۰
plusresetminus
يکشنبه ۴ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۴۵

ناسا برای ماموریت مریخ و ماه آماده می‌شود

ایتنا- بیل نلسون به عنوان مدیر ناسا در راستای برنامه‌‌های این سازمان برای سفر دوباره به ماه در سال 2024 قصد دارد تا دو زیرمجموعه ماموریتی جدید را به ناسا بیفزاید.
ناسا برای ماموریت مریخ و ماه آماده می‌شود
بیل نلسون به عنوان مدیر ناسا در راستای برنامه‌‌های این سازمان برای سفر دوباره به ماه در سال 2024 قصد دارد تا دو زیرمجموعه ماموریتی جدید را به ناسا بیفزاید.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  Engadget، سازمان ناسا در طی تصمیمی جدید واحد اکتشافات انسانی و ماموریت عملیات را به دو مجموعه مأموریت توسعه سیستم‌‌های اکتشافی و اداره ماموریت عملیات فضایی تقسیم خواهد کرد.
 
ناسا در رابطه با این اقدام جدید خود اظهار داشته است که این کار را در پاسخ به افزایش شمار ماموریت‌‌های در حال انجام برای سفر به مدار پایینی زمین و نیز برنامه هایی که در آینده برای اکتشاف اعماق فضا دارد، انجام داده است. این کمپانی همچنین روسای هر دو بخش را نیز تعیین کرده است.
 
به این ترتیب جیم فری به عنوان یکی از کارمندان قدیمی ناسا که از سال 1990 کمابیش در این کمپانی حضوری فعال داشته است به عنوان مدیر جدید مأموریت توسعه سیستم‌‌های اکتشافی در نظر گرفته شده است و از طرف دیگر کیتی لودرز نیز اداره ماموریت عملیات فضایی را بر عهده دارد. لودرز پیش از این که اولین زنی باشد که بر پرواز‌های فضایی انسانی ناسا نظارت کرده است توانست مدیریت برنامه Commercial Crew را برعهده بگیرد.
 
 
 
همچنین دستورالعمل فعالیت‌‌های هر دو زیر مجموعه نیز مشخص است و زیرمجموعه مأموریت توسعه سیستم‌‌های اکتشافی بر توسعه برنامه‌‌های مهم برای پروژه آرتمیس و سرانجام پرواز فضایی به مریخ نظارت خواهد کرد. در این میان زیرمجموعه دیگر نیز بر ماموریت‌‌های ارسالی از قبیل هر انچه به ایستگاه فضایی بین المللی مرتبط است با نگاهی به ماموریت‌‌های کره ماه در آینده نظارت خواهد داشت.
 
گفته‌‌های ناسا حاکی از آن است که این سازمان در نهایت چشم اندازی 20 ساله دارد. این ساختار جدید به هر کدام از واحد‌ها اجازه می‌دهد که در عین تمرکز بر پرواز‌های فضایی انسانی بر سایر سیستم‌‌های فضایی آینده نیز نظارت داشته باشند. به این ترتیب چرخه‌ای دائمی از توسعه و عملیات برای کمک به رسیدن به اهداف اکتشاف فضا ایجاد خواهد شد.
 
نسلون در این رابطه اظهار داشته است که:« این سازماندهی مجدد ناسا و ایالات متحده را در موقعیت پیروزی قرار می‌دهد چرا که ما بیش از هر زمان دیگری در کیهان حرکت می‌کنیم و در این در حالی است که از ادامه تجاری سازی فضا و تحقیقات در ایستگاه فضایی بین المللی حمایت می‌کنیم.»
کد مطلب: 66196
برچسب ها: ناسا فضا
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام