۰
plusresetminus
شنبه ۳ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۱۰

مدیرمالی هواوی به چین بازمی‌گردد

ایتنا - ​​​​​​​وزارت دادگستری آمریکا با منگ وانژو، مدیر مالی هواوی به توافقی رسید که در صورت تایید شدن از سوی یک قاضی، به وی اجازه می دهد به چین بازگردد.
مدیرمالی هواوی به چین بازمی‌گردد

منگ در سال ۲۰۱۸ در کانادا به درخواست واشنگتن به اتهام نقض تحریمهای آمریکا علیه ایران دستگیر شد و برای جلوگیری از استرداد به آمریکا مبارزه می کرد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، وال استریت ژورنال و نیویورک تایمز گزارش کردند منگ که در این مدت در بازداشت خانگی بسر می برد، تخلفاتی را به گردن خواهد گرفت و در مقابل، دادستانهای آمریکایی اتهامات کلاهبرداری علیه وی را به تعویق انداخته و نهایتا لغو می کنند. منگ عصر روز جمعه از راه دور در یک دادگاه فدرال حاضر شد و وزارت دادگستری اعلام کرد قطعنامه ای را برای اتهامات علیه وی تنظیم خواهد کرد.

دادستانهای آمریکایی مدعی هستند منگ در سال ۲۰۱۳ بانکها را در خصوص ارتباطات هواوی با ایران گمراه کرد. وی این اتهامات را که برای آنها با ۳۰ سال زندان روبروست، تکذیب کرده است.

بازداشت منگ باعث یک واقعه بین المللی شد. دو کانادایی چند روز پس از دستگیری منگ، در چین بازداشت شدند. طبق گزارش روزنامه وال استریت ژورنال، توافق با منگ می تواند به آزادی این دو کانادایی از سوی چین منجر شود.

مقامات دولت ترامپ گفته بودند که سال گذشته توافق مشابهی را به خانم منگ پیشنهاد کرده بودند ولی وی ظاهرا حاضر نشده بود هیچ گونه ارتکاب خلافی را بپذیرد. مقامات دولت بایدن در هفته های اخیر این مذاکرات را بازگشایی کرده بودند و منگ که ظاهرا به دنبال پیوستن به خانواده اش است، این بار تمایل بیشتری برای سازش نشان داد. انتظار می رود یک قاضی در ونکوور درباره استرداد احتمالی منگ به آمریکا تقریبا دو سال پس از برگزاری جلسه استماع، حکم دهد.

هواوی و زیرمجموعه هایش همچنان با اتهاماتی نظیر توطئه برای سرقت اسرار تجاری و توطئه سازمان یافته در آمریکا روبرو هستند. این شرکت بخشی از توافق منگ نیست و ظاهرا به مبارزه علیه این اتهامات ادامه می دهد.

بر اساس گزارش انگجت، آمریکا و هواوی سالهاست اختلاف دارند. مقامات آمریکایی با اشاره به نگرانیهای امنیت ملی با متحدانش برای عدم استفاده از تجهیزات هواوی در شبکه های مخابراتی 5G لابی کرده است. با این حال هواوی اصرار دارد که تجهیزاتش ایمن است. تحریمهای آمریکا علیه این شرکت باعث شد گوگل آپدیتهای اندروید را برای گوشیهای هواوی مسدود کند و این شرکت به استفاده از سیستم عامل بومی هارمونی در گوشیها و تبلتهای ساخت خود روی آورد.
کد مطلب: 66208
برچسب ها: هواوی منگ وانژو
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام