فردگرایی دارد که باعث می‌شود افراد از جامعه دور شوند و مهارت‌های اجتماعی‌شان توسعه پیدا نکند، باید سعی کرد از آفت‌های فضای مجازی محفوظ باشیم.
کد مطلب: 66211
نام شما
آدرس ايميل شما


عبدالله
feedback
Iran, Islamic Republic of
سلام
بشرطی که بگذارید: مانع نشوید!
استفاده از نعمت اینترنت که -با اشتراک 16 مگ مخابرات هم از آن محرومیم- فقط یک راه حل اساسی دارد:
خائنی که شیر اینترنت را عمدًا بطرف کمترین سرعت می‌پیچاند، گوشش را محکم بپیچانید
و السلام
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام