کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

این 5 مورد را قبل از خرید مانیتور گیمینگ در نظر داشته باشید

www.techradar.com , 9 مهر 1400 ساعت 8:25

ایتنا- در هنگام خرید مانیتور گیمینگ باید به موارد زیادی توجه داشته باشید که در ادامه مهم‌ترین موارد برایتان توضیح داده شده است.


در هنگام خرید مانیتور گیمینگ باید به موارد زیادی توجه داشته باشید که در ادامه مهم‌ترین موارد برایتان توضیح داده شده است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  techradar، زمان خریدن مانیتورهای گیمینگ انتخاب‌های موجود در پیش روی کاربران بسیار گسترده است و بازار گزینه‌های مختلفی را در پیش روی انها قرار می‌دهد. مسلما اولین گزینه‌ای که در ذهن خریداران مانیتورهای گیمینگ است، اندازه دستگاهشان است تا بتواند به خوبی بازی‌ها را به نمایش در بیاورد. اما موارد در لحظه خرید این مانیتورها بهتر است موارد دیگری را نیز در نظر بگیرید که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم.
 
1. طراحی ارگونومیک
قطعا اندازه مانیتوری که می‌خرید مهم‌ترین مولفه است. پیشنهاد ما به شما خرید مانیتوری است که حداقل 24 اینچی باشد تا بتواند بازی‌ها را در رزولوشن 1920x1080 نمایش بدهد. علاوه بر این شما باید طراحی مانیتور را نیز در نظر بگیرید و گزینه‌ای را انتخاب کنید که لبه‌های بازی داشته باشد و در صورت وجود بلندگوهای درونی در قسمت کناری در زیر صفحه نمایش تعبیه شده باشد.
 
2. رزولوشن
برخی از بازی‌ها و کارت‌های گرافیکی می‌توانند تصاویر را با کیفیت 4K رندر کنند به این ترتیب بهتر است مانیتوری را انتخاب کنید که رزولوشن آن 1440 پیکسلی باشد. بهترین انتخاب مانیتوری با کیفیت بیت 1080 تا 4K است تا با استفاده از آن بتوانید بازی‌های 2K و حتی 4K پلی استیشن 5 یا اکس باکس سری اکس و اس را با آن تماشا کنید.
 


3. بودجه
بعد از انتخاب اندازه و رزولوشن مانیتوری که قصد خرید آن را دارید، بهتر است به بودجه‌ای که می‌خواهید برای خرید صرف کنید نیز توجه کنید. باید در نظر داشته باشید که برای خرید چنین مانیتورهایی حداقل باید در حدود 500 دلار هزینه کنید. با تعیین بودجه می‌توانید به صورت دقیق‌تر در رابطه با گزینه‌های پیش روی خود تصمیم گیری کنید.
 
4. نرخ رفرش
با تخصصی شدن مانیتورها، فاکتور نرخ رفرش از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌شود. نرخ رفرش میزان نمایش یک عکس روی مانیتور در هر ثانیه را تعیین می‌کند. نرخ رفرش بالاتر به معنای روان‌تر بودن بازی است. بنابراین با مانیتوری که نرخ رفرش 120 هرتزی دارد می‌توان با سرعت 120 فریم بر ثانیه بازی کرد. اگرچه نرخ رفرش برخی مانیتور‌ها به 240 یا 320 هرتز می‌رسد اما پیشنهاد ما انتخاب گزینه 120 هرتزی است چرا که پلی استیشن 5 و اکس باکس سری اکس و اس نیز از این رقم پشتیبانی می‌کنند.
 
5. درگاه
قبل از این که به درگاه‌های مختلف مانیتوری که قصد خرید آن را دارید توجه کنید، بهتر است اول بررسی کنید که آیا کامپیوتری که در اختیار دارید از این درگاه‌ها پشتیبانی می‌کند یا خیر. با این حال پیشنهاد می‌کنیم مانیتوری را خریداری کنید که حداقل از درگاه HDMI و DisplayPort پشتیبانی کند. همچنین داشتن مانیتوری با جک هدفون برای جلوگیری از تاخیر حاصل از اتصال بلوتوثی خالی از لطف نیست.


کد مطلب: 66203

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/66203/این-5-مورد-قبل-خرید-مانیتور-گیمینگ-نظر-داشته-باشید

ايتنا
  https://www.itna.ir